پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گزارش کارآموزی دانه های روغنی ایستگاه عراقی محله
doc
تعداد صفحات : 58
رشته زراعت و اصلاح نباتات
گزارش کارآموزی
همراه با فایل های پاورپوینت
39000 تومان


همانطور که میدانید کارآموزی به دوره ای از نظام آموزشی گفته می شود که در ان دانش آموز و یا دانشجو میتواند بر مهارتهای مورد نیاز خود بیافزاید و با توجه به اندوخته های علمی در طول تحصیل در میدان عمل و محیط کار نیز خود را بسنجد. دوره های کارآموزی معمولا در تابستان انجام میشود و حاوی نکات بسیار مثبتی برای کارآموزان خواهد بود بخصوص در رابطه با مشاغل صنعتی و مهارتی ( فنی و حرفه ای و کاردانش) کارآموزان میتوانند برای آینده شغلی خود تجربیات عملی مفیدی کسب نمایند. کارآموزانی که در طول تحصیل موفق به متقاعد کردن کارفرمایان از شرکت های معتبر می شوند در واقع پس از پایان دوره کارآموزی هم راحت تر میتوانند کار پیدا کنند.این گزارش کارآموزی با فرمت WORD (قابل ویرایش ) و در۵۸ صفحه با موضوع  دانه های روغنی ایستگاه عراقی محله  رشته  زراعت نگارش شده است.در ادامه قسمت هایی از این گزارش  آمده است:

کارآموزی دانه های روغنی ایستگاه عراقی محله

رشته : مهندسي كشاورزي ( زراعت و اصلاح نباتات )

مكان كارآموزي: ايستگاه عراقي محله

موضوع : پروژه دانه هاي روغني ( سويا و ذرت )

گزارش کارآموزی دانه های روغنی ایستگاه عراقی محله در دو فرمت ورد و پاور پوینت نگارش و گردآوری شده است.

 

مقدمه :

سويا كه آن را به انگليسي soybean مي‌نامند گياهي است كه اكثرا” بخاطر دانه اش در دنيا كشت مي‌شود از دانه ي اين نبات روغن استخراج مي‌گردد كه در تهيه ي روغن نباتي وتغذيه ي انسان به كار مي‌رود از كنجاله ي سويا نيز كه داراي مقدار زيادي پروتيين مرغوب مي‌باشد در دامپروري و مخصوصا” مرغداري استفاده مي‌شود همچنين در بعضي از نقاط دنيا اين نبات را به عنوان علوفه كشت مي‌كنند

تا دو سال پيش در ايران زراعت سويا از لحاظ سطح كشت و مقدار محصول در مقام بعد از آفتابگردان قرار داشت ولي توجه دولت مخصوصا” وزارت كشاورزي ومنابع طبيعي به توسعه ي اين زراعت موجب گرديد كه در سال ۱۳۴۵ سطح زراعت ويا به پاي سطح آفتابگردان برسد امروزه زراعت اين نبات در خيلي از نقاط دنيا يكي از مهمترين زراعت‌هاي منطقه مي‌باشد.

 

قسمتهایی ازگزارش کارآموزی دانه های روغنی ایستگاه عراقی محله :

تهيه زمين:

تهيه ي زمين مهمترين مسۀله در زراعت سويا است . تهيه ي زمين از زمان برداشت محصول قبلي شروع مي‌شود كه بايد بلافاصله بعد از برداشت زراعت قبلي زمين را شخم نيمه عميق زد تا بقاياي زراعت قبل در خاك مدفون گردد و در جريان پاييز وزمستان پوسيده وتبديل به هوموس گردد و در طول پاييز وزمستان هر زمان كه ميسر شود بايد زمين را چنگك زد تا هم علف‌هاي هرز را از ميان برداشته وهم با شكستن عروق شعريه از تبخير و هدر رفتن ذخيره ي آب زمين جلوگيري گردد.

ضمنا” در در اراضي جنگلي بخوصوص در زمين‌هاي تازه آباد شده حتما” بايد قبل از كاشت زمين را هرس بزنند تا بقاياي در ختان وگياهان جنگلي نپوسيده و نيم پوسيده از خاك خارج شود.

 

مراحل آماده سازي زمين:

عمليات شخم: بهتر است در پاييز اقدام به شخم زدن كنيم و تا عمق ۳۰ سانتي متري زمين را شخم بزنيم و قبل از شخم بايد ۱۵۰تا۲۰۰ كيلو گرم كود فسفات آمونيوم داد.

براي از بين بردن كلوخه ها از ديسك استفاده مي‌كنيم كه در بهار اين كار انجام ميشود و براي آماده شدن و ايجاد يك بستر مناسب براي كاشت از دو ديسك عمود بر هم استفاده ميكنيم و سپس زمين را ماله مي‌كنيم.

 گزارش کارآموزی دانه های روغنی

فهرست و عناوین گزارش کارآموزی دانه های روغنی ایستگاه عراقی محله

فصل اول    

آشنايي كلي با مكان كارآموزي

 

فصل دوم

ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموز

گياهشناسي سويا

شرايط آب و هوايي

تهيه ي زمين

مراحل آماده سازي زمين

عمليات كاشت

طرز كاشت

عمليات داشت

وجين

زمان برداشت محصول

کشت ذرت

مقدمه

تولید کننده ها

تاریخچه

انواع ذرت

شرایط لازم برای رشد گیاه

دما

آب
خاک

زمان کاشت ذرت

کود

آفات و بیماری های ذرت

برداشت محصول

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =