پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
قرصهای جلوگیری از بارداری :دانلود تحقیق دانش خانواده
doc
تعداد صفحات : 30
تحقیق و جزوات آموزشی
درس دانش خانواده
0 تومان


تحقیق دانش خانواده با فرمت WORD و در۳۰ صفحه با موضوع قرصهای جلوگیری از بارداری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

قرصهای جلوگیری از بارداری : قرصهای تركيبي با مقدار كمتر هورمون ( LD )

يكي از روشهاي مطمئن در پيشگيري از بارداري ، مصرف قرصهاي خوراكي تركيبي است ، كه به دو شكل ال .دي ، و اچ دي در بسته هاي ۲۱  عددي در دسترس عموم مي باشد . مقدار هورمونهاي استروژن و پر وژسترون قرص هاي اچ .دي بيشتر از قرص هاي ال .دي است .

مزايا

  • كاهش ميزان بيماريهاي التهابي لگن
  • كاهش ميزان كيست خوش خيم و سرطان تخمدان
  • كاهش ميزان غدد خوش خيم پستان
  • كاهش ميزان خونريزي قاعدگي و در نتيجه جلوگيري از كم خوني و رفع قاعدگي درد ناك
  • پيشگيري از حاملگي خارج از رحم

طريقه مصرف

هر بسته حاوي ۲۱ قرص مي باشد. اولين قرص را از روز پنجم قاعدگي آغاز نماييد. در صورت اتمام خونريزي و يا ادامه خونريزي ، در هر دو حال روزانه يك قرص مصرف كنيد، تا بسته قرص تمام شود. بهتر است قرص را پس از شام و پيش از خواب ميل نماييد تا عوارض گوارشي ايجاد نكند. پس از اتمام بسته قرص، هفت روز كامل قرص نخوريد و در روز هشتم بسته بعدي را بدون توجه به روز شروع قاعدگي آغاز نماييد. چنانچه تا هفت روز قاعدگي رخ نداد ، به مركز بهداشتي – درماني يا پزشك مراجعه كنيد.

قرصهای هورمونی

در مادران شيرده قرصهاي لاينسترنول مي باشد ، كه ترجيحاً بهتر است در شش ماه اول پس از زايمان مصرف شوند ، به اين شرط كه شير خوار به جز شير مادر از هيچ نوع نوشيدني يا غذاي ديگري (حتي آب ) استفاده نكند . بايد دانست كه مصرف قرص شيردهي (لاينسترنول ) ترشح شير را كاهش نمي دهد .

طريقه مصرف

هر بسته قرصهای شير دهي حاوي ۲۸ عدد قرص مي باشد كه شروع آن از ۴۵ روز پس از زايمان يا نخستين روز قاعدگي است . چنانچه بيش از ۴۲  روز از زايمان گذشته، ولي قاعدگي شروع نشده باشد ، بايد از حامله نبودن مادر اطمينان حاصل كرد.

 

نحوه كاشتن و برداشتن :

كاشتن نورپلانت با بي حسي موضعي و ايجاد شكاف كوچكي در زير پوست بازو و تحت شرايط استيريل انجام مي شود و اين عمل جراحي كوچك حدود ۱۰ دقيقه طول مي كشد و نياز به بخيه ندارد . برداشتن آن هم ۱۰ تا ۱۵ دقيقه طول مي كشد .

  • در محل بي حسي براي يك يا دو روز ممكن است قدري التهاب يا گرمي ايجاد شود .
  • بانداژي كه پس از كاشتن كپسول انجام شده است ، پس از سه روز برداشته شده و برداشتن گاز و چسب محل كاشت پس از ۵ روز بايد انجام شود .
  • محل كاشتن تا سه روز خشك نگه داشته شود .
  • اختلالات قاعدگي ممكن است ايجاد شود ولي دليل بر عدم پيشگيري از حاملگي نيست .

 

 نورپلانت ( كپسولهاي كاشتني ):

در حال حاضر زنان در نواحي مختلف دنيا مي توانند از چند روش جديد طولاني اثر پيشگيري از حاملگي كه از يك ماه تا ۵ سال مؤثر است هم استفاده كنند .

دو تا از مهم ترين اين روشها عبارتند از : نورپلانت ( كپسولهاي كاشتني ) و آمپولهاي تزريقي.

نورپلانت متشكل از ۶ كپسول است كه در زير پوست بازو در قسمت داخلي تحتاني يا فوقاني كاشته مي شوند ، ۶ كپسول است كه به تدريج هورمون آزاد مي كنند و بمدت ۵ سال مؤثر است . نوع ديگر آن دو كپسول است كه در فنلاند تائيد شده است و حداقل سه سال از حاملگي پيشگيري مي كند . اين روش در بسياري از كشورهاي دنيا از جمله ايران مورد استفاده است .

نورپلانت حداقل بمدت ۵ سال مؤثر است . نورپلانت يك روش قابل برگشت است و ۲۴ ساعت بعد از برداشتن آن تخمك گذاري به صورت قبل ( طبيعي ) برمي گردد و ۷۶ درصد زناني كه از اين روش استفاده كرده اند در انتهاي سال بعد از برداشتن حامله شده اند . در بسياري از كشورها به عنوان روش پيشگيري از حاملگي تأييد شده است . اين كپسولها غير قابل جذب هستند و بتدريج زيرپوست هورمون آزاد مي كنند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سیزده =