پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
مكان‏يابی و طراحی فضاهای باز برای بازی كودكان ۱ تا ۶ ساله : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 26
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۲۶ صفحه با موضوع آئين كار اصول شناخت , مكان‏يابی و طراحی فضاهای باز برای بازی كودكان ۱ تا ۶ ساله نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آئين كار اصول شناخت , مكان‏يابی و طراحی فضاهای باز برای بازی كودكان ۱ تا ۶ ساله

فهرست مطالب

مقدمه

هدف و دامنه كاربرد

تعاريف

شناخت مراحل رشد و خصوصيات جسمي ـ رفتاري كودكان ۱ تا ۶ سال ( پيش‏دبستاني )

اصول مكان‏يابي و طراحي فضاهاي باز براي بازي كودكان

 

پيشگفتار

آئين كار اصول شناخت , مكان‏يابی و طراحی فضاهای باز برای بازی كودكان ۱ تا ۶ ساله كه بوسيله كميسيون فني مربوطه تهيه و تدوين شده و در سي و هشتمين كميته ملي آئين كار ساختمان مورخ ۷۳/۹/۲۱ مورد تائيد قرار گرفته , اينكه باستناد بند ۱ ماده ۳ قانون اصلاحي قوانين و مقررات موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مصوب بهمن‏ماه ۱۳۷۱ بعنوان استاندارد رسمي ايران منتشر ميگردد .

براي حفظ همگامي و هماهنگي با پيشرفتهاي ملي و جهاني در زمينه صنايع و علوم ,آئين كارهاي ايران در مواقع لزوم مورد تجديدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پيشنهادي كه براي اصلاح يا تكميل اين آئين كارها برسد در هنگام تجديدنظر در كميسيون فني مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

بنابراين براي مراجعه به استانداردهاي ايران بايد همواره از آخرين چاپ و تجديدنظر آنها استفاده نمود .

در تهيه و تدوين اين آئين كار سعي شده است كه ضمن توجه به شرايط موجود و نيازهاي جامعه حتي‏المقدور بين اين آئين كار و آئين كار كشورهاي صنعتي و پيشرفته هماهنگي ايجاد شود .

لذا با بررسي امكانات و مهارتهاي موجود و اجراي آزمايشهاي لازم اين آئين كار با استفاده از منابع زير تهيه گرديده است :

۱ ـ راهنماي آموزش و پرورش پيش دبستاني ـ دفتر آموزش و پژوهش و دفتر امور كودكان و نوجوانان ـ سازمان بهزيستي كشور سال .۱۳۷۲

۲ ـ روانشناسي رشد ( مفاهيم بنيادي در روانشناسي كودك ) تأليف آقاي دكتر احدي و خانم بني جمالي , چاپ و نشر بنياد .

۳ ـ مردم و پاركها ـ نادر موثقي ـ تهران ـ سال ۱۳۵۰

  مقدمه

بروز تغييرات اجتماعي و اقتصادي از قبيل رشد سريع جمعيت , تراكم مناطق شهري , كاهش واحدهاي فاميلي گسترده در اثر مهاجرت به شهرها , كاهش مراقبت والدين از فرزندان در نتيجه تغيير در هسته ساختار فاميلي , مشاركت بيشتر زنان ( مادران ) در فعاليت‏هاي اجتماعي , كاهش در عرصه ساختمانها و … نيازهاي فضايي جديدي را در سطح جامعه مطرح مينمايند كه از جمله آنها , فضاي بازي كودكان ميباشد . از طرفي ديگر سرزمين ما ايران از نظر جمعيتي داراي ساختي جوان است بدين معنا كه نزديك به نيمي از جمعيت آنرا افراد زير ۲۰ سال تشكيل ميدهند كه بيش از ۱/۳ اين گروه سني كودكان نيز ۶ سال هستند .

نيازها و خواسته‏هاي اين گروه نيز همانند ساير مردم ابعاد مختلف رواني , اجتماعي , اقتصادي ـ فرهنگي و فيزيكي دارد وليكن به دليل اهميت و نقشي كه اين سالهاي نخست نسبت به ساير مراحل زندگي از نقطه نظر تكامل شخصيتي افراد دارا ميباشند , هرگونه برنامه‏ريزي و سرمايه‏گذاري در زمينه‏هاي گوناگون و برآوردن نيازهاي رشدي آن به گونه‏اي صحيح و منطقي تبعات مثبتي را در پي خواهد داشت كه كل جامعه از آن بهره خواهد برد .

در اين ميان فضاهاي بازي از جمله تمهيداتي هستند كه نيازهاي رشد كودكان را در تمام زمينه‏ها تامين مي‏كنند , چهار زمينه اصلي رشد كودكان شامل رشد جسمي , رشد شناختي , رشد اجتماعي و رشد عاطفي ميباشد كه تركيب متنوعي از آن‏ها مي‏تواند در زمين بازي قرار گيرد و لذا شناخت توانائيهاي جسمي و رواني كودكان در اين گروه سني و كاربرد ضوابطي در امر مكان‏يابی و طراحی فضاهای باز برای بازی كودكان توسط برنامه‏ ريزان , طراحان و مجريان اينگونه طرحها , امكان تجربيات متفاوتي را براي اين گروه سني فراهم ميآورد و قابل ذكر است كه تا كنون در مورد تهيه ضوابط و استانداردهاي مربوطه كمتر و يا بطور پراكنده كارهايي انجام شده است .

هدف و دامنه كاربرد

هدف از تدوين اين آئين كار تعيين اصول و ضوابطي در برنامه‏ ريزي و طراحي فاضهاي باز و تجهيزات و تاسيسات آن براي بازي كودكان ۱ تا ۶ سال در كليه مراكز عمومي مثل پاركها , مراكز خريد , ميادين , مراكز مذهبي و فرهنگي و … و مراكز نيمه عمومي مثل مهد كودكها و مراكز آموزش و پرورش پيش از دبستان و مراكز درماني و … مراكز خصوصي از قبيل واحدهاي مسكوني , مجتمع‏هاي آپارتماني و … است به گونه‏اي كه كاربرد اين ضوابط توسط برنامه‏ريزان , طراحان و مجريان امر مناسب‏سازي وضع موجود و طراحي‏هاي آتي را به نحو مطلوب و منطقي سامان دهد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =