پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
حضور كمتر زنان در پست های مديريتی : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 26
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته جامعه شناسی
29000 تومان


تحقیق رشته جامعه شناسی با فرمت WORD و در ۲۶ صفحه با موضوع حضور كمتر زنان در پست های مديريتی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

حضور كمتر زنان در پست های مديريتی

مقدمه

سپاس و ستايش خداي يكتايي را سزد كه جهان ، جملگي به اراده او هست گرديد و به هنر بي نظير او به زينت هاي بسيار آراسته گشت . نقاش زبر دست ، طبيعت را بر دو زمره زن و مرد بيافريد تا در كار زار زندگي يار و غمخوار همدگر باشند و در پيمودن راه كمال مكمل يكديگر . خانه خاموش قلب اين دو را به اتش مهر و محبت ميان هم روشن و نوراني ساخت و انس و الفت اين دو مايه بقاء نسل و تداوم حيات گرديد .

زن و مرد هر از يك گوهر افريده شدند و در نظام هستي هر دو يك مسير را مي پويند و يك مقصد را مي جويند . ليك براي انكه راه پر فراز و نشيب را كاروانيان اسان تر طي كنند و امور سفر به نحوي موثرتر انجام پذيرد ، هر كدام به گونه اي بار مسئووليت را به دوش كشيده و هر كدام وظايفي معين را عهده دار گشته اند . دستهاي مهربان افرينش نيز تن و روان اين دو را به گونه اي تراشيده كه در اين مسير مقدر براي انجام وظايف خود به نيكي مهيا باشند و همپا و همدل يكديگر به سوي شاهد مقصود پيش بروند .

آنچه در اين نوشتار سعي داريم بدان بپردازيم دلايل موثر در اين نابرابري است . اينكه چه عواملي سبب مي شود تا خانمها كه نيمي از جامعه بشري را تشكيل مي دهند سهمي بسيار كمتر از ۵۰ % در جايگاه هاي مديريتي را به خود اختصاص دهند و در ادامه نيز اشاره اي خواهيم داشت كه اين عدم مساوات ميان خانمها و آقايان در مديريت چه پيامدهاي مثبت و منفي را در پي دارد .

چند جمله راجع به مديريت

نخست به اين مهم بايد بپردازيم كه در اين نوشتار منظور از مديريت چيست؟ مديريت در لغت به معناي گردانندگي است و انچه امروزه از اين واژه مستفاد مي گردد پيش بردن عوامل در راستاي مورد نظر مي باشد .

به عبارت كلي تر مديريت يعني توانايي رسيدن به هدف . آمال و ارزوهاي انسان نامتناهي است . ليك منابع و امكاناتي كه در جعان در اختيار اوست محدود مي باشد . مديريت به انسان اين توانايي را مي دهد كه به خواسته ها و تمنيات خود در چارچوبي معقول جامة عمل بپوشاند . مدير فردي است كه با بهره گرفتن از امكانات محدود اهداف عالي خود را محقق مي سازد .

هر كدام از ما در زندگي شخصي و خصوصي براي خود مديراني هستيم و ماحصل زندگي ما نتيجه مديريت ماست .

انچه موضوع بحث ماست مديريت در سطح كلان جامعه است . جوامع بشري به حسب نيازهاي خود سازمان ها ، ارگان ها و نهادهاي دولتي و خصوصي كوچك و بزرگ را بنيان نهاده اند و براي تامين حقوق مختلف خود به انها متكي هستند .

اهداف يك جامعه و خواسته هاي كلي مردم از طريق اين نهادها و سازمان ها پيگيري و محقق مي شود . نقش اين سازمان ها در پيشبرد جوامع حساس و تعيين كننده است . به ديگر سخن سرنوشت يك جامعه در دست افرادي است كه در سطوح عالي اجتماعي ، اقتصادي و سياسي بر مسندهاي مديريتي تكيه دارند و جهت دهنده و هدايت كننده اصلي جامعه براي توسعه و پيشرفت همين افراد مي باشند .

دلايل كمتر ظاهر شدن بانوان در مشاغل مديريتی

حضور كمتر زنان در پست های مديريتی امري فراتر از قوانين داخلي كشورهاست و به منطق جغرافيايي يا نوع حكومتي خاص محدود نمي شود . گويا حضور كمتر زنان در پست های مديريتی به صورت يك قانون نانوشته در جوامع گوناگون با خصوصيات فرهنگي ، مذهبي و ايدئولوژيكي مختلف به چشم مي خورد .

البته به صورت نمونه اي زنان را در سطوح مديريتي عالي و حتي در عالي ترين درجات ان مي توان يافت ، در برخي كشورها زنان مقام سلطنت را دارا هستند (اليزابت دوم ملكه انگلستان ، ماريتوان چهارم ملكه هلند ) در برخي ديگر به نخست وزيري مي رسند ( آنجلا مركل نخست وزير آلمان ، مارگارت تاچر نخست وزير انگلستان ، تانسون چيللر نخست وزير تركيه و بي نظير بوتو نخست وزير تركيه و سيتاوهيد نخست وزير اندونزي ) و يا به عنوان وزراء دولت صندلي هاي كابينه را به خود اختصاص مي دهند ( مادلين البرايت و كاندوليزارايس وزراء خارجه امريكا) و يا با كسب آراء عمومي بر كرسي هاي پارلمان و مجالس مختلف تكيه مي زنند (رئيس مجلس سناي امريكا ) و بسياري از پست هاي مهم و تعيين كننده در معادلات ملي و بين المللي را در سطح جهان در اختيار مي گيرند .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =