پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فرودگاه و مطالعات طرح جامع فرودگاه رامسر : دانلود تحقیق رشته راه و ترابری
doc
تعداد صفحات : 73
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته راه و ترابری
29000 تومان


تحقیق رشته راه و ترابری فرمت WORD و در۷۳ صفحه با موضوع فرودگاه و مطالعات طرح جامع فرودگاه رامسر نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

 

بررسي وضعيت موجود فرودگاه

فرودگاه در شمال شهرستان رامسر و در مركز شهر و حاشيه درياي خزر در سال ۱۳۴۲ بصورت باند خاكي تأسيس و در سال ۱۳۴۷ عملياتي گرديده است. اين فروگاه توسط شركت نفت و دولت تأسيس گرديده است. در گذشته استقبال بسيار خوبي از اين فرودگاه بعمل مي‌آمده است بطوري كه روزي چهار پرواز در اين فرودگاه انجام مي‌‌شده است.

بررسي وضعيت اراضي حوزه داخلي فرودگاه

يكي از سئوالاتي كه هر طرح جامعي پاسخگوي آن است،‌ چگونگي و امكان گسترش و توسعه احتمالي در افقهاي زماني متفاوت مي‌‌باشد كه البته در حين انجام اين كار بايد محدوديتها بررسي گردند و براي پاسخگويي به احتمال تقاضاي گسترش، عوامل زير را بايد مورد نظر قرار داد كه عبارتند از :

۱- شرايط زيست محيطي

۲- عوامل طبيعي و توپوگرافي منطقه

۳- روند توسعه شهري

۴- عملكرد در نظر گرفته شده براي فرودگاه

۵- امكانات اقتصادي و مالي

بررسي تسهيلات فرودگاه

متأسفانه به علت عدم وجود نقشه‌هاي تأسيساتي و عدم پاسخگوئي جامع از طرف مسئولين اطلاعات جمع‌آوري شده با وجود همكاري فوق‌العاده مديريت محترم فرودگاه، كامل و جامع نمي‌باشد كه با مراجعه و بررسي و بازديد از محل و تجهيزات گزارش مربوط به بررسي‌ها تأسيسات برق و مكانيك كامل خواهد شد به طور كلي مشخصات سيستم هاي مختلف برقي به شرح زير مي‌باشد.

سيستم اعلام حريق

سيستم اعلام حريق اتوماتيك كه شامل مداري از دتكتورهاي دودي و حرارتي، شستي  آژير اعلام حريق و دستگاه مركز اعلام حريق مي‌‌باشد در حال حاضر در فرودگاه رامسر وجود ندارد بلكه بوسيله آژيري كه در برج مراقبت وجود دارد و يا بر مبناي اطلاع رساني با بي‌سيم در مواقع آتش سوزي به مسئولين ايمني زميني اعلام مي‌گردد بنابراين لازم است كه طرح اساسي سيستم اتوماتيك اعلام حريق را جايگزين وضعيت موجود نمود.

سيستم فاضلاب

سيستم فاضلاب فرودگاه رامسر به علت موقعيت جغرافيائي منطقه به صورت چاه جذبي نبوده بلكه به صورت سپتيك مي‌ باشد به اين صورت كه فاضلاب ساختمانها توسط كانال‌هائي به محل سپتيك هدايت و در اين محل انباشته مي‌گردند و در واقع لزوم تخليه مي‌گردد.

گاز رساني

سوخت عمده فرودگاه رامسر به طور عمده از سيستم گاز شهري تأمين مي‌گردد غير از موتورخانه ايمني زميني بقيه ساختمانها جهت سوخت و همچنين منازل سازماني از سيستم گاز شهري بهره‌مند مي‌گردند.

پيش‌بيني تعداد توقف گاههاي مورد نياز هواپيما

ابعاد توقفگاه هواپيماها در هر فرودگاه به ترمينال فرودگاه، ورودي و خروجي ترمينال. ميزان ترافيك، تاكسي ويها و باند پروازي و همچنين نحوه پارك هواپيماها بستگي دارد و به طور كلي توقفگاههاي مورد نياز فرودگاه عبارتند از:

  • توقفگاه هواپيماهاي باري
  • توقفگاه در مقابل ترمينال
  • توقفگاه دورتر از ترمينال جهت هواپيماهائي كه مدت زمان توقف آنها بيش از حد معمول مي‌باشد.

ساختمان تكنيكال بلاك و برج مراقبت

كنترل عمليات پروازي در فرودگاهها توسط سه بخش مراقبت پرواز، الكترونيك و مخابرات انجام مي‌پذيرد بهترين حالت جهت مستقل بودن اين بخشها استقرار هر بخش در يك طبقه مي‌‌باشد كه بخش اصلي در اين ساختمان اداره مراقبت پرواز است كه با كليه دستگاههاي ناوبري در ارتباط مي‌‌باشد. به طور كلي زيربناي اين مجموعه تا دوره نهايي طرح ۲۵۰ متر مربع مي‌‌باشد و برج مراقبت در حالت موجود تخريب خواهد شد.

فضاهاي مجتمع آموزش فنون

در حال حاضر چنين مجموعه‌ اي در اين فرودگاه وجود ندارد ولي با توجه به اشاعه فرهنگ هوانوردي و تربيت كادر فني و خلباني لازم است ساختماني جهت آموزش خلباني و غيره در اين فرودگاه احداث گردد مساحت مناسب جهت اين ساختمان با احتساب محوطه مورد نياز حدود ۲۰۰۰ متر مربع خواهد بود.

شرح مطالب

بخش اول- بررسي وضعيت موجود ..

۱-۱- بازديد محلي و مذاكره و تبادل نظر با كاركنان…

۱-۲- تعيين سطوح پايانه مسافري و ساختمانهاي جنبي

۱-۳- جمع‌آوري آمار تعداد پرواز

۱-۴- بررسي وضعيت اراضي حوزه داخلي فرودگاه

۱-۵- بررسي تسهيلات فرودگاهي به لحاظ آب و برق و تلفن

۱-۵-۱۰- بررسي تأسيسات مكانيكي وضع موجود…

۱-۶- جمع‌آوري آمار شركتهاي هواپيمائي و هواپيماهاي آموزشي..

اطلاعات AIP و نقشه‌هاي فرودگاه

بخش دوم- برآورد ترافيك و سطوح مورد نياز در دوره طرح

۲-۱- برآورد تعداد مسافر و حجم بار…

۲-۱-۳- پيش‌بيني نوع هواپيما و تعداد نشست و برخاست

۲-۱-۶- پيش‌بيني پاركينگ زميني ..

جدول سطوح كاربري طرح جامع

۲-۵-۲- تأسيسات برق

برآورد مصرف آب و گاز مورد نياز

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =