پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
پرخاشگری در دانش آموزان و چگونگی برطرف سازی آن : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
29000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع پرخاشگری در دانش آموزان و چگونگی برطرف سازی آن نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

پرخاشگری در دانش آموزان و چگونگی برطرف سازی آن

چكيده تحقيق

در اين تحقيق من تلاش كرده ام پرخاشگری در دانش آموزان را که غیر عادی بود را بررسي كرده زيرا اينگونه دانش آموزان هم براي خود و هم براي والدين و مربيانشان مشكل آفرين بوده كه شناخت علل و انگيزه هاي اين رفتار ضروري و لازم است براي ريشه يابي رفتارهاي چنين دانش آموزاني بايد علل مختلفي را كه باعث پديد آمدن اين دسته از اختلالات رفتاري مي شوند مورد بررسي قرار داد. براي گرد آوري اطلاعات از مشاهده، مصاحبه، مشاوره و شواهد(۱) استفاده كرده ايم.

 

 

مقدمه:

يكي از مسايل مورد بحث در تربيت كودكان و يكي از عوامل موثر در تعليم و تربيت محيط سالم و پويايي است كه افراد در آن زندگي مي كنند. اما امروزه ما شاهد رفتارهاي نابهنجاري هستيم كه باعث بر هم زدن نظم جامعه مي شوند از جمله اين رفتارها مي توان به پرخاشگری در دانش آموزان اشاره كرد.

روان شناسان علت اصلي اين پديده ( پرخاشگری در دانش آموزان ) شكستها و ناكامي هاي طولاني مدت مي دانند. و معتقدند در مورد پرخاشگري كودكان« از نو جهت دادن رفتار آنان» به مراتب بهتر از تلاش براي سركوبي آن مي باشد. تنبيه هاي شديد و انضباط خشك و انعطاف ناپذير از جمله علل پرخاشگري است. اگر پرخاشگري كودك در مدرسه با خصومت پاسخ داده شود، سبب تشديد اين رفتار شده و امكان دارد آن را بصورت يك رفتار دائمي درآيد.

بيان مسئله:

پرخاشگري زياد بيانگر آن است كه كودك در يادگيري رفتارهاي مطلوب در مواجهه با محركهايي كه خشم او را بر مي انگيزد، دچار شكست شده است.

ولي بررسي مي كنيم پرخاشگري در مقايسه با انزوا طلبي خطر كمتري دارد زير حداقل نشان دهنده تلاش فعال كودك براي جبران ناكاميهايش مي باشد.

معصومه دانش آموزي است كه در كلاس دوم دبستان در يكي از روستاهاي اطراف شهر خمين و در يك دبستان عادي مشغول به تحصيل است، هنوز چند روزي از آغاز سال تحصيلي نگذشته بود كه شكايات دانش آموزان از معصومه شروع شد، كم كم كار به جايي رسيد كه وي در تمام اوقاتي كه در مدرسه بود، بچه ها را كتك مي زد و مقنعه آنها را پاره مي كرد و داد و فرياد در مدرسه به راه مي انداخت و كلا رفتار وي براي معلمان و دانش آموزان غيرقابل تحمل شده بود.

 

روشهاي گردآوري اطلاعات

۱- مشاهده  ۲- مصاحبه      ۳- مشاوره      ۴- شواهد(۱)

آزار و اذيت معصومه هر روز بيشتر، بيشتر مي شد. بطوري كه در كلاس درس هم نظم كلاس را يكباره به هم مي زد. بطوري كه اين رفتار روي دانش آموزان ديگر هم تاثير گذاشته بود، به همين علت براي تشخيص نوع مشكل دانش آموز كارم را با مصاحبه شروع نمودم. از اولياء معصومه دعوت كردم كه به مدرسه بيايند. مادر معصومه به مدرسه آمد و اظهار داشت كه در خانه هم همينطور است و پرخاشگري مي كند. بررسي سوابق قبل از تولد، و بعد از تولد نشان مي دهد كه كودك مشكل خاص جسماني ندارد. نمرات سال قبل(كلاس اول) در حد متوسط بوده و نمرات سه ماهه امسال وي نيز رضايت بخش نبود.

در نهايت با جلب اطمينان مادرش طي يك نامه رسمي از آموزشگاه معصومه به همراه مادرش به مشاوره ارجاع دادم.

 

نمونه فرم خلاصه مصاحبه

آيا به معلم خود علاقه دارد؟ بله

آيا از روش تدريس معلم خود راضي هست؟ بله

از معلم خود چه انتظاري دار؟ با من مهربان تر باشد.

آيا از محيط مدرسه و اوليا مدرسه رضايت دارد؟ بله

از مدير مدرسه چه انتظاري دارد؟  ما را به اردو و سينما ببرد و من را مبصر كند.

آيا در محيط مدرسه به فعاليتهاي ورزشي مي پردازد؟ بله

آيا كتاب هاي غيردرسي استفاده مي كند؟ بله داستان

تكاليف مدرسه را چه موقع انجام مي دهد؟ شب ها

آيا در مدرسه دوست داري چه كسي است؟ بله رضوان جنتي

آيا در يادگيري دروس در خانه كسي به شما كمك مي كند؟ خير

آيا در خانه كسي شما را اذيت مي كند؟ خير

تجزيه و تحليل داده ها

با مشاهده رفتار او در ساعات تفريح و كلاس همگي نشانگر اين موضوع بودند كه نامبرده خيلي دوست دارد با بچه ها ارتباط برقرار كند. و با آنها دوست شود اما بچه ها به دليل رفتارهاي پرخاشگرانه او و نمرات پائيني كه دارد، او را از خود مي رانند.

وضعيت درسي معصومه رضايت بخش نيست در حالي كه خودش هم دوست دارد نمرات بهتري بگيرد ولي كسي در خانه به او كمك نمي كند. و در مدرسه هم حواسش را جمع نمي كند.

و اما چون معصومه تك فرزند خانواده بوده و توجه همه به اين نفر بوده است و حدود يكسال است كه مادرش دچار يك بيماري روحي و رواني (افسردگي) گرديده و كمتر به او توجه مي كند و اين امر سبب پرخاشگري معصومه گرديده است. براساس نتايج مشاوره كه از اداره آمد حاكي از اين بود كه معصومه مشكل خاصي ندارد فقط بايد در مدرسه و خانه بيشتر با او ارتباط عاطفي برقرار كنند.

با توجه به دلايل مطرح شده علت رفتارهاي پرخاشگرانه معصومه اين است كه جلب توجه نمايد.

 

فهرست مطالب

مقدمه

بيان مسئله

روشهاي گردآوري اطلاعات

تجزيه و تحليل داده ها

ويژگيهاي راه پيشنهادي

چگونگي اجرا و نظارت بر راه حل جديد

گردآوري اطلاعات

ارزشيابي تاثير راه حل جديد و تعيين اعتبار آن

منابع و ماخذ

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =