پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فرهنگ و دموکراسی و سیاست های آن:دانلود تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 45
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
19000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۴۵ صفحه با موضوع فرهنگ و دموکراسی و سیاست های آن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تعريف فرهنگ:

به طور كلي فرهنگ  عبارتست از مجموعه آداب و رسوم و اخلاقيات، اعتقادات و ارزشهايي كه از طريق جامعه پذيري از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود. ارزشهايي كه مفاهيم تفهيم يافته اي از اهداف مشروع و آرزومندي هستند و رفتار آدمي را در جهت خاصي هدايت مي كنند.

ارزشهاي كه از طريق هنجارها در قالب مقررات و قوانين درمي آيند و مقررات رفتاري را در هر موقعيتي تعيين مي كنند.

به يك معنا فرهنگی مترادف با جامعه و به تعبيري مترادف با سيستم اجتماعي است. منظور از فرهنگی همة پيشرفتهاي مادي و معنوي است كه جامعه به وسيلة آن بر بقاي خود ادامه مي دهد و شامل همة باورها، ارزشها و هنجارها و آداب و رسوم، خرافات و هنرها و توان نهادهاي جامعه است.

فرهنگ سياسي:

در خصوص فرهنگ سياسي تعاريف گوناگوني از سوي دانشمندان ارائه گرديده كه قبل از پرداختن به اين تعارف كه بر اساس متغيرهاي مستقل و وابسته شكل گرفته است. همانطوري كه از عنوان اين اصطلاح پيداست آن دسته از جنبه هاي فرهنگ جامعه كه مي تواند وجه سياسي به خود بگيرد ماهيتي سياسي داشته باشد، فرهنگ سياسي ناميده مي شود.

تعريف فرهنگ سياسي از ديدگاه گابريل آلموند و لوسين پاي:

-تعريف فرهنگی سياسي از ديدگاه گابريل آلموند «فرهنگی سياسي الگوي ايستارها و سختگيريهاي فردي نسبت به سياست در ميان اعضاي يك نظام تعريف مي كند. او اضافه مي كند فرهنگی سياسي از يك سلسله ايستارها، اعتقادات و عناصري تشكيل شده است كه به نظام سياسي معني مي بخشد و رفتارهاي سياسي خاصي را سبب مي شود همچنين فرهنگ سياسي را به موضع گيريهاي خاص سياسي يك جامعه در مورد نظام سياسي، اهداف و روندهاي اجتماعي آن ربط مي دهد. «بيرو» و «لام» عقيده دارند كه جنبه هاي خاصي از فرهنگ عمومي جامعه به طور ويژه به چگونگي برخورد با حكومت و اينكه چه وظايفي را انجام دهد ارتباط دارد و اين بخش از فرهنگی را، فرهنگی سياسي ناميد.

فرهنگ سياسي و توسعة سياسي:

مفهوم توسعه سياسي به نحوي از انحاء با مقولة فرهنگی سياسي گره خورده. تعيين فرهنگ سياسي كه به نحوي از انحاء بتواند به توسعة سياسي كمك كند. عوامل بسيار زيادي چون شرايط تاريخي، جغرافيايي، ساختار اقتصادي، اجتماعي، سنتهاي سياسي، آداب و رسوم جامعه پذيري سياسي دخالت دارد كه تأثيرگذاري هر يك از عوامل مزبور در جوامع گوناگون به يك نسبت و صورت نيست.

نظرية ليبرال

تنها به صورت قشري و سطحي جهان شمول مي نمايد و آراي انديشمندان غربي در زمينه فردگرايي، ليبراليسم، قانون گرائي، حقوق بشر، حكومت قانون، دموكراسي، بازارهاي آزاد و جدايي دين از سياست جاذبه‌اي براي فرهنگهاي اسلامي، كنفسيوسي، ژاپني و هندي و بودايي يا ارتودكس ندارد از اين رو انتظار مي رود كه امنيت بين الملل بيش از پيش به صورت هويت فرهنگي باشد تا با حاكميت دولتها يا ملتها نزاع فرهنگي در دو سطح متجلي مي شود.

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =