پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
واقعه ۱۱ سپتامبر و رویدادهای جهانی: دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات: 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع واقعه ۱۱ سپتامبر و رویدادهای جهانی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مقدمه 

قضيه انفجار برج‌هاي دو قلوي امريكا در ۲۰ شهريورماه سال ۸۰،شرايطي را ايجاد كرد كه ما وارد يك صورت بندي جديد جهاني شديم .

در تحقيقي كه در مورد منازعات تمدني صورت گرفته، به ۴۲۸ مورد جنگ بين تمدن غرب و ساير تمدن‌ها از ابتداي تاسيس تاكنون برمي‌خوريم . يعني تقريبا از ۲۹۰۰ سال پيش به اين سو، تمدن غرب، ۴۲۸ جنگ با بيرون از خود داشته كه قريب ۲٫۳ اين موارد عليه ايران قبل از اسلام و بعد از اسلام بوده است: و نكته مهمتر اين كه در بيش از ۸۰% اين جنگها ايران پيروز شده است.

واقعه ۱۱ سپتامبر

اگر واقعه ۱۱ سپتامبر و وقايع پس از آن را، از اين حيث هوشيارانه بررسي نكنيم به سرنوشت حوادث مذكور گرفتار خواهد شد و از يادها خواهد رفت . بخصوص براي كشورهايي مثل ما كه كشور هدف محسوب مي‌شويم و براي دانشجويان كه طبيعتا در عرصه جنبشهاي دانشجويي و اجتماعي، نيروهاي پيشتاز محسوب مي‌شوند . اين مسئله بسيار مهم است.

در هر كشوري يكي از اين ستون‌ها بنيادي است و در كشور ما اين ستون، فرهنگ است. در حالي كه در امريكا، اروپا و ژاپن، اين ستون اقتصاد است . بعني نظام كاپيتاليسم يا سرمايه‌داري،نظامي است كه فرهنگ، سياست،‌ اقتصادو سيستم نظامي‌اش با ستون اقتصاد تعريف مي‌شود به عبارت ديگر همين گونه كه همه ما نگران فرهنگ خودمان هستيم، امريكايي‌ها نيز نگران اقتصاد خود هستند .

مكتب اقتصادي امريكا

مكتب اقتصادي امريكا از نوع ”مركانتيليزم” است : يعني سوداگري يا سود به هر قيمت . دانش اقتصاد مدرن به گونه‌اي است كه هر كس بتواند علمي‌تر،در جيبي ديگري دست كند،و به هر قيمت شده سود بيشتري به دست آورد . اين اقتصاد، ۴ هزار ميليارد دلار بدهي داخلی و ۱۷ هزار ميليارد دلار بدهي خارجي دارد.

حوادث يازده سپتامبر

تا الان ما ۱۴ دليل محكم داريم كه نشان مي‌دهد امريكا در يازده سپتامبر خودش اين كار را كرده است. از همان ۲۰ روز اول پس از اين حادثه، آرام آرام مستندات اين واقعه در حال جمع‌آوري است . القاعده سازی پروژه‌ای بود كه توسط سازمان سيا ساخته شد تا چهره‌ی خشني از اسلام نشان دهند .

برج های دوقلو

برج‌های دوقلو بايد تا ۴ سال ديگر خراب مي‌شد زيرا جای آن‌ها مناسب نبوده است . رسما اعلام كردند كه سه ـ چهار طرح براي آن ساختمان دارند و ديگر ساختمان ۱۱۰ طبقه به ارتفاع ۴۰۰ متر نخواهند ساخت،بلكه ساختمان ۸ طبقه مي‌سازند و يك آنتن تلويزيون رويش مي‌گذارند كه بشود همان ۴۰۰ متر،زمين آنجا براي چنين ساختماني مناسب نبود و مجبور بودند خراب كنند . در ساختماني كه در آن ساعت پر ترافيك بايد ۱۰۰ هزار نفر داخلش باشند . شما مي‌بينيد چيزي در حدود ۴ هراز و پانصد نفر كشته مي‌شود و يهودي‌ها هم در آن جا حضور نداشتند . دوربين تلويزيوني آماده بودند تا از زاويه‌هاي مختلف اين واقعه را فيلمبرداري كنند .

۱۱ سپتامبر

پس از واقعه ۱۱ سپتامبر هيات حاكمه و وسايل ارتباط جمعيايالات متحده به طرز ماهرانه‌اي فرايند اطلاع رساني پيرامون آن را به دلخواه خود سامان بخشيدند . در حالي كه اين واقعه به صورت غير منتظره و ناگهاني به وقوع پيوست ،‌ دست اندركاران سياسي اين كشور با شتابزدگي اجراي آن را به عوامل خارجي نسبت داده و افكار عمومي مردم را عليه دشمن مشترك خارجي هدايت نمودند .

تهديدات و اظهارات تهاجمي بوش عليه ايران، عراق و كره شمالي نيز كه بعد از سقوط طالبان در افغانستان به راه افتاد،از اين قاعده مستثني نگرديد . با وجود اين و به رغم اعمال سانسور شديد در رسانه‌ها،نظرات اعتراضي زيادي از سوي نخبگان و نظريه‌پردازان برجسته آمريکايی و غير آمريکايی پيرامون اصل واقعه ۱۱ سپتامبر و وقايع پس از آن بيان گرديد .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نوزده =