پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
هاکی (روی چمن – روی يخ): دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات : 21
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۲۱ صفحه با موضوع هاکی (روی چمن – روی يخ) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

هاکی (روی چمن – روی يخ)

تاريخچه :

هاكي از انواع بازيهاي توپ و چوب از خانواده چوگان – گلف – اسكواش – تنيس – بيسبال – تنيس روي ميز – كريكت و… است كه در هر گوشه از دنيا در زمانهاي مختلف به شكلي انجام مي شده است .

هاكي را فرانسويها هوكه ايرلنديها هورلينگ اسكاتلنديها شينتي انگليسيها هوكي اهالي ولز بندي اهالي ليتواني ريپكا مي گويند و اين نامها نشان ميدهد كه هاكي از قديمي ترين ورزشهاي توپ و چوب در جهان به شمار مي آيد و در بسياري از نقاط گيتي متداول بوده و هست .

در ايران باستان كودكان و نوجوانان كه اسب براي چوگان در اختيار نداشتند همان شيوه از بازي را بدون اسب انجام ميدادند كه شباهت بسياري به هاكي امروز داشته است .

در سال ۱۸۶۰ نخستين مقررات هاكي توسط انگليسيها درست شد . در هجدهم ژانويه سال ۱۸۸۶ اتحاديه هاكي انگلستان تاسيس شد و به اين ترتيب هاكي نه تنها در ميان دانش آموزان و دانشجويان رواج يافت بلكه به اندازه اي هوادار و علاقمند پيدا كرد كه در سال ۱۸۸۷ به عنوان ورزش ملي انگلستان اعلام شد .

اولين بار در سال ۱۸۹۰ بود كه ورزش هاكي به آمريكا راه پيدا كرد و انگليسيهاي مقيم آمريكا اين بازي را به آمريكاييها معرفي كردند .

نخستين مسابقه بين المللي هاكي در ۳۱ ژانويه ۱۸۹۵ ميان دو تيم از دو كشور ولز و ايرلند برگزار شد كه ايرلند با نتيجه صفر بر ۳ اين بازي تاريخي را برد.

در حال حاضر ورزش هاكي در بيشتر كشورهاي جهان به اجرا در مي آيد و به ويژه در كشورهايي كه روزي مستعمره انگلستان بوده اند رواج و گسترش بيشتري دارد . كشورهاي صاحب نام در هاكي عبارتند از : انگلستان – پاكستان – هندوستان و استراليا .

انواع هاکی :

هاکی كذشته از انواع بومي و سنتي آن به طور رسمي ۲ نوع است : هاکی روي چمن و هاکی روي يخ .

هاکی روي چمن

هاکی روي چمن يا روي زمين معمولي كه پستي و بلندي نداشته باشد انجام ميشود . زمين هاكي به شكل مربع مستطيل و به اندازه هاي ۵۵ × ۴/۹۱ متر خط كشي مي شود . اين ميدان يك خط مركزي دارد كه بوسيله آن زمين به دو نيمه مساوي تقسيم ميشود .در دو طرف ميدان دو دروازه قرار دارد و هدف از بازي هاكي وارد كردن توپ به درون اين درواز ها است . فاصله بين دو پايه دروازه ۶/۳ متر و ارتفاع آن ۱/۲ است . هر تيم يازده بازيكن وارد زمين ميكند كه به ترتيب ۵ نفر بازيكن پيشرو ۳ نفر بازيكن نگهبان ۲ نفر بازيكن پشتيبان و ۱ نفر دروازه بان است

هاکی روی یخ (در انگلیسی: Ice hockey)

نام یکی از رشته‌های پرطرفدار ورزشی است که در آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) از آن تنها به عنوان هاکی یاد می‌شود. بازی هاکی، یک بازی تیمی است که بر روی یخ انجام می‌شود. ورزش هاکی در کشورهای سردسیری که فصل سرما و یخبندان در آنان طولانی است دارای محبوبیت بسیار زیادی است.

جاگینگ ورزشی برای همه

جاگینگ ورزشی برای همه جاگینگ (Jogging) همان دویدن آهسته است که قبلا” بنام “roadwalk” شناخته میشد.

در جاگینگ شخص ورزشکار میبایست مسافت زیادی را آهسته بدود، این موضوع باعث می شود تا ورزشکار هم استفامت خود را بالا برد و هم شرایط بدنی خود را متناسب سازد.
جاگینگ (Jogging) همان دویدن آهسته است که قبلا” بنام “roadwalk” شناخته میشد. این نوع دویدن برای تمرین ورزشکاران و همچنین متناسب سازی شرایط فیزیکی بدن و بالا بردن استفامت آن نیز کارایی دارد. این ورزش امروزه به عنوانی ورزشی مناسب تقریبا” به تمامی افراد با سنین مختلف پیشنهاد می شود.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =