پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کنترل ارزیابی تنش كرنش سنگها  با استفاده از دستگاه آزمايش خود : دانلود تحقیق زمین شناسی
doc
تعداد صفحات : 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زمین شناسی
9000 تومان


تحقیق رشته زمین شناسی با فرمت WORD و در ۳۱ صفحه با موضوع کنترل ارزیابی تنش كرنش سنگها   با استفاده از دستگاه آزمايش خود نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

کنترل رفتار شکننده

کنترل سنگ ها در اثر بارگذاري و اعمال تنش دچار دو نوع شكست مي گردند. يكي شكست شكننده است و ديگري رفتار خميري مي باشد

شكست شكننده وقتي اتفاق مي افتد كه توانايي سنگ در تحمل بار با افزايش تغيير شكل كاهش مي يابد. شكست شكننده اغلب مرتبط با تغيير شكل دايمي كوچك يا بدون تغيير شكل دايمي قبل از شكست نهايي بوده و به شرايط آزمايش بستگي دارد كه ممكن است به صورت ناگهاني و انفجار گونه رخ دهد. شكست ناگهاني و انفجار گونه سنگها در معادن عميق و با سنگ هاي سخت رخ مي دهد. در شكل (۱) منحني تنش- كرنش شكننده ارائه شده است.

باربري  نهايي خود، در حالت كنترل شده بشكند و تغيير شكل دهد و در مقدار بار كمتري به تعادل برسد. در حالت اول، شكست انفجار گونه در تنش نهايي رخ مي دهد، و بخش بعد از اوج منحني تنش – كرنش ثبت نخواهد شد. در حالت دوم، شكست  تدريجي سنگ قابل مشاهده بوده و بخش بعد از اوج منحني تنش- كرنش ثبت خواهد شد.

اينكه كدام يك از اين دو شكل عمومي رفتار رخ خواهد داد، بستگي به سختي نسبي نمونه بارگذاري شده و سيستم بارگذاري دارد ( اعم از اينكه اين سيستم ماشين آزمايش در  آزمايشگاه باشد يا توده سنگي كه يك حجم درجا و در محل سنگ را در برگرفته و بار وارد مي كند) در آزمايشگاه احتمال شكست كنترل نشده را مي توان با به كارگيري دستگاه هاي آزمايش با سختي بالا يا با دستگاه هاي خود كنترل كاهش داد.

 

کنترل عوامل موثر در شكست کنترل شده سنگ ها در ماشين آزمايش

شكست نمونه سنگ بارگذاري شده در ماشين آزمايش بستگي به دو عامل اساسي و مهم زير دارد.

  • سختي ماشين آزمايش
  • سختي نمونه آزمايش

ارتباط بين اين دو فاكتور اساسي در الگوريتم شكل (۶) ارايه شده است.

الف- سختي ماشين آزمايش

اساساً ماشين آزمايش از يك قاب بارگذاري ثابت و يك تير عرضي قابل تنظيم و يك مكانيزم بارگذاري هيدروليكي تشكيل شده است. بنابراين در ماشين آزمايش، سختي ماشين آزمايش بستگي به اجزاي مختلف ماشين و تمامي جدا كننده هاي آن دارد.

اصول و مباني دستگاههاي خود کنترل

همانطور كه اشاره شد در سنگ هاي خيلي شكننده كه ريزدانه، همگن و ايزوتروپ هستند. منحني بعد از شكست پرشيب خواهد بود به طوري كه حتي با سخت ترين ماشين هاي آزمايش هم نمي توان اين منحني ها را به دست آورد. در مورد چنين سنگ هايي منحني بعد از نقطه اوج را مي توان توسط ماشين خود كنترل بدست آورد.

مكانيزم عمل ماشين خود كنترل در شكل (۱۱) نشان داده شده است. براي كار با اين سيستم لازم است كه دستگاه براساس يك متغير تغيير شكل يا كرنش برنامه ريزي شود اين متغير طوري انتخاب مي شود كه به صورت پيوسته نسبت به زمان تغيير كند.

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دو =