پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
نور مغناطیسی در فیزیک بررسی آینه ها :دانلود تحقیق رشته فیزیک
doc
تعداد صفحات : 21
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته فیزیک
19000 تومان


تحقیق رشته فیزیک با فرمت WORD و در ۲۱ صفحه با موضوع نور مغناطیسی در فیزیک  و بررسی آینه هانگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

نور مغناطیسی :

يك موج الكترومغناطيسي است. نوري كه از خورشيد به زمين مي رسد از خلاء نيز عبور مي كند بنابراين نور (و امواج الكترومغناطيسي) براي انتشار نياز به محيط مادي (مثلاً هوا) ندارند. منابع توليد نور چشمه هاي نور هستند. اگر نور از يك روزنه باريك بتابد و جسم كدري را در مقابل آن قرار دهيم فقط سايه كامل خواهيم داشت (نيم سايه نداريم).

چشمه نقطه اي:

در شكل مقابل جسم كدري به طول AB را در فاصله P از يك چشمه نقطه اي قرار داده ايم سايه اين جسم در فاصله q از چشمه نقطه اي تشكيل شده است طول اين سايه  مي باشد. از تشابه مثلثي مي توان نوشت:

چشمه گسترده:

هرگاه قطر چشمه نور از حالت نقطه اي بزرگتر باشد (مثلاً لامپ يا خورشيد) آنگاه پرتوهاي نور از محدوده وسيعتري منتشر مي شود و علاوه بر سايه كامل، نيم سايه نيز خواهيم داشت. نيم سايه مرز بين سايه كامل و قسمت كاملاً روشن پرده است در شكل زير قطر چشمه نور (قرص روشن) d و قطر جسم كدر AB است و نيم سايه را با N نمايش مي دهيم. پرتوهايي كه از لبه چشمه به لبه هاي جسم به طور مستقيم ترسيم مي شوند محدوده سايه و پرتوهايي كه به طور ضربدري ترسيم شده اند محدوده نيم سايه را مشخص مي كنند

آينه هاي كروي:

۱- آينه كاو يا مقعر: اين نوع آينه شبيه يك نيم كره است و سطح داخلي آن بازتاينده نور و براق مي باشد (مثل چراغ جلوي اتومبيل) و پشت آن جيوه اي و تيره مي‌باشد. مركز اين آينه همانند مركز نيم دايره بوده و آنرا با c نمايش مي دهيم نقطه اي كه وسط راس آينه و مركز مي باشد كانون نام دارد كه آنرا با F نشان مي دهيم. فاصله بين كانون تا راس فاصله كانوني است (f) و فاصله مركز تا راس آينه شعاع است(R). بنابراين R=2f مي باشد فاصله اي كه بعد از نقطه C رو به خارج از نيم كره وجود دارد (خارج از مركز) نام دارد.

ميكروسكوپ:

داراي دو عدسي همگراي شيء و چشمي است توان عدسي شي از توان عدسي چشمي بيشتر است تصويري كه از جسم ساخته مي شود براي عدسي چشمي جسم محسوب مي شود پس آخرين تصويري كه از جسم ديده مي شود معكوس و مجازي و نسبت به جسم وارونه است.

تلسكوپ (دوربين نجومي):

هرگاه با تلسكوپ به جسمي در بي نهايت دور مانند خورشيد نگاه كنيم تصوير آن روي كانون عدسي‌هاي تلسكوپ قرار مي گيرد و اگر به عدسي چشمي نگاه‌كنيم پرتوهايي كه از كانون دو عدسي مي‌خواهند به طرف بي‌نهايت دور بروند به چشم ما مي رسند. توان عدسي چشمي از توان عدسي شي (برخلاف ميكروسكوپ ها) بيشتر است.

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =