پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
doc
217 صفحه
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته تربیت بدنی- گرایش: مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی
همراه با جداول و نمودار
79000 تومان


هر دانشجویی که در مقطع تحصیلات تکمیلی، که شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری است، مشغول به تحصیل باشد، بعد از اینکه تمام واحد های درسی تعیین شده را گذراند، موظف است برای تمام کردن دورۀ خود رساله و یا پایان نامه ای بنویسد و طی مراسمی رسمی که از قبل برنامه ریزی شده است، از آن دفاع کند و نمرۀ قبولی بگیرد. نوشتن پایان نامه برای دانشجوی کارشناسی ارشد تقریباً اولین تجربۀ علمی و پژوهشی جدی و روشمند است و دانشجو با نوشتن پایان نامه در واقع راه را برای پژوهش های بعدی اش هموار می کند. همۀ ما می دانیم که نوشتن یک پایان نامۀ خوب و دفاع کردن از آن آرزو و خواستۀ قلبی هر دانشجویی است، ولی شرایط موجود سبب شده است که متاسفانه هر روز از تعداد پایان نامه های کم نقص و خوب و استاندارد کاسته شود. همان طور که می دانید پایان نامه یا رساله نوعی پژوهش دانشگاهی است و بنابراین باید از بیشتر قواعدی که در حوزۀ پژوهش ها و تحقیقات آکادمیک وجود دارد پیروی کند و بتواند پیام خود را به گونه ای که رسا، علمی، مستدل و منطقی باشد، به مخاطبانش برساند. در همین راستا ما سعی کردیم پایان نامه های کارشناسی ارشد برتر از دانشگاه های معتبر کشور را برای کمک در نگارش پایان نامه به شما معرفی نماییم . در این قسمت پایان نامه ای با موضوع ” مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران ” برای شما دانشجویان ورزشکار و ورزش دوست عزیز تهیه شده است. همچنین با خواندن چکیده و فهرست می توانید با ساختار و بار علمی پایان نامه بیشتر آشنا شوید. این پایان نامه ها با دقت و وسواس خاصی توسط تیم دیجی لود تهیه و ارائه شده است تا شما دانشجویان گرامی با خیال آسوده از آنها بهره ببرید.

 

چکیده مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران

هدف از این تحقیق مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با روش تحقیق توصیفی- مقایسه ای به صورت میدانی به اجرا درآمد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران شاغل در ستاد مشترک ارتش تشکیل می دادند.

براساس روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای نمونه گیری و براساس فرمول نمونه گیری کوکران ۲۵۴ نفر از کارکنان پایور ارتش جمهوری اسلامی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع­آوری اطلاعات از پرسشنامه کیفیت زندگی SF_36، پرسشنامه هوش هیجانی بردبری و گریوز و پرسشنامه سلامت عمومی(GHQ) استفاده شد.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون­های استنباطی K-S و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین کیفیت زندگی در کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار وجود دارد (۰۱/۰p<). همچنین در بین ابعاد کیفیت زندگی؛ بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در عملکرد فیزیکی، محدودیت نقش ناشی از مشکلات احساسی، احساس حیات، سلامت روانی، سلامتی عمومی، بُعد جسمانی و بُعد روانی، تفاوت معنی­داری وجود دارد(۰۱/۰p<)؛ اما در ابعاد محدودیت نقش ناشی از سلامت جسمانی، عملکرد اجتماعی، و درد بدنی بین کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معنی داری مشاهده نمی­شود(۰۵/۰p>).

تفاوت معناداری بین تمامی ابعاد هوش هیجانی در کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار وجود دارد(۰۱/۰p<).

در نهایت تفاوت معناداری بین سلامت روانی در کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار وجود دارد(۰۱/۰p<). همچنین در بین ابعاد سلامت روانی؛ بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در علائم اجتماعی و افسردگی تفاوت معنی­داری وجود دارد(۰۱/۰p<)؛ اما بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در اختلال در عملکرد اجتماعی و اضطراب و بی خوابی تفاوت معنی داری وجود ندارد(۰۵/۰p>).

کلمات کلیدی:کیفیت زندگی، هوش هیجانی، سلامت روانی، ورزشکار، کارکنان پایور ارتش

 

 ضرورت و اهميت پژوهش

باید توجه داشت که یک جامعه، یک سازمان و یا حتی یک خانواده، تنها زمانی قادر خواهد بود راه ترقی و تکامل را طی کند که دارای افرادی سالم، با ارزش و نیک پندار باشد. هر قدر که یک فرد از هوش، مهارت و کمالات انسانی برخوردار باشد به همان میزان می­تواند از سلامت و قدرت بدن برای استفاده از آن قابلیت­ها بهره­مند شود و نهایتاً از آن همه دانش و کمال، بهره­ای عاید جامعه، سازمان و خانواده خود بگرداند. با توجه به این مهم، فعالیت‌های ورزشی به عنوان بخشی از نیاز ساختاری انسان­ها، بایستی مورد توجه عموم افراد جامعه باشد.

یکی از علل مهم ترقی و توسعه کشورها، حفاظت از تمامیت ارضی و توان مقابله با تهدیدات محیطی در سطوح مختلف است. از آنجایی که ارتش جمهوری اسلامی وظیفه این امر خطیر را برعهده دارد، داشتن نیروی انسانی سالم و کارآمد از احتیاجات این ارگان نظامی است. از همین رو که دست اندرکاران باید توجه خود را معطوف به عوامل ارتقاء دهنده سلامت روانی، هوش هیجانی و کیفیت زندگی کارکنان خود کنند. از فعالیت بدنی و فوق برنامه ­های آن بیشتر برای غنی کردن ساعات فراغت و ایجاد لحظات شاد و احساس آرامش و آسودگی یاد می­شود. تمرین صحیح و منظم بدنی به عنوان بخش مهمی از وظایف افراد جوامع، می­تواند در سلامت و بهداشت جامعه و انجام وظایف و مسئولیت­های اجتماعی تأثیر گذار باشد و کسانی موفق­ترند که از فعالیت بدنی بهتری برخوردار باشد.

به نظر می­رسد که با توجه به تحقیقات انجام شده، افرادی که دارای برنامه روزانه و منظم فعالیت بدنی هستند از دچار شدن به بیماری­های قلبی-  عروقی، دیابت، افزایش فشار خون، پوکی استخوان و التهاب مفاصل محافظت می­شوند و به افزایش عمر طول عمر آنها کمک می­شود. از آنجا که سالیانه هزینه­ های درمانی بسیار زیادی صرف درمان عوارض و بیماری­ها می­­شود، به راحتی می­توان به این موضوع پی برد که داشتن افراد سالم و تندرست می­تواند به میزان بسیار زیادی این هزینه­های درمانی را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است رابطه پایدار مثبتی بین شرکت منظم در فعالیت بدنی و کاهش بیماری‌هایی نظیر بیماری­های قلبی -عروقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سکته ­های قلبی، دیابت نوع دوم، شکستگی استخوان، سرطان­های مختلف اعضای بدن و… وجود دارد باید توجه داشت که براساس جستجوهای محقق، تحقیقی که به صورت مستقل به مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی در جامعه نظامیان انجام نشده است.

بر همین اساس یافته­ های این پژوهش می­تواند بسیار ارزشمند باشد؛ چرا که تحقیقات علمی و مستند هموار کننده برنامه ریزی‌های مهم است و نتایج این تحقیقات نه تنها می‌تواند مورد توجه سازمان‌های نظامی دیگر؛ بلکه مورد توجه سازمان‌های بهداشتی نیز خواهد گردید. نتایج اینگونه تحقیقات است که این اعتقاد را در مسئولان و دست اندرکاران ایجاد می‌نماید که بودجه­ریزی برای ورزش صرف هزینه نیست؛ بلکه نوعی سرمایه­گذاری است که نتایج و پیامدهای فراوانی را داراست.

 کیفیت زندگی

سلامتی حق اساسی هر انسان و یک هدف اجتماعی است و تمام دولت­ها و حکومت­ها موظف به تأمین سلامت افراد هستند. تاریخچه پیدایش مفهوم کیفیت زندگی به دوران ارسطو در 385 سال قبل از مسیح باز می­گرد. در آن دوران ارسطو «زندگی خوب» یا «خوب انجام دادن کارها» را معنی شاد بودن در نظر گرفته است، لیکن در عین حال به تفاوت مفهوم شادی در افراد مختلف پرداخته و بیان کرده است که سلامتی باعث شادی در یک فرد بیمار شود و با ثروت که فرد فقیری را شاد می­کند، یکسان نیست. در آن زمان شادی یا شادمانه زیستن معادل کیفیت زندگی تلقی می­شد، ولی اصطلاح «کیفیت زندگی» تا قرن بیسستم مورد استفاده قرار نگرفته بود و محققین به مرور زمان متوجه شدند که کیفیت زندگی یکی از پیامد­های پراهمیت در ارزیابی سلامتی است(نجات، 1378). اهمیت کیفیت زندگی و وضعیت سلامت تا حدی است که صاحب نظران تمرکز مراقبت­های بهداشتی قرن حاضر را بهبود کیفیت زندگی و وضعیت سلامت بیان کرده­اند(واعظ موسوی 1381).

یکی از مفاهیمی که با رفاه و سلامتی یکسان فرض شده است، کیفیت زندگی است. کیفیت زندگی یک مفهوم چند بعدی است که در برگیرنده ابعادی چون سلامت بدنی، سلامت روانی، شرایط اقتصادی، باورهای شخصی و تعامل محیط است(خورسندی، 1389). سازمان­های عصر حاضر با نگاه راهبردی به منابع انسانی آن را به عنوان دارایی هوشمند و ازشمند در نظر می­گیرند و در نظر دارند بیش از پیش به ارتقاء کیفیت زندگی و رضایت شغلی کارکنان بپردازند(بزازیان، 2007). در حال حاضر با وجود اطلاعات فراوان و ارزنده، انسان دریافته که شیوه زندگی سالم، کلیدی طلایی برای موفقیت است و برخورداری از ورزش منظم و مداوم، ضرورتی برای زندگی سالم به شمار می­رود. بر اساس شواهد فراوان، فعالیت­بدنی یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ بهداشت شخصی و اجتماعی است و کسانی که بی­توجه و به­راحتی از کنار این مسئله می­گذرند، در واقع هنوز هنر زندگی کردن را نیاموخته­اند. امروزه، انجام فعالیت­های بدنی منظم، تغذیه مناسب، استفاده نکردن از سیگار و دخانیات و کاهش استرس به منظور دستیابی به بهداشت روحی و روانی، بخشی از هدف­های بهداشت ملی کشور­های توسعه یافته است و در بیانیه ­های مختلف بر اهتمام به آنها اصرار می­ورزند و عموم مردم را تشویق می­کنند تا با روی آوردن به این برنامه­ ها، از مواهب آن یعنی افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی بهره­مند شوند(بخشنده، 1387).

در چندین دهه گذشته، سلامتی یک حق بشری و هدف اجتماعی در جهان شناخته شده است. یعنی، سلامتی برای ارضا نیازهای اساسی انسان لازم است و باید در دسترس همه انسان‌ها قرار گیرد. کیفیت زندگی مفهوم وسیع‌تری از سلامتی است. شاید بتوان مجموعه‌ای از رفاه جسمانی، روانی و اجتماعی که به وسیله شخص یا گروهی از افراد درک می‌شود مانند شادی، رضایت و افتخار، سلامت وتندرستی، موقعیت­های اقتصادی، فرصت­های آموزشی و خلاقیت را به عنوان کیفیت زندگی دانست. شیوه زندگی ارتباط نزدیکی با سلامتی دارد. به هر حال نکته­ مهم در این تعریف رفاه جسمانی، روانی واجتماعی است که چیزی جز تعریف سلامتی نیست. در واقع سلامتی در مرکز مفهوم زندگی قرار دارد(واعظ موسوی، 1381).

سلامتی موضوعی مهمی و اساسی است که در کیفیت زندگی نقش دارد و دامنه آن بسیار گسترده­تر از رهائی از بیماری‌هاست. سلامتی مطلوب شامل خوب بودن از نظر جسمانی، روحی، عاطفی، اجتماعی، ذهنی و با توجه به محدودیت­های وراثتی و توانائی­های شخصی هر فرد می­باشد. اهمیت هر یک از این ابعاد در سلامتی بدن به یک اندازه است(مختاری،1386 ). همچنین سلامتی ابعاد متعددی دارد که هر کدام از ابعاد آن می­تواند کیفیت زندگی موثر باشد و انسان­ها از آن رو به سلامتی اهمیت می­دهند که بر روند زندگی و آسایش ­آن­ها تاثیر می­گذارد و از طرفی سلامتی و کیفیت زندگی دارای رابطه دو طرفه است، به طوری که اختلال در وضعیت سلامت موجب مشکلات بهداشتی شده و مشکلات بهداشتی نیز بر روی کیفیت زندگی موثر است(مهرابی دلجو، 1390).

بیش از 50 سال پیش سازمان جهانی بهداشت سلامتی را به عنوان آزاد بودن از هر گونه بیماری و شرایط ناتوانی تعریف می‌کرد. در سال­های اخیر کارشناسان سلامت عمومی، سلامتی را به عنوان حس بهزیستی و کیفیت زندگی تعریف کردند. پژوهش‌های سال 2010 روی افراد سالم، میزان فعالیت روزانه (عملکرد مطلوب، کار معنادار و مشارکت در جامعه) را به عنوان شاخصی از سلامتی استفاده می‌کنند(مختاری، 1386). آنچه که دانش امروزی بدان توجه می­کند، تنها طولانی­کردن دوران زندگی نیست، بلکه باید توجه داشت که سال­های اضافی عمر انسان در نهایت آرامش و سلامت جسمی و روانی سپری گردد و در صورتی که چنین شرایطی تامین نشود، پیشرفت­های علمی برای تأمین زندگی طولانی­تر، بی­نتیجه و مخاطرآمیز خواهد شد(حبیبی سولا، 1386).

ورزش و فعالیت­بدنی نقش بسیار مهمی در سلامت عمومی مردم دارد و یک عنصر حیاتی در جوامع امروزی است و باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود. بیماری و ناتوانی که در اثر بی تحرکی ایجاد می‌شود، باعث افزایش رنج­های بشری می‌شود و به کیفیت زندگی انسان آسیب می‌رساند. مردمی که به سبک زندگی غیر فعال دارند، خطر ابتلا به یک سری از بیماری­های قلبی عروقی وغیره را افزایش می‌دهند(مهرابی دلجو، 1390).

قرن­هاست که مردم در جستجوی زندگی خوب بودند. در این جستجو، سوال اصلی این بود که کیفیت یک زندگی سالم چیست؟ مدل­های مفهومی«کیفیت زندگی»، پدیده­ای نسبتاً جدید و اکثراً همراه با تفکر در به اره اهداف توسعه بودند و حوزه­های سلامتی، کار، اقتصادی- اجتماعی، روحی-روانی و خانوادگی را در برمی گرفت. ارتقای سطح کیفیت زندگی در گرو ارتقای سطح سلامت است. آنچه که مورد قبول تمامی متفکران در حیطه رضایت­مندی از زندگی است،احساس سلامت و خوب بودن است و تنها با این احساس، بشر می­تواند پویا و سازنده باشد و خلاقیت­هایش را به منصه ظهور برساند(امین شکوری، 1388).

درصد کمی از مردم به این باور رسیده­اند که از ساعات کار خود کاسته و برای حفظ تندرستی و سلامتی و کسب نشاط و لذت به وررزش بپردازند. البته به جرات می­توان گفت با گذشت زمان، درصد بیشتری از مردم معتقد به بهبود کیفیت زندگی می­شوند و شکی نیست رسیدن به این باور مستلزم داشتن تحصیلات عالیه، تجربه مفید و تغییر دیدگاه ­ها و جهان­ بینی کلی افراد است. بهبود نسبی کیفی زندگی و ایجاد رفاه اجتماعی بیشتر، زمینه مناسب تفکر و یافتن راه­ های بهتر زیستن را فراهم می­سازد(تندنویس، 1381)….

 

فهرست مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران:

  • فصل ۱: طرح تحقیق… ۱
  • ۱-۲- بيان مسئله. ۴
  • ۱-۳- ضرورت و اهميت پژوهش…. ۸
  • ۱-۴- اهداف تحقیق.. ۹
  • ۱-۴-۱- هدف کلی.. ۹
  • ۱-۴-۲- هدف‌های ويژه. ۹
  • ۱-۵- فرضیه‌های تحقیق.. ۹
  • ۱-۶- پيش فرض‌های تحقیق.. ۱۰
  • ۱-۷- محدودیت‌های تحقیق.. ۱۰
  • ۱-۷-۱- محدودیتهای خارج از کنترل محقق.. ۱۰
  • ۱-۷-۲- محدودیتهای در اختیار محقق.. ۱۰
  • ۱-۸- تعريف مفهومي واژه‌ها و اصطلاحات… ۱۰
  • فصل ۲: مبانی نظری و پیشینه تحقیق… ۱۱
  • ۲-۱- مبانی نظري.. ۱۳
  • ۲-۱-۱- کیفیت زندگی.. ۱۳
  • ۲-۱-۲- تاریخچه کیفیت زندگی.. ۱۹
  • ۲-۱-۳- تعاریف موجود از کیفیت زندگی.. ۲۱
  • ۲-۱-۴- ارتباط کیفیت زندگی با سلامتی.. ۲۴
  • ۲-۱-۵- ابعاد کیفیت زندگی.. ۲۵
  • ۲-۱-۶- اصول اساسی در ارتباط با کیفیت زندگی.. ۲۹
  • ۲-۱-۷- سنجش کیفیت زندگی.. ۳۰
  • ۲-۱-۸- عوامل موثر بر کیفیت زندگی.. ۳۲
  • ۲-۱-۹- ویژگی‌های کیفیت زندگی.. ۳۲
  • ۲-۱-۱۰- کیفیت زندگی به عنوان مفهومی نسبی.. ۳۳
  • ۲-۱-۱۱- هویت و کیفیت زندگی.. ۳۴
  • ۲-۱-۱۲- رویکردهای مختلف به مفهوم کیفیت زندگی.. ۳۴
  • ۲-۱-۱۳- مطالعه علمی کیفیت زندگی.. ۵۰
  • ۲-۱-۱۴- مدیریت کیفیت زندگی.. ۵۲
  • ۲-۱-۱۵- بهزیستی بدنی/ سلامت جسمانی و کیفیت زندگی.. ۵۵
  • ۲-۱-۱۶- سلامت روانی.. ۵۹
  • ۲-۱-۱۷- تعریف سلامت روان.. ۶۰
  • ۲-۱-۱۸- ویژگیهای سلامت روان.. ۶۲
  • ۲-۱-۱۹- یازده مولفه کلیدی سلامت… ۶۳
  • ۲-۱-۲۰- بهداشت روان.. ۶۵
  • ۲-۱-۲۱- اصول بهداشت روانی.. ۶۷
  • ۲-۱-۲۲- خصوصیات افراد دارای سلامت روانی.. ۶۸
  • ۲-۱-۲۳- عوامل موثر در تامین سلامت روان.. ۷۰
  • ۲-۱-۲۴- نظریات مرتبط با سلامت روانی.. ۷۰
  • ۲-۱-۲۵- بهزیستی روانشناختی.. ۷۶
  • ۲-۱-۲۶- هوش هیجانی.. ۷۸
  • ۲-۱-۲۷- انواع هوش…. ۷۸
  • ۲-۱-۲۸- هيجان و اجزاء آن.. ۷۹
  • ۲-۱-۲۹- تعريف هوش هيجاني.. ۸۰
  • ۲-۱-۳۰- تاریخچه هوش هیجانی.. ۸۴
  • ۲-۱-۳۱- مولفه هاي هوش هيجاني.. ۸۷
  • ۲-۱-۳۲- ویژگی افرادی که هوش هیجانی بالا دارند.. ۸۹
  • ۲-۱-۳۳- مدل‌های هوش هيجاني.. ۹۲
  • ۲-۱-۳۴- ابعاد هوش هيجاني در مدل توانايي.. ۹۳
  • ۲-۱-۳۵- مدل بار – آن.. ۹۴
  • ۲-۱-۳۶- مدل دانيل گلمن.. ۹۶
  • ۲-۱-۳۷- هوش هيجاني و هوش شناختي.. ۹۸
  • ۲-۱-۳۸- رهنمودهاي لازم براي موفقيت برنامه‌های هوش هيجاني.. ۱۰۰
  • ۲-۱-۳۹- آموزش هوش هيجاني.. ۱۰۰
  • ۲-۱-۴۰- کاربرد هوش هیجانی.. ۱۰۱
  • ۲-۱-۴۱- آموزش و يادگيري هوش هيجاني در سازمان.. ۱۰۴
  • ۲-۱-۴۲- عملکرد هوش هيجاني در سازمان.. ۱۰۶
  • ۲-۱-۴۳- نقش هوش هيجاني در زندگي.. ۱۰۷
  • ۲-۱-۴۴- نمودهاي هوش هیجانی در محيط كاري.. ۱۰۸
  • ۲-۱-۴۵- هوش هيجاني و عملكرد اثر بخش…. ۱۰۹
  • ۲-۱-۴۶- هوش هیجانی در محیط کار. ۱۱۰
  • ۲-۱-۴۷- سن و هوش هیجانی.. ۱۱۰
  • ۲-۱-۴۸- هوش هيجاني در ورزش…. ۱۱۱
  • ۲-۲- پیشینه‌ی تحقيق.. ۱۱۳
  • ۲-۲-۱- تحقیقات داخلی.. ۱۱۳
  • ۲-۲-۲- تحقیقات خارجی.. ۱۲۴
  • ۲-۲-۳- جمع بندی.. ۱۳۰
  • فصل ۳: روش شناسی تحقیق… ۱۳۱
  • ۳-۱- مقدمه. ۱۳۲
  • ۳-۲- روش تحقيق.. ۱۳۲
  • ۳-۳- جامعه آماري و روش نمونه گیری و حجم نمونه. ۱۳۲
  • ۳-۴- متغیرهای تحقیق.. ۱۳۳
  • ۳-۵- ابزار جمع آوری اطلاعات… ۱۳۳
  • ۳-۶- روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها ۱۳۶
  • فصل ۴: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق… ۱۳۷
  • ۴-۱- مقدمه. ۱۳۸
  • ۴-۲- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.. ۱۳۹
  • ۴-۲-۱- سن.. ۱۳۹
  • ۴-۲-۲- وضعیت تأهل.. ۱۴۰
  • ۴-۲-۳- وضعیت تحصیلی.. ۱۴۱
  • ۴-۲-۴- سابقه کار. ۱۴۲
  • ۴-۲-۵- وضعیت تغذیه. ۱۴۳
  • ۴-۲-۶- سابقه بیماری منجر به بستری شدن.. ۱۴۴
  • ۴-۲-۷- وضعیت ورزشکار بودن نمونه های تحقیق.. ۱۴۵
  • ۴-۲-۸- آمار توصیفی متغیر کیفیت زندگی.. ۱۴۶
  • ۴-۲-۹- آمار توصیفی متغیر هوش هیجانی.. ۱۵۱
  • ۴-۲-۱۰- آمار توصیفی متغیر سلامت روانی.. ۱۵۴
  • ۴-۳- آمار استنباطی و آزمون فرضیههای تحقیق.. ۱۵۷
  • ۴-۳-۱- فرضیه اول.. ۱۶۰
  • ۴-۳-۲- فرضیه دوم. ۱۶۳
  • ۴-۳-۳- فرضیه سوم. ۱۶۵
  • فصل ۵: خلاصه، بحث و نتیجه گیری، پیشنهادها. ۱۶۷
  • ۵-۱- مقدمه. ۱۶۸
  • ۵-۲- خلاصه تحقیق.. ۱۶۸
  • ۵-۳- بحث و نتیجه گیری.. ۱۷۲
  • ۵-۴- پیشنهادهای برخاسته از تحقیق.. ۱۷۹
  • ۵-۵- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.. ۱۸۱
  • منابع و مآخذ.. ۱۸۲
  • پیوست ها و ضمائم.. ۱۹۴

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =