پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
موانع پیشرفت : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 101
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
25000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۰۱ صفحه با موضوع موانع پیشرفت نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

موانع پیشرفت

پیشینه ی تحقیق

در زمینه ی ترقّی و پیشرفت جامعه و کشور ایران زیاد گفته و نوشته اند،در این زمینه کتاب های مفیدی نوشته و به تفصیل سخن رانده اند ولی هنوز مطالب ناگفته بسیار است و مسائل جدیدی که هر روز و هرساعت در دنیا پیش می آید و تغییر و تحولاتی که در سیاست داخلی و خارجی کشورها پدید می آورد و روابط بین کشور ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر چه سیاست کشور ما مشخّص و بر موازین شرع مقدس اسلام و قوانین مجلس استوار است ولی دیگر کشورها وعمدتاً کشورهای غیر اسلامی محور برنامه ریزی ها و سیاستشان منافع مادی کوتاه مدت و بلند مدت آن ها است نه اصول اعتقادی و اخلاقی. برای مثال در جریان مسئله ی هسته ای کشورمان شاهد بودیم  بعضی از کشور ها که به ظاهر با ما همراه بودند در صدور قطعنامه علیه ایران یا سکوت کردند ویا علیه ایران رای دادند.

پس در زمینه ی رشد و پیشرفت و استقلال همه جانبه ی کشور مطلب زیاد و تابع جریانات سیاسی است.یک روز حکومت غیر مردمی کشور عراق روبروی جمهوری اسلامی می ایستد و همه ی امکانات دو کشور که باید برای نابودی دشمن مشترک به کار گرفته شود نابود می گردد و آن که نفس راحت می کشد اسرائیل است و متّحد اصلیش آمریکا و دیگر دشمنان پشت پرده و پنهانی هر دو کشور که به ظاهر دوستند و در حقیقت دشمن.

روش تحقیق

در مقاله ی حاضر روش تحقیق ، کتابخانه ای است. دراین تحقیق از منابع مکتوب فارسی ،عربی وانگلیسی شامل:کتاب،روزنامه،ماهنامه و… ویا اینترنت استفاد شده است.

با نگاهی اجمالی و مبتنی بر دریافت ها و اطلاعات از خبرگزاری ها ، روزنامه ها و آثار تحقیقی به دخالت های بیگانگان در طول تاریخ در امور سیاسی و اقتصادی کشور ،تکنولوژی هسته ای، موانع پیشرفت و راه های رسیدن به تعالی پرداختیم.

یقین داریم که مطالب مطروحه در پژوهش قابل نقد و بررسی می باشد و با گذشت زمان و سیر تحوّلات و وقایع می تواند در پاره ای از موارد نقد یا حتّی نقض شود. همانگونه که این مشکل در اغلب پژو هش هایی که در این موضوع طرّاحی ،تنظیم و نگاشته می شود وجود دارد .

مهم این است که تحقیقات در این زمینه ( موانع پیشرفت ) ، می تواند دست کم در ایجاد انگیزه در محققان ونخبگان مفید باشد و زمینه ساز حرکتی در خور شود.

چکیده

کشور ایران با توجّه به موقعیّت خاص جغرافیایی و اقلیمی همواره مورد توجّه کشورهای اروپایی بوده است، این موقعیّت خاص و منابع طبیعی خدادادی اگر چه برای ما مفید می باشد و ثروت امکانات ملی محسوب می شود ولی غارت این ثروت های خدایی همواره مورد توجّه جهان خواران بوده است. به خصوص این که ایران همچون پلی سه قاره آفریقا ، اروپا و آسیا را به هم متّصل می نماید و این نیز از موهبت های الهی است.

در مقاله حاضر ابتدا از گذشته و تاریخ ایران سخن گفتیم، از آغاز ارتباط ایران و پادشاهان گذشته با اروپا و قراردادهایی که اکثر آنها به ضرر منافع ملی ایران بود پرداختیم و تصریح نمودیم که همیشه کشور ما به خاطر نفت یا مورد تجاوز بیگانگان واقع شده یا مورد تهدید قرار گرفته است.

سپس به ایران امروز (جمهوری اسلامی) پرداختیم و خاطر نشان ساختیم که امروز چرخهای عظیم مملکت به دست جوانان همین مرز و بوم به حرکت در می آید و کشور ما به سوی رشد و تعالی و ترقّی پیش می رود، ولی افسوس که جهانخواران و متجاوزان چشم دیدن این حقیقت را ندارند و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بر حکومت طاغوت همواره برای ما مشکل و تنگنا ایجاد نمودند و حتّی وقتی تمام دسیسه های شیطانی آنها نقش بر آب شد عملاً پا به میدان گذاردند و به مقابله پرداختند.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =