پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
موقعیت منطقه آباده از نظر زمین شناسی و اکتشاف : دانلود تحقیق زمین شناسی
doc
تعداد صفحات : 126
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زمین شناسی
19000 تومان


تحقیق رشته زمین شناسی با فرمت WORD و در ۱۲۶ صفحه با موضوع موقعیت منطقه آباده از نظر زمین شناسی و اکتشاف نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

موقعیت منطقه آباده از نظر زمین شناسی و اکتشاف

مقدمه

محدوده مورد اکتشاف به مساحت ۳۰ کیلومتر در نقشه زمين شناسي چهار گوش آباده به مقیاس ۱:۲۵۰۰۰۰می باشد که در ۱۱۱ کیلومتری جنوب غربی استان یزد و ۲۵ کیلومتری روستای شواز واقع شده است.از اين مسافت ۲۱ کیلومتر جاده فرعی خاکی و ۹۰ کیلومتر آن آسفالت می باشد از نظر آب و هوایی کویری است و در مرکز کفه طاقستان قرار گرفته و جزئی از بیابان های داخلی ایران مرکزی محسوب می گردد.

داده های این منطقه متشکل از ۸ پروفیل طولي و ۹ پروفیل عرضی بوده که در انها برداشت های مغناطیسی انجام شده و ۷ پروفیل عرضی و یک پروفیل طولی که برداشتهای گرانی انجام شده است. در این پروژه ( موقعیت منطقه آباده از نظر زمین شناسی و اکتشاف ) از نرم افزار های زیر استفاده شده که در متن به طور مفصل مورد بحث قرار خواهند گرفت.

  •  Excel: برای وارد کردن اطلاعات اولیه و ساختن فایلهای نرم افزارهای مختلف.
  •  Surfer: برای Grid کردن فایلهای مورد نظر و رسم نقشه های هم مقدار مغناطیسی و گرانی.
  •  MagPick: برای انجام تبدیلات لازم ( از قبیل ادامه فراسو، تبديل به قطب و شبه گراني بر روی نقشه شدت مغناطیسی کل منطقه و ادامه فراسو بر روي نقشه گراني سنجي.
  •  Mag 2dc: برای انجام مدل سازی ۲ بعدی از توده سبب شونده انومالی مغناطیسی
  •  Grav 2dc: برای انجام مدل سازی ۲ بعدی از توده سبب شونده انومالی گرانی
  •  signal Proc برای انجام تبدیلات لازم از جمله ادامه فراسو، تبديل به قطب مشتق افقي وقائم… بر روی پروفیل ها

 

فصل اول: كاني هاي مغناطيسي وخواص مغناطيسي زمين

 مغناطیس زمین

کره زمین به صورت یک دوقطبی مغناطیسی بسیار بزرگ عمل مي کند که جهت و مقدار این میدان در مکان های مختلف و زمان های مختلف تغییر می کند و این تغییر نسبت به زمان به صورت های قرنی و سالیانه و یا حتی فصلی هستند.

از طرفی میدان مشاهده شده در هر نقطه، مجموعی از مغناطیس زیر سطحی و مغناطیس میدان زمین است و در بررسی اکتشافی باید مقدار مغناطیس زمین را که به ان مقدار زمینه می گوییم، از مغناطیس مشاهده شده کسر شود و در واقع با داشتن مقدار زمینه میدان مغناطیسی، از بروز اشتباه در تفسیر ژئوفیزیکی جلوگیری گردد، چون امکان دارد در یک نقطه بسته به جنس سازند ها، مغناطیس زمین زیاد باشد و هیچ ربطی به توده های مغناطیسی زیر سطحی نداشته باشد. در این بخش مغناطیس زمین و مولفه های مربوط به ان و همچنین تغییرات این میدان بررسي مي شود.

 

خواص مغناطیسی اجسام و کانی ها

ذرات باردار(مثبت یا منفی)درهنگام حرکت در اطراف خود میدان مغناطیسی به وجود می اورند و ذرات بار دار اتم ها و یون ها دارای سه نوع حرکت هستند :

  • حرکت چرخشی و گردشی پروتونها در داخل هسته های اتم
  • حرکت گردشی الکترونها در داخل اوربیتال ها
  • حرکت چرخشی الکترونها در داخل اوربیتال ها

از این سه نوع اثر گشتاور مغناطیسی نوع دوم و سوم به مراتب بیشتر از نوع اول می باشد و از انجایی که در یک اوربیتال هر دو الکترون در خلاف جهت یکدیگر گردش می کنند اثر مغناطیسی انها خنثی می شود و از این رو گشتاور مغناطیسی موثر یک اتم و یا یون متناسب با تعداد اوربیتال های نیمه پر ان ها است.

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =