پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مراحل تهيه قند از چغندر قند : دانلود تحقیق رشته صنایع غذایی
doc
تعداد صفحات : 22
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته صنایع غذایی
29000 تومان


تحقیق رشته صنایع غذایی با فرمت WORD و در ۲۲ صفحه با موضوع مراحل تهيه قند از چغندر قند نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مراحل تهيه قند از چغندر قند

قبل از توضیح مراحل تهيه قند ابتدا باید مراحل حمل چغندر قند به كارخانه را توضیح دهیم که مي توان در نمودار زير مشاهده كرد.

دستگاه تخليه

خاك برگشتي به كاميون

كاميون حامل خاك

توزين

خروج از كارخانه

اولين مراحل تهيه قند كه در كارخانه بعد از حمل چغندر قند انجام مي شود مرحله عيارسنجي مي باشد كه اين مرحله به سه روش انجام كه مختصراً به آن اشاره مي كنيم .

۱-نمونه برداري با دست كه اين روش داراي اشكال مي باشد چون عيار از بالاي كاميون برداشته مي شود كه قسمت هاي پايين كاميون عيار آن سنجيده نمي شود.

۲-روش ريپرو . اين روش نيز با ضربه زدن به چغندر باعث صدمه ديدن آن مي شود

۳-بيلچه مكانيكي: اين روش بهترين روش براي عيار سنجي است.

بعد از مرحله عيار سنجي مرحله شستشو و تميز كردن چغندر قند مي باشد.

مصرف آب در سيولها ۸ برابر وزن چغندر قند است. چغندرقند از طريق كانال به طرف حوض شستشو هدايت مي شود . دمال آب كانال در حدود ۲۰سانتي گراد است چنانچه دماي آب كانال افزايش يابد در اين صورت به نسبت افزايش دما مقداري از چغندرقند در آب حل مي گردد. به منظور جلوگيري از ايجاد كف و بوي نامطبوع در آب كانال بايد به آن شير آهك اضافه نمود تاPH آب به ۱۱-۱۰ افزايش يابد در اين حالت اولاً فعاليت ميكرواژه نسيم ها كاهش مي يابد و ثانياً از ايجاد كف جلوگيري به عمل مي آيد . چنانچه چغندر قند يخ زده باشد مي توان از آب نسبتاً ولرم براي حمل چغندرقند در كانال ها استفاده نمود.

ماشين خلال (آسياب)

اين دستگاه از چند قسمت تشكيل شده است:

۱-قيف ورودي خلال

۲-صفحه برش (قطر اين صفحه به ظرفيت كارخانه بستگي دارد)

۳-قوطي برش دو يا سه تيغه دارد . اين تيغه ها قابل تعويض هستند.

۴-نگهدارنده چغندرقند براي اينكه چغندرها با صفحه برش بچرخند و خرد شوند-

۵-دريچه(براي تعويض قوطي هاي برش و ايغه ها تعبيه شده اند)

۶-قيف زيرين(خلال ها را بر روي مي اندازد)

۷-كلاچ الكترومغناطيسي

بعد از مرحله خلال كردن به مهم ترين مرحله استخراج قند در صنعت چغندرقند و نيشكر يفوزيون مي رسيم. هدف اصلي ازديفوزيون بدست آوردن شربت خام با حداكثر درجه خلوص و حداقل درجه قند تفاله مي باشد. در گذشته براي شربت گيري از چغندرقند آنرا به جوره تبديل نموده و با استفاده از پرس عصاره شربت را استخراج مي كردند ولي امروزه اين روش به دلايلي متروك گرديده و ديفوزين جايگزين شده است. جهت استخراج مواد قندي از بافت چغندرقند يا نيشكر ابتدا لازم است كه مواد مذكور بتوانند با عمل ديفوزين از قسمت هاي داخل آنها به طرف سطح آن نفوذ كنند . با توجه به اينكه سلولهاي چغندرقند داراي پرده نيمه تراوا مي باشند لذا شربت سلولي به سادگي از درون سلول خارج نمي شود و براي عمل اسمز بايد دما را افزايش داد كه اصطلاحاً اين عمل را كشته شدن غشاء سلولي مي نامند.

عوامل موثر بر ديفوزين:

۱-دما

دما موجب افزايش سرعت عمل اسمز مي شود و هرچه اين دما بيشتر شود عمل اسمز با سرعت بيشتري مي شود و درصد تفاله قند كاهش مي يابد.

تاثير دما بر ميكروبها نيز حائز اهميت است. چنانچه دماي ديفوزين نامناسب باشد ميكروارگانيسم ها شروع به فعاليت مي كنند و ساكارز را هيدروليز نموده در نتيجه قندزيادتري از بين مي رود كه موجب افزايش مايعات نامعلوم مي گردد كه قابل محاسبه نيست و براي از بين بردن ميكروارگانيسم ها بهترين راه اين است كه دماي ديفوزين در حداكثر ممكن قرار گيرد.

ديفوزين ها يا دوجداره هستند يا داراي ديگ حرارتي هستند.

خواص ديگ حرارتي

۱-استريل كردن خلال: چون دماي خلال به طور ناگهاني و سريع افزايش مي يابد بنابراين ميكروارگانيسم ها در اثر شوك حرارتي از بين رفته و خلال استريل مي گردد.

۲-انعقاد مواد پروتئيني و تثبيت آن در داخل سلول : چون دماي خلال به سرعت افزايش مي يابد بنابراين پروتئين نيز به سرعت منعقد مي شود.

ج-تسريع در عمل اسمز: چون دماي خلال سريعاً به ۷۲سانتي گراد مي رسد لذا سرعت پرده نيمه تراوا بازشده و عمل اسمز فوراً شروع مي شود.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =