پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ماشين های پرس : دانلود تحقیق رشته متالوژی
doc
تعداد صفحات : 40
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
19000 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۴۰ صفحه با موضوع ماشين های پرس نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

ماشين های پرس

ماشينهايي كه براي ((كار روي ورق فلزات به كار مي روند )) پرس نام دارند و آنها را نسبت به طرز كارشان طبقه بندي مي كنند ، به طور كلي پرس ها به دو دسته تقسيم مي شوند :

  • پرس هاي مكانيكي
  • پرس هاي هيدروليكي

هر يك از اين دو نوع نيز از نظر حركتشان به دو دسته تقسيم مي شوند :

الف ) پرسهاي يك ضربهاي و ب ) پرس هاي دو ضربه اي .

پرس هاي مكانيكي يك ضربه اي

ماشين های پرس بسته به نوع كارشان به انواع زير تقسيم مي شوند .

الف ) پرس هاي برشي و كششي ب ) پرس هاي خم كاري و سوراخكاري ج ) پرس هاي ضربه اي

و نيز نسبت به نوع حركتشان چنين اند :

  • پرس هاي دستي
  • پرس هاي اصطكاكي
  • پرس هاي لنگي
  • پرس هاي ميل لنگي
  • پرس هاي زانويي
  • پرس هاي دستي

طرز كار : پيچ فرمان پرس معمولاً پرس معمولاً چند راهه ساخته مي شوند و در مهره اي مي گردد كه در قسمت فوقاني بدنه تعبيه شده است . اين پيچ در بالا به وسط اهرمي متصل مي شود كه در دو سر آن دو وزنه قرار دارد .

قطر پيچ معمولاً متناسب با نيروي پرس است به عبارت ديگر هر چه قطر پيچ بيش تر باشد ابعاد پرس بزرگ تر مي شود و لذا نيروي بيش تري دارد .

مورد استفاده : از اين رس ها براي كارهاي برشي ، خمشي و كششي كه به نيروي زيادي نياز ندارند استفاده مي شود و به طور كلي در كارگاهايي كه بخواهند قبل از قرار دادن قالبي روي ماشين پرس ، آزمايش هايي از نظر تنظيم قالب و يا كنترل نمونه روي آن انجام دهند .

پرس هاي اصطكاكي

طرز كار : با فشار دادن روي اهرم مخصوص فرمان يكي از چرخ هاي دوار يا چرخ لنگري كه به پيچ پرس متصل است تماس گرفته آن را به گردش وا مي دارد (كورش پايين رونده ) . با رها كردن اهرم چرخ دوم (كه در همان جهت حركت مي كند ) . به نوبه خود با چرخ لنگر تماس پيدا مي كند و آن را در جهت عكس مي گرداند (كورس بالا رونده) .

مورد استفاده : از اين پرس ها براي كارهاي ضربه اي و خم كاري استفاده  مي كنند .

پرس هاي لنگي

بدنه اين پرس ها به شكل هاي مختلف ساخته مي شوند ، مانند بدنه بوته جقه اي ثابت ، بدنه بوته جقه اي خم شده و بدنه ستون دار (۲ يا ۴ ستونه) .

طرز كار : روي قسمت لنگ محور يك بوش قرار دارد كه توسط يك ديسك هزار خاره مي تواند به محور متصل شود . اين ديسك هزار خاره كه هنگام گردش محور شاتون را نيز مي گرداند به كمك اهرم مخصوص روي محور حركت كرده و از درگيري با بوش لنگ خلاص مي شود و محور مي تواند آزادانه بگردد . حالت قرار گرفتن بوش لنگ تعيين كننده مقدار لنگ و از انجا كورش كشويي پرس مي باشد .

اين پرس ها كلاچي دارند كه اتصال چرخ طيار و محور را امكان پذیر مي سازد و نيز ترمزي دارند كه هنگام كلاچ گرفتن سرعت را كاهش مي دهد.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شانزده =