پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

PDF
پوزولان ها و طبقه بندي و مشخصات استاندارد براي پوزولان: دانلود تحقیق عمران
pdf
تعداد صفحات : 28
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته عمران
29000 تومان


تحقیق رشته عمران با فرمت WORD و در ۲۸ صفحه با موضوع پوزولان ها و طبقه بندي و مشخصات استاندارد براي پوزولان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

پوزولان ها وطبقه بندی و مشخصات استاندارد برای آن

پوزولان ها را از لحاظ منشأ وجودي به پوزولان هاي طبيعي و مصنوعي تقسيم مي كنند. پوزولان هاي طبيعي شامل خاك هاي دياتمه، چرت هاي اپاليني و شيل ها، توف ها و خاكستر آتشفشاني است. منابع اصلي پوزولان هاي مصنوعي عبارتند از كوره هاي استخراج فلزات توليده كننده آهن خام، فولاد، مس، نيكل، سرب، سيليس و آلياژهاي فروسيليس، و نيروگاه هايي كه از زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده مي كنند. امروزه اين مواد مصنوعي كه با قيمت كم عمدتاً قابل دسترس اند، به عنوان جايگزين بخشي از سيمان پرتلند مصرفي در بتن مورد استفاده وسيعي قرار گرفته است. به علاوه، بديهي است كه بيشتر اين مصنوعات قادرند مقاومت نهايي و دوام بتن با سيمان پرتلند را بهبود بخشند.

 

منشأ پيدايش پوزولان هاي طبيعي

در بخش هاي پيشين ذكر شد كه پوزولان ها به لحاظ منشأ وجودي به دو گروه تقسيم مي شوند:

پوزولان هاي طبيعي و مصنوعي. مقصود از طبيعي بودن پوزولان اين است كه نياز به عملياتي كه خصوصيات شيميايي و كاني هاي آن را اصلاح نمايد، نباشد و مستقيماً به كار رود. در صورتي كه مواد مصنوعي توسط عمليات شيميايي بر روي موادي كه داراي خواص پوزولاني ضعيف اند، حاصل مي گردد.

پوزولان هاي طبيعي در حقيقت پوكه سنگ ها و خاكسترهاي باقي مانده از فعاليت هاي آتشفشاني غيربلوري اند. سنگ هاي آذري آواري كه از فوران انفجارات آتشفشاني حاصل مي گردند، بعد از خروج از دهانه اتفشان روي زمين يا در آب ته نشين مي‌گردند.

پوزولان هاي ايران

با توجه به آتشفشان هاي مختلفي كه در نقاط مختلف ايران وجود دارد، اساساً پوزولان‌هاي طبيعي زيادي را مي توان يافت. وجود گسترده مواد پوزولاني در ايران با فعاليت نسبتاً خوبي كه دارند، مي تواند كمك شايان توجهي به صنعت سيمان و بتن كشور نموده و همچنين به عنوان راه حل هاي اساسي در حل مشكلات مربوط به خرابي‌هاي شيميايي بتن در مناطق حاشيه خليج فارس، به كار گرفته شوند. شرح خصوصيات برخي از پوزولان هاي ايران در جدول۵-۱۶ و خصوصيات شيميايي آنها در جدول۵-۱۷ ارائه شده است.

حد ريزدانگي براي پوزولان هاي ايران و مقدار سطح مخصوص براي دوده سيليس جهت مقايسه در جدول۵-۱۸ ذكر شده است. روش يافتن، آسياب نمودن پوزولان به مدت تقربي۴ ساعت و گذرندن آنها از الك نمره۲۰۰ است كه بعداً با روش بلين ميزان سطح مخصوص آنها اندازه گيري مي شود.

تأثير تراس بر مقاومت بتن

مقاومت بتن هاي ساخته شده از سيمان تراس كمتر از سيمان معمولي است ولي اين نقصان با كم كردن آب بتن و استفاده از مواد تقليل دهنده آب برطرف مي گردد. شكل‌هاي ۵-۳۵ و۵-۳۶ دو حالت ياد شده را نشان مي دهند. همچنين شيب منحني ها نشان مي دهد كه بتن ساخته شده با تراس در دراز مدت شروع به ازدياد مقاومت مي‌نمايد و اين مقاومت حتي فراتر از بتن معمولي نيز هست. در نمونه هاي ساخته شده از تراس، نگاهداري بتن در محيط مرطوب نقش به سزايي در افزايش مقاومت دارد.

نگاهداري بتن، در محيط با ۱۰۰ درصد رطوبت نسبي و ۲۰ درجه سانتيگراد باعث ايجاد مقاومت بالا در بتن ها، نسبت به شرايط ديگر عمل آوري شده است.

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =