پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کمردرد و رابطه ورزش با این بیماری: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات : 25
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در 25 صفحه با موضوع کمردرد و رابطه ورزش با این بیماری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

کمردرد و رابطه ورزش با این بیماری

انجام كارهاي  بدنی شديد  در وضعيت  نادرست قرار گرفتن بدن در فعاليت روزانه ، خم شدنها ، چرخش هاي  مكرر ، حمل اجسام  سنگين و اعمال تکراری ضعف عضلات پشت و شکم و کوتاه شدن برخي عضلات ، از مهم تر ين  عوامل بروز علايم می باشند

با وجود پيشرفتهای شگفت آور دانش پزشکی ، شماری از بيماری ها از جمله کمر درد هنوز به صورت يک معما باقی مانده اند . تقريبأ ۸۰ درصد جمعيت جهان در طول زندگی خود به نحوی از کمر درد رنج می برند. پس از سر درد ، درد ناحيه کمر ، شايعترين ناراحتی در جوامع کنونی است.

کمر درد و علت بروز آن :

کمر درد يکی از پديده های نا خوشايند انسان در جوامع امروزی است . شتاب زندگی ماشينی ، انسان را گرفت و عوارض بی شماری ساخته که کاهش تحرک و بروز ضايعات عضلاتی _ اسکلتی ، يکی از عواقب آن به شمار می آيد . در ميان ضايعات مذکور ، کمر درد از همه شايع تر است . به طوری که کمتر کسی را می توان يافت که در طول زندگی خود حداقليک با ر کمر درد را تجربه نکرده باشد .

در بعضی بيماران ، کمر درد پس از مدتی بر طرف می شود  در برخی ديگر ناتوانيها و معلوليتهای طولانی ، بر جای مِیِ گذارد به بيان بهتر عوامل متعددی در ايجاد کمر درد نقش دارند ، که از آن جمله می توان از بلند اجسام سنگين ، حمل نا درست اجسام ، ضربه ها، انجام فعاليت های طولانی چاقی ، رانندگی های طولانی ، تصادف، فشار ناشی از کار ، حرکت های طولانی و کنترل نشده ، وضعیت های نادرست و غير طبيعی بدن گرفتگی و اسپاسم عضلاتی ، بيماريهای روماتيسمی ، بيماريهای استخوانی و ….. نام برد .

انواع کمردرد

کمر درد به نظريه متخصصين پزشکی بر ۳ گروه  است :

(۱) کمر درد های ا لتهابی      (۲) کمر درد های ميکانيكي            (۳) کمردرد های ارگانيک

کمردردهای التهابی :

علت اين گونه کمردرد بروز ا لتهابات موضعي يا عمومی در ساختمان های اطراف مهره می باشد . به طور معمول بيماران مبتلا به کمر درد های التهابی ، از درد سوزشی ناحيه ی کمر شکايت دارند و قادر به تحرک یا تغيير وضعيت تنه نيستند . در مرحله  التهابی انجام حرکتهای ورزشی نامناسب سبب تشديد درد کمر می شود .لذا تجويز حرکات ورزشی منا سب در اين دوره از اهميت زيادی بر خوردار است

کمردردهای مکانيکی :

کمر درد های مکانيکیاز شايع ترين نوع کمر درد ها می باشد . اين گونه دردها هنگامی  ايجاد می شوند که مفاصل در وضعيتی نا مناسب قرار گيرند در اين حال بافت نرم اطراف آنها تحت کشيدگی زياد قرار گرفته درد فکری می شوند . دردهای مکانيکی ، معمولأ عمل طبيعی ستون مهره ها ديسک بين مهره ها و بافت نرم اطراف را دچار اختلال می سازد .

کمر درد های ارگانيک :

کمر درد ارگانيک ضايعاتی هستند که ر اثر اختلالات مادر زادی ستون فقرات بوجود می آيند .علاوه بر اين در مواردی نيز درد احشا ء شکمی مانند کليه ها ، دستگاههای تناسلی و … به ستون مهره ها منتقل شده ، به صورت کمردرد بروز می کند که در اين گونه موارد ورزش در درمان مبتلایآن به کمر درد مفيد واقع نمی شود . لذا توصيه می شود که قبل از تشخیص دقيق از ورزشهای سنگين خود داری کرد .

پيشگيری از کمر درد با ورزش :

  • از حفظ يک ورزش به طور مداوم خود داری کنيم .
  • از ورزشی که کمر و ستونفقرات را نادرست نگه می دارد بپرهيزيم .
  • سعی کنيد حرکات را جوری تنظيم کنيد که وضعيت بدن صحيح باشد .
  • از بلند کردن اجسام سنگين و حمل آنها به تنهایی خود داری کنيم .
  • از کفش های لغزنده در هنگام راه رفتن های طولانی هرگز استفاده نکنيم
  • هنگام خريد و رانندگی حرکات زيادی سنگين انجام ندهيم .

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.