پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فلزات آمورف و آمورف کامپوزيتی : دانلود تحقیق متالوژی
doc
تعداد صفحات : 69
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
29000 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۶۹ صفحه با موضوع فلزات آمورف و آمورف کامپوزيتی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

فلزات آمورف و آمورف کامپوزيتی

مقدمه

طبق آزمايشات مستقل از دما و فشار متغير، از نظر ترموديناميكي، مواد سه حالت اصلي : مايع، جامد، گاز دارند.

تعيين كنندة هر يك از اين حالات درجة آزادي بين اتمها و قيد و بند آنها به يكديگر است و يك مرحله تحول بين هر حالت وجود دارد. تعريف شيشه : يك مايع شيشه اي يا جامد بدون كريستال است كه مشخصه هاي ويسكوزيته و ساختار آن نشان دهندة هم جامد و هم مايع است. به عبارت ديگر شيشه يك جامد در دماي اتاق است زيرا ويسكوزيته آن بيش از حد توازن يعني ۶/۱۴ ۱۰ است و از طرف ديگر هنوز يك مايع است زيرا ساختار اتمها و مولكولهاي آن يك ساختار بي نظم و شبيه مايع است . جامد از فاز كريستالي به وجود آمده است و يك كريستال از يك نظم دوره‌اي بين اتمها پيروي مي كند اما مايع داراي چنين نظمي نيست و يك نظم تصادفي بين اتمها بدون تناوب و دوره خاصي را دارد.

فلزات آمورف

يك فلز آمورف ماده فلزي است كه ساختار اتمي نامنظم دارد. برخلاف اغلب فلزات كه كريستالي هستند و اتم ها چيدمان منظمي دارند، آلياژهاي آمورف غيركريستالي هستند. ماده اي كه در آن چنين ساختار نامنظمي مستقيماً از حالت مايع، و با سرد كردن آن به دست مي آيد. “شيشه” ناميده مي شود و از اين رو به فلزات آمورف معمولاً “فلزات شيشه اي” گفته مي شود. اما راه هاي ديگري براي توليد فلزات آمورف وجود دارد. اين راه ها شامل موارد زير است:

الف) رسوب بخار فيزيكي

ب) واكنش هاي حالت جامد

ج) پرتو افكني يوني

د) آلياژسازي مكانيكي

البته به فلزات آمورفي كه از اين روش ها توليد مي شود شيشه گفته نمي شود، هر چند مهندسين مواد، فلزات آمورف را صرف نظر از نحوه توليدشان، به عنوان يك دسته از مواد (مواد آمورف)، در نظر مي گيرند.

خواص آلياژهاي آمورف

– مقاومت به خوردگي

با انتخاب صحيح عناصر آلياژي در آلياژهاي آمورف پايه Fe مي توان مقاومت به خوردگي هاي بسيار بالا دست پيدا كرد. به عنوان مثال كاهش جرم ناشي از خوردگي يك ميله آلياژي آمورف پايه آهنFe-Cr-Mo-C-B با قطر۳mm در محلول۶N HCL در درجه حرارت ۲۸۹ درجه كلوين حدود۱۰۴ برابر كوچكتر از فولادهاي ضد زنگ ۳۰۴ و فولادهاي كرم دار است مقاومت به خوردگي بالا (مشابه حالت قبل) براي ديگر سيستم هاي آلياژي آمورف (BGM) مانند Co-Ta-B,Fe-Nb-B نيز گزارش شده است.

– خواص مغناطيسي

همه آلياژهاي آمورف(BGM) پايه Fe-b-Si-(Nb,Zr) ،   Fe-Ga-(P,C,B), Fe- (Zr,Hf,Nb)  خواص مغناطيسي نرم بسيار عالي در درجه حرارت اتاق از خود نشان مي دهند شكل ( ۱-۵) ارتباط بين Coercive force (Hc),saturation magnetostrication را براي آلياژهاي آمورف (BMG) پايه آهن و كبالت را نسبت به آلياژهاي آمورف معمول و آلياژهاي نانوكريستال نشان مي‌دهد. آلياژهاي آمورف (BMG) پايه آهن بسيار بزرگتري (در حدود۵-۱۰*۳)وHc كوچكتري نسبت به ديگر مواد دارند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =