پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ماشین های راه سازی ـ لودر LI20E شركت هپكو : دانلود رایگان تحقیق رشته مکانیک
doc
تعداد صفحات : 12
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته مکانیک
رایگان
0 تومان


تحقیق با فرمت WORD و در ۱۲ صفحه با موضوع ماشین های راه سازی ـ لودر LI20E شركت هپكو نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ماشین های راه سازی ـ لودر LI20E شركت هپكو

مقدمه :

از زمان بشر اوليه تاكنون ، انسان همواره سعي داشته تا با ابداع و بكارگرفتن آلات مكانيكي عوارض سطح زمين را بطريقي تغيير دهد تا نيازهاي او را رفع كند .

وسايل ابتدايي كه توسط بشر اوليه در ساختن كلبه ها و سرپناه ها مورد استفاده قرار مي گرفت با گذشت زمان به ماشين آلات پيچيده و عظيمي تبديل شده است كه در ساختمان شاهراه ها و آسمانخراشها بكار ميرود . قسمت بزرگي از اين ماشين آلات در عمليات خاكي مورد استفاده قرار مي گيرد . عمليات خاكي عبارت از تغيير شكل و تغيير مكان  مواد سطحي زمين مي باشد .

بدون ترديد ماشين آلاتي كه در آينده مورد استفاده قرار خواهند گرفت از جهت ظرفيت و قدرت كاربردي با ماشین های راه سازی امروزي قابل مقايسه نخواهد بود و مهندسين راه و ساختمان در تكامل و حتي ابداع ماشين آلات مزبور نقش قابل توجهي بعهده خواهند داشت .

بعضي وسايلي كه در عمليات خاكي و ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرند عبارت است از :

۱ـ بيل ـ جرثقيل ۲ـ جرثقيل ۳ـ بيل مكانيكي ۴ـ دراگلاين (براي حفاري استفاده مي‌شود) ۵ـ بيل مكانيكي با جام موكوس

علاوه بر اين ماشين آلات بالا انواع ديگر ماشين آلات حفاري در كارهاي ساختماني بكار مي رود همچنين انواع ماشين آلات جهت باركردن  كاميون ها وجود دارند يكي از اين ماشين ها ، باركن كه بطور وسيع كاربرد دارد ماشين لودر يا بيل باركن چرخدار ناميده مي شود . البته بيلهاي باركن كه برودي زنجير حركت مي كنند نيز وجود دارند . بسياري از اين ماشين ها بخصوص نوع زنجير دار آن ، خيلي شبيه به تراكتور مي باشد.

در اين گزارش ما در مورد لودر LI20E و لوو كه در كارخانة هپكو توليد مي شود بحث مي كنيم . ابتدا در مورد ظرفيت كاري اين ماشين ها صحبت مي كنيم .

ظرفيت جام :

ظرفيت جام لودر بطريقي غير از جام جرثقيل و دراگلاين تعيين مي‌شود. ظرفيت اسمي جام در مورد لودر عملاً مساوي با حجم مواد حفاري كودشده (headped volume) در جام لودر با در نظر گرفتن استانداردهاي مؤسسه (SAE)Society of Automotive F-ngineers است .

اين حجم بر حسب با دو مكعب ( متر مكعب ) است LCY بيان مي شود  و براي تبديل آن به حجم مواد در محل دو نوع تصحيح بايد در ظرفيت جام به عمل آورد . جام لودر در حجم هاي مختلف عرضه مي گردد حجم جام از كمتر از يك يا دو تا بيش از ۲۰ يارد مكعب تغيير مي كند ولي جامهائي كه بيش از ساير جامها مورد استفاده واقع مي شوند داراي حجمي بين ۲ تا ۵ با در مكعب مي باشند .

دو نوع جام وجود دارد يك نوع جام يك پارچه و ديگري جام چند پارچه . جام چند پارچه انعطاف بيشتري نيست بجام يك پارچه دارد چون مي توان آن را مانند كلا مثل مورد استفاده قرار دارد .

لودر با چرخ لاستيكي :

چرخهاي بزرگ لاستيكي به اين نوع لودر قدرت تحرك فراوان مي بخشد . سرعت اين لودرها در شاهراه به ۲۵ مايل در ساعت ( ۴۰ كيلومتر در ساعت ) مي رسد . فشار وارد بر زمين كم بوده و مي توان اين فشار را با تغيير اندازه  و باد لاستيك  تغيير داد.

با اين همه آسيب پذيري اين لاستيك ها در موقع كار در زمينهاي داراي سنگهاي تيز كه باعث بريده شدن لاستيك مي شود استفاده از آن را در اين نوع زمينها محدود مي كند . در زمينهاي مرطوب نيز كاركردن با آن نسبتاً مشكل است

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =