پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
هواشناسی در آلودگی هوا  : دانلود تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 47
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
19000 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۴۷ صفحه با موضوع هواشناسی در آلودگی هوا نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

هواشناسی در آلودگی هوا

مقدمه

هنگامي كه بشر براي اولين بار موفق به مهار كردن آتش شد با تجليل و احترام به تماشاي شعله‌ها پرداخت و از اين موفقيت احساس غرور كرد. اما شك نداشت كه به اين وسيله با دست خويش به محيط پيرامونش زيان وارد مي‌كند. بنابراين مدتهاي طولاني قبل از آنكه واژة آلودگي پديد آيد و انسان از آن به عنوان پيامد فعاليتهاي مختلف سخن بگويد آلودگي هوا وجود داشته است. با گسترش صنعت تمركز آن در بعضي از مناطق سطح آلودگي كه در برخي از شرایط جوي استثنايي تشديد مي‌شود بسيار بالا رفت. در نتيجه افزايش آلودگي در اين مناطق ميزان مرگ و مير تا حد بسيار زيادي افزايش يافته است.

هواشناسی در آلودگی هوا

هواشناسان كه توده‌هاي هوا را بررسي مي‌كنند از جمله اولين كساني هستند كه متوجه شده‌اند »آلودگي هوا مرزي ندارد« زيرا بر حسب مشخصات ويژه آنها، باد مي‌تواند آلاینده‌هاي منتشر شده در يك ناحيه را پراكنده كند و همچنين آنها را به مناطق كمابيش دورتر از ناحية انتشار انتقال دهد. و اين اثر انتقالي ممكن است تا مقياس كشورها نيز گسترش يابد و حتي گروهي از كشورها- مثل اروپا – را در بر مي‌گيرد.در بررسي عمومي آلودگي ( هواشناسی در آلودگی هوا ) ، باد كه نتيجه قابليت تغيير معمولي هواست عامل تصلي دخالت هوا محسوب مي‌شود. ولي باد تنها عامل نيست و بايد تشعشع خورشيدي و رسوبات را نيز به حساب آورد.

  • وارونگيهاي دما

سرعت و جهت باد بستگي به زمينه‌هاي عمودي واقعي دما دارد. لذا باد عموماَ به طور نسبتاَ رضايت بخشي موجب پراكندگي آلاينده‌ها مي‌شود. اما در مناطق معتدل كه اصولاَ در فصل پائيز يا زمستان را چرخه(Anticyclone ) به وجود مي‌آيد و به آهستگي جابجا مي‌شود ممكن است آرامشهاي پايدار يا وارونگي دما برقرار شود. در نواحي نزديك به مناطق گرد مداري عرضهاي بين ۳۰ تا ۶۰ درجه )

(Subtropicale ) نيز كه عرض جغرافيايي بالاتر از آنند درتابستان چنين اتفاقي رخ مي‌دهد. در اين نواحي تقريباَ به طور دائم را چرخه وجود دارد و ممكن است وارونگيهاي طولاني به وقوع بپيوندد . كازابلانكا، سانتياگو( شيلي)، و لوس‌آنجلس سه مورد از مناطق شهري است كه حالت فوق در آنها رخ مي‌دهد.

  • ساير عوامل علم هواشناسي

همانطور كه گفته شد، ساير عوامل علم هواشناسي نيز برآلودگي اثر مي‌گذارد. تشعشع خورشيذي يكي از اين موارد است كه غير از پديدة وارونگي موجب واكنشهاي پيچيدة نور شيميايي ميشود. اين واكنش بين آلاينده‌هاي منتشر شده از لولة اگزوز خودروها انجام مي‌گيرد و منشاء توليد» مهدود اكسنده« شهر لوس‌آنجلس مي‌شود. گر چه در تبديل ايندريدسولفورو(۲SO ) به ايندريد سولفوريك (۳SO ) شرايط هواشناسي تأثير كمي مي‌گذارد. در مقابل جذب رطوبت توسط ايندريدسولفوريك و تشكيل قطرات اسيد بطور مستقيم به آنها بستگي دارد. ذرات جامد در حامل تعليق مي‌توانند به عنوان هسته‌هاي متراكم عمل كرده تشكيل ابرها را تسهيل دهند.

فصل دوم

منشاء و ماهيت آلاينده‌هاي هوا

در قديم، آلودگي شهرها به علت وجود همه نوع زباله در كوچه و معابر بود، اما امروز آلودگي هوا كه در همان اندازه زيان آور و نامطبوع است جايگزين آن شده است در حاليكه ديگر هيچكس مضرات ناشي از رها كردن زباله در پياده‌رو يا در جوي خيابان را به ياد نمي‌آورد، هيچكس هم نمي‌خواهد بطور جدي دربارة اين واقعيت بنيديشد كه با روشن كردن آتش، راه انداختن موتور ماشينها و سوزانده علفهاي زيادي در باغچه‌اش مرتب عمل خطايي مي‌شود كه سلامتي نزديكان خود را به خطر مي‌اندازد. با اين حال هيچ يك از ما در رابطه با آلودگي خود را مسؤل نمي‌دانيم و ديگران را مقصر مي‌شناسيم.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =