پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کودکان تیز هوش : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع کودکان تیز هوش نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

کودکان تیز هوش

کنجكاوي و تفكر پيرامون افراد تيز هوش و با  استعداد  وسابقه ي بسيار طولاني دارد و احتمالا به زماني بر مي گردد كه براي اولين بار انسان علاقه مند شد به آنكه بداند چرا افراد با هم متفاوتند . در جوامع مختلف هر زمان افرادي بودند كه از خود توانايي هايي و برجستگي هاي خاصي نمايين ساخته و موجب بر انگيختن حس كنجكاوي مردم شده ومورد شك يا نفرت و يا ترغيب و تشوبش آنها بسته به چگونگي فرهنگ وخلق و خو وعقايد جوامع  قرار مي گيرند.

بودند افرادي كه با با استعدتد فراوان و نبوغ فوق العاده خويش در طول زندگي توجه و تحسين همه را به خود جلب نموده ويا بدون توجه مردم زندگي كرده وگهگاه پس از مرگشان به نبوغ آنها پي در پي شده است. در يونان قديم افلاطون را عقيده بر آن  بود كه كودكان  با هوش مي بايست در سنين كوچك انتخاب شده و به ا نها به طور اختصاصي علوم وفلسفه تعليم داده مي شود . او مي گفت بايد سر آمد اين افراد براي فرمانروايي ايالات انتخاب گردند .

تعريف کودکان تیز هوش

كلمه ي با هوش در نزد اشخاص مختلف همراه با معاني و مفاهيم گوناگوني است. در واقع هيچ اتفاق نظر كاملي در تعريف کودکان تیز هوش و يا سر آمد وجود ندارد و اين بيشتر به خاطر تنوع استعداد ها و جنبه هاي مختلف هوش انسان مي باشد . همانطور كه در مبحث پيش  اشاره شد در فرهنگ هاي متفاوت حتي تعاريف و برداشت هاي متضادي از افراد با هوش وجود دارد . به گفته ي يكي از انديشمندان در ميان قبيله اي كه شكار حيوانات وحشي منبع اصلي ارتزاق آنهاستدر تعريف افراد با استعداد تكيه بر كساني خواهدبود كه برجسته ترين شكارچي باشند و در قبيله اي ديگر كه حرفه اصلي آنها جنگجوئي است جنگجوترين و مبارزترين افراد مورد توجه قرار خواهند گرفت .

حتي ملت هائي كه در خود ممردان بزرگي ديدهاند و نظرات و بينش هايشان هنوز هم مورد تجليل مي باشد نگرش محدودي نسبت به استعدادهاي انسان داشته اند . يونانيان افراد سخنور و هنرمند را مورد ستايش قرارداده و به مخترعين چندان توجهي ننموده اند . روميان مشوق سربازان جنگجو و رهبران نظامي بوده و به استعداد هاي سرشار ديگر همشهريان و بردگان اهميتي نمي دادند .

در تعريف تيز هوش نيز بايد به اين نكته ي مهم اشاره كرد كه كودكان تيز هوش اول يك كودك است و بعد كودكي تيز هوش. تيز هوشي جوانب متعددي داشته و تحت شرايط و مقتضيات معين جلوه هاي مشخصي از آن نمودار مي گيرند . بين كودكان تيز هوش تفاوت هاي مشهودي در زمينه هاي متفاوت وجود دارد .

از انجائي كه گاهي پيشرفته تحصيلي و شغلي در جنبه هاي خاصي نمودار مي گردد اين قبيل از افراد سر آمد كه استعداد مشخصي در يك رشته معلوم و خاص داشته باشند به شرح زير مشخص مي گردد.

  • با استعداد از نظر اجتماعي
  • با استعداد از نظر مكانيكي
  • با استعداداز نظر هنري
  • با استعداد از نظر فعاليي هاي بدني
  • با استعداد از نظر علوم زباني
  • با استعداد از نظر پيشرفت هاي تحصيلي و علوم

واضح است كه اين قبيل استعدادها خيلي در هم تداخل ميكند.

ويژگي هاي افراد تيز هوش

همانگونه كه قبلا اشاره شد كودكان تيز هوش وسرآمداز اغاز زندگي اجتماعي بشر مورد شناسائي و توجه بوده اند و در همه حال معيار هاي تشخيص افراد با توجه به طبيعت و پيچيدگي فرهنگ هاي مختلف متغيربوده است . مفهوم ((تيز هوش))نيز در ميان ملل و فرهنگ مختلف به گونه اي متفاوت نمايانگر ارزشها و علايق خاص آنان بوده است و عواملي از قبيل تولد و ثروت و قدرت و توانائي و …ملاك هايي در تعريف و تشخيص تيز هوشي و سرآمد ي بوده اند .

تحقيقات ترمن در آمريكا سبب گشت كه توجهات فراواني بر روي توانائي هاي خاص انسان معظوف گردد. با انتشارتست هوش استنفرد بينه در سال ۱۹۱۶ تعداد زيادي از كودكان در سطح وسيعي در مدارس خود مورد آموزش هوشي قرار گرفتند.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =