پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مشكلات روانپزشكی در كودكان زير پنج سال : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 28
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۲۸ صفحه با موضوع مشكلات روانپزشكی در كودكان زير پنج سال نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مشكلات روانپزشكی در كودكان زير پنج سال

فهرست مطالب

مقدمه………………………………………………………….. ۱۹۰۷

تاريخچه ………………………………………………………… ۱۹۰۸

تعريف بهداشت روان ………………………………………….. ۱۹۰۸

تعريف سازمان جهاني بهداشت روان عبارت است از…………………………. ۱۹۰۹

ويژگي هاي افرادي كه از نظر رواني سالم هستند ……………………………. ۱۹۰۹

چند نشانه هشدار دهنده براي ضعف رواني ………………………………….. ۱۹۰۹

جمعيت هاي آسيب پذير در بهداشت روان…………………………………….. ۱۹۱۰

بيان مسئله………………………………………………………… ۱۹۳۱

ارزيابي نوزادان و كودكان خردسال…………………………………….. ۱۹۳۲

مشكلات شايع در نوزادان وكودكان خردسال …………………………. ۱۹۳۴

مشكلات خواب…………………………………………………………… ۱۹۳۴

مشكلات غذا خوردن…………………………………………………….. ۱۹۳۵

تأخير در رشد…………………………………………………………….. ۱۹۳۵

Pica در نوزادي و كودكي ……………………………………………….. ۱۹۳۶

حملات ريسه رفتن……………………………………………………… ۱۹۳۶

انگشت مكيدن و ناخن جويدن…………………………………………. ۱۹۳۶

اختلال دلبستگي ………………………………………………………. ۱۹۳۶

يافته هاي باليني ………………………………………………………. ۱۹۳۷

جدول ۱- علل عمده كم تواني ذهني…………………………………. ۱۹۳۷

كم تواني ذهني…………………………………………………………. ۱۹۳۸

جدول ۲- اصول راهنما در تشخيص توانايي هاي افراد« كم توان ذهني »……………………۱۹۳۸

جدول ۳- موارد عمده نوروبيولوژيك همراه با اختلال اوتيستيك:………………….. ۱۹۳۸

منابع…………………………………………………………………………………… ۱۹۳۹

 

مقدمه

بيماري هاي رواني از بدو پيدايش بشر وجود داشته و هيچ فردي، از هيچ طبقه اقتصادي  اجتماعي خاصي، در مقابل آن ها مصونيت نداشته و خطري است كه بشر را همواره تهديد مي كند. خوشبختانه نهضت بهداشت رواني در نيم قرن اخير، افكار غلط و خرافات در مورد اين بيماري ها را كنار گذاشته و نشان داده كه اولا بيماري هاي رواني، قابل پيشگيري بوده و ثانيا در صورتي كه مانند ساير بيماري ها به موقع تشخيص داده و تحت درمان قرار گيرند به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن ها كاسته خواهد شد . در راستاي همين عقيده , بهداشت رواني كه جزئي از بهداشت عمومي محسوب مي شود به پيگيري موارد زير مي پردازد :

  • افزايش سطح بهداشت رواني از طريق ارتقاء آگاهي هاي جامعه در مورد اين بيماري ها
  • شناسايي و تشخيص زودرس اختلالات رواني و درمان آنها
  • پيشگيري از عوارض و عود بيماري و توانبخشي بيماران
  • پيشگيري از بروز بيماري هاي رواني از طريق پيشگيري و درمان بيماري هاي جسمي.

تاريخچه ( مشكلات روانپزشكی در كودكان زير پنج سال )

در حقيقت بهداشت روان را مي توان يكي از قديمي ترين موضوعات به شمار آورد . زيرا بيماري هاي رواني از زمان هاي قديم وجود داشته , بطوريكه بقراط در حدود ۴۰۰ سال قبل از ميلاد عقيده داشته كه بيماران رواني را مانند بيماري جسمي بايد درمان كرد . تقريبا از سال ۱۹۳۰ يعني بعد از تشكيل اولين كنگره بين المللي بهداشت روان بود كه اين رشته بصورت جزئي از علوم پزشكي درآمد و سازمان هاي روانپزشكي و مراكز پيشگيري در كشورهاي مترقي يكي بعد از ديگري فعاليت خود را شروع كردند.

در سال ۱۹۳۰ اولين كنگره بين المللي بهداشت روان با شركت نمايندگان پنجاه كشور در واشنگتن تشكيل شد و مشكلات رواني كشورها و مسائلي از قبيل تاسيس بيمارستان ها , مراكز درمان سرپايي , مراكز كودكان عقب مانده ذهني و نظاير آن مورد مطالعه قرار گرفت . ولي در ۱۸ سال بعد يعني در سال ۱۹۴۸ در سومين كنگره بين المللي بهداشت روان كه در لندن تشكيل شد اساس فدراسيون جهاني بهداشت روان بنيان گذاري شد و در همان سال اين فدراسيون به عضويت رسمي سازمان يونسكو و سازمان جهاني بهداشت درآمد بطوريكه اين سازمان در ژنو نقش رهبري رسمي فدراسيون جهاني بهداشت روان را به عهده گرفت .

از آن تاريخ به بعد هر سال يك جلسه بين المللي و هر چهار سال يكبار كنگره جهاني تشكيل شده و مي شود . در نتيجه تلاش و كوشش هاي پيگير روز ۱۸ فروردين مطابق با هفتم آوريل روز جهاني بهداشت اعلام گرديده در سراسر جهان مسائل بهداشتي كشورها مورد بررسي قرار مي گيرد . ضمنا از مسئولين بهداشتي كشورهاي مختلف خواسته شده تا برنامه هاي بهداشت رواني را جزو برنامه هاي بهداشت عمومي قرار دهند.

تعريف بهداشت روان

بهداشت روان، علمي است براي بهتر زيستن و رفاه اجتماعي كه تمام زواياي زندگي از اولين لحظات حيات جنيني تا مرگ اعم از زندگي داخل رحمي , نوزادي, كودكي تا نوجواني , بزرگسالي و پيري را در بر مي گيرد . بهداشت روان، دانش و هنري است كه به افراد كمك مي كند تا با ايجاد روش هايي صحيح از لحاظ رواني و عاطفي بتوانند با محيط خود سازگاري نموده و راه حل هاي مطلوب تري را براي حل مشكلاتشان انتخاب نمايند.

تعريف سازمان جهاني بهداشت

عبارت است از قابليت ارتباط موزون و هماهنگ با ديگران , تغيير و اصلاح محيط فردي و اجتماعي و حل تضادها و تمايلات شخصي به طور منطقي , عادلانه و مناسب . نتيجه آنكه مفهوم بهداشت رواني عبارت خواهد بود از تامين رشد و سلامت رواني فردي و اجتماعي، پيشگيري از ابتلاء به اختلال رواني, درمان مناسب و بازتواني آن.

بيان مسئله

تاكنون مطالعات معدودي دربارة نحوة بروز و شيوع مشكلات روانپزشكی و بهداشت روان در سال هاي اول زندگي، صورت گرفته است . ريچمن(Richman) در سال ۱۹۷۵ ، تمامي كودكان ۳ سالة منطقه اي در شمال لندن را مورد مطالعه  ( مشكلات روانپزشكی در كودكان زير پنج سال ) قرار داد . نتايج مطالعه حاكي از اين واقعيت بود كه ۷% آنان داراي مشكلات رفتاري متوسط يا شديد و در حدود ۱۵ % از آن ها دچار مشكلات خفيف رفتاري مي باشند . در مجموع تفاوتي ميان دختران و پسران وجود نداشت اگرچه  پرتحركي، بي اختياري ادرار و مدفوع در پسران و اضطراب و ترس هاي مختلف در دختران ، شا يع تر بود . به نظر مي رسد كه بروز مشكلات رفتاري در اين سنين به نحوي به خصوصيات بيولوژيك كودك و همچنين رابطة والد  كودك مربوط مي شود.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دو =