پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
نقش بسته‌ بندی در فروش بيشتر اجناس : دانلود رایگان تحقیق رشته صنایع غذایی
doc
تعداد صفحات : 10
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته صنایع غذایی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته صنایع غذایی با فرمت WORD و در ۱۰ صفحه با موضوع نقش بسته‌ بندی در فروش بيشتر اجناس نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

نقش بسته‌ بندی در فروش بيشتر اجناس (بسته‌بندی و مصرف‌كننده)

لزوم ايجاد بسته مناسب در جهت فروش اجناس توليدي كارخانجات، نقش پيدايش شكل و روش خاصي در ارائه آن به مصرف‌كنندگان مي‌باشد. بدين صورت كه اجناس توليدي مي‌بايست در جهت استانداردهاي خاص مصرفي حركت كرده و آن چيزي نيست مگر سلايق فردي و عامه‌پسند. لذا حجم وسيع از اجناس مصرفي به‌دليل داشتن بازار رقابتي شروع به خودنمايي كرده و چشمان مصرف‌كنندگان به خود خيره مي‌كند. كه در اين قسمت سرمايه‌گذاري بخش بسته‌بندي خود را به وضوح نشان داده و اينكه به زبان ساده‌تر مجموعه بسته‌بندي كالا را در يك كلام مي‌توان خروجي يك كارخانه نام برد.

لذا در بخش بسته‌بندي مصرف کنندگان علاوه بر نیز یک زیبای آن ، به مواردی از نظر مقاومت بسته هندسه بسته بندی، مشخصات مواد داخل بسته‌بندي و … توجه زيادي مي‌گردد كه خود در جهت آشنايي بيشتر مردم با آن كالا و همچنين اطلاعات دقيق روي آن به بالا رفتن فروش و رضايت مشتري كمك بسزایي مي‌نمايد.

پس به وضوح ديده مي‌شود كه بسته‌بندي كالا و قبول مصرف‌كننده به ‌عنوان دو ركن جدا نشدني از هم، رونق فروش اجناس را در پي دارد. ( نقش بسته‌ بندی در فروش )

بررسی مشکلات موجود در بسته بندی خرمای صادراتی

از مشکلات موجود در صادرات خرما، وجود تعرفه هاو حقوق گمرکی بالا برای واردات کارتن و مواد اولیه بسته بندی خرمای صادراتی به کشور است که موجب شده است هزینه بسته بندی خرما در ایران در مقایسه با سایر کشور ها افزایش یابد و چون هزینه بسته بندی در سایر کشورها مانند دوبی بسیار پایین تر از ایران است ابتدا صادر کنندگان ایران، خرمای صادراتی خود را به صورت فله ای به آنجا ارسال می کنند و پس از بسته بندی مجدد به بازارهای هدف صادر می شود .

این در حالی است که امکانات بسته بندی مناسب کالاهای صادراتی مانند خرما چه از نظر تامین ماشین آلات و تکنولوژی و چه از نظر نیروی انسانی وجود دارد و تنها درصد اندکی از مواد اولیه و تکنولوژی مورد نیاز در صنایع بسته بندی که امکان تولید آن در داخل نیست باید از خارج وارد شود به نظر می رسد صنعتگران داخلی قادر به تامین ماشین آلات و تکنولوژی مورد نیاز بسته بندی خرمای صادراتی هستند فقط باید آنها را در تامین مواد اولیه مورد نیاز شان حمایت کرد.

بسته بندی با هوای اصلاح شده برای میوه ها و سبزیجات تازه

تقاضا برای محصولات کشاورزی به دلیل ارزش تغذیه ای بالای آنهارو به افزایش است و روند مصرف، رو به استفاده از محصولات کشاورزی تازه و آماده برای خوردن دارد. یکی از روش های  موفق که علاوه برداشتن پتانسیل های بالقوه باعث طول عمر محصول و همچنین کاهش ضایعات می شود روش اتمسفر اصلاح شده MA) )Mollified Atmosphere)) می باشد.

اتمسفر اصلاح شده برای میوه جات و سبزیجات به صورت مخلوط گازی که دارای ترکیبی غیر از هوا تعریف می شود . و این اتمسفر اطراف محصول موجب اثرات مثبتی مانند افزایش زمان انبار میشود

بسته‌بندي و توليد كننده

يكي از نكات مهم مطرح در سطح جهان ديد و نگرش توليدكنندگان در عرضه محصولات خود مي‌باشد در اكثر كشورهاي توسعه يافته، توليدات كارخانجات با يك سري مشخصات خاص ارائه مي گردد كه علاوه بر رعايت صداقت‌كاري، سليقه و نظر مشتري را در خود جاي داده است. به‌عنوان مثال جهت خريد خميردندان خارجي مشاهده مي‌شود كه گاهي‌اوقات با قراردادن خميردندان كوچكتری در كنار آن با همان قيمت، در كنار جنس اصلي و با گذاشتن يك مسواك مجاني در داخل جعبه نظر مشتري را جلب كرده و نه تنها از كميت و كيفيت اجناس ارائه شده كم نمي‌كنند بلكه در صدد دسترسي به راهي جهت جذب مشتري مي‌باشند.

اصولاً در كشورهاي مختلف بحثي علمي در مورد مقوله “بسته‌بندي و توليدكنندگان” مطرح مي‌باشد كه صاحبان كالا از خود خلاقيت‌هاي خاصي در نقش بسته‌ بندی در فروش بيشتر اجناس خود نشان دهند. اما اين طرح تا چه حد در كشور ما موفق خواهد شد. سوالي است كه از توليدكنندگان پرسيده مي‌شود.

بنابراين همانطور كه مردم به‌ازاي خريد كالا پول پرداخت مي‌كنند در مقابل داشتن ذهني آسوده از خريد خود انتظار دارند و اين ميسر نمي‌شود مگر كيفيت و كميت جنس خريداري شده به ميزان واقعي و دقيقاً برابر آنچه كه بر روي جلد و يا جعبه آن نوشته شده است را دريافت كرده باشند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یک =