پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مقايسه عملكرد لاين پيشرفته گندم آبی : دانلود رایگان تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 17
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۱۷ صفحه با موضوع مقايسه عملكرد لاين پيشرفته گندم آبی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مقايسه عملكرد لاين پيشرفته گندم آبی M-79-6 با شاهد مرودشت در شرايط زارعين مناطق معتدل استان كرمانشاه

چكيده:

افزايش جمعيت كشور لزوم توليد بيشتر در واحد سطح را انكار ناپذير ساخته است بطوريكه خوداتكايي در توليد گندم بعنوان يك آرمان ملي تلقي شده و از مهمترين اهداف طرح‌هاي تحقيقاتي وزارت جهاد كشاورزي است. جايگزيني ارقام موجود با ارقام و لاينهاي پرمحصول‌تر و واجد صفات مطلوب زراعي، آشنا نمودن كشاورزان با آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي و ارقام جديد نيز در اين راستا حائز اهميت است. در اين بررسي لاين M-79-6  كه طي سه سال بررسي دراقليم  معتدل كشور برتري خود را نشان داده و بمنظور معرفي و جايگزيني ارقام موجود اقليم معتدل انتخاب گرديده است، همراه با رقم مرودشت (بعنوان شاهد برتر محلي) طي سال زراعي ۸۴-۱۳۸۳ تحت شرايط زارعين در دو نقطه از مناطق معتدل استان كرمانشاه (شهرستانهاي كرمانشاه و اسلام آباد غرب) به مساحت نيم هكتار در كنار هم كشت شدند. عمليات متداول آماده سازي زمين در مهر ماه  و زمان كاشت  اواخر آبان ماه بود.

مقدمه:

گندم سالانه بيش از ۵۰% از زمين هاي زراعي كل كشور را به خود اختصاص مي دهد.مطابق گزارشات موجود از مجموع ۱۲ ميليون هكتار از اراضي زير كشت كشور بالغ بر ۲/۶ ميليون هكتار به كشت گندم اختصاص داشته است . از اين مقدار ۳/۲ ميليون هكنار به كشت گندم آبي  و ۹/۳ ميليون هكنار آن به كشت گندم ديم اختصاص داشته است . گندم اولين و مهمترين گياه زراعي در دنيا بوده و ۶/۱۹ % از كل منابع غذايي براي مردم جهان را دارا است. با توجه به اهميت و جايگاه گندم در كشور و بهره‌وري بيشتر از قابليت‌هاي زراعي و محيطي موجود، لزوم يافتن ارقام اصلاح شده و پر محصول با كيفيت بهتر كه بتواند جايگزين ارقام فعلي گردند و از قابليت‌هاي بالقوه موجود حداكثر استفاده را بعمل آورند، ضروري است.

معرفي و مقايسه عملكرد لاين پيشرفته گندم آبی M–۷۹–۶ در كنار ارقام ديگر از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. بنابراين با انجام طرحهاي تحقيقي-ترويجي مي توان اهداف زير را دنبال نمود:

۱- معرفي لاين پيشرفته گندم آبي  M -79 -6 براي مناطق معتدل كشور

۲- افزايش توليد در واحد سطح با كشت ارقام جديد

۳- آشنايي كشاورزان با آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي

روش اجرا:

اين طرح بمنظور بررسي عملكرد و خصوصيات زراعي لاين پيشرفته M -79 -6  در دو نقطه از مناطق معتدل استان(شهرستان کرمانشاه- سراب نيلوفر و شهرستان اسلام آباد غرب- دهستان شيان) اجراء شد. در هر منطقه لاين مذكور و رقم مرودشت ( شاهد) هر كدام در سطح ۵/.هكتار كشت ‌شدند. مشخصات كشاورز و نشاني محل اجراي طرح در هر منطقه در جدول ۱ آورده شده است. در شهريورماه ۱۳۸۳ عمليات آماده سازي زمين انجام و با توجه به نتيجه تجزيه خاك كل كود فسفات آمونيوم و ۳/۱ از كود اوره در سطح مزرعه پخش و با ديسك با خاك مخلوط گرديد. باقيمانده كود ازته در دو مرحله ساقه‌دهي و خوشه رفتن گياه مصرف خواهد شد. بذور پيش از كاشت جهت مبارزه با سياهك‌ها با قارچ‌كش مناسب ضدعفوني ‌شدند. ميزان بذر مصرفي براساس وزن هزار دانه و تراكم ۴۰۰ دانه در متر مربع براي هر قطعه زمين تعيين شد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یازده =