پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آثار تمرین هوازی بر (PMS )و ترکیب بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
doc
149 صفحه
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته تربیت بدنی - گرایش فیزیولوژی ورزشی
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
49000 تومان


هر دانشجویی که در مقطع تحصیلات تکمیلی، که شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری است، مشغول به تحصیل باشد، بعد از اینکه تمام واحد های درسی تعیین شده را گذراند، موظف است برای تمام کردن دورۀ خود رساله و یا پایان نامه ای بنویسد و طی مراسمی رسمی که از قبل برنامه ریزی شده است، از آن دفاع کند و نمرۀ قبولی بگیرد. نوشتن پایان نامه برای دانشجوی کارشناسی ارشد تقریباً اولین تجربۀ علمی و پژوهشی جدی و روشمند است و دانشجو با نوشتن پایان نامه در واقع راه را برای پژوهش های بعدی اش هموار می کند. همۀ ما می دانیم که نوشتن یک پایان نامۀ خوب و دفاع کردن از آن آرزو و خواستۀ قلبی هر دانشجویی است، ولی شرایط موجود سبب شده است که متاسفانه هر روز از تعداد پایان نامه های کم نقص و خوب و استاندارد کاسته شود. همان طور که می دانید پایان نامه یا رساله نوعی پژوهش دانشگاهی است و بنابراین باید از بیشتر قواعدی که در حوزۀ پژوهش ها و تحقیقات آکادمیک وجود دارد پیروی کند و بتواند پیام خود را به گونه ای که رسا، علمی، مستدل و منطقی باشد، به مخاطبانش برساند. در همین راستا ما سعی کردیم پایان نامه های کارشناسی ارشد برتر از دانشگاه های معتبر کشور را برای کمک در نگارش پایان نامه به شما معرفی نماییم . در این قسمت پایان نامه ای با موضوع ” آثار تمرین هوازی بر (PMS )و ترکیب بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن ” برای شما دانشجویان ورزشکار و ورزش دوست عزیز تهیه شده است. همچنین با خواندن چکیده و فهرست می توانید با ساختار و بار علمی پایان نامه بیشتر آشنا شوید. این پایان نامه ها با دقت و وسواس خاصی توسط تیم دیجی لود تهیه و ارائه شده است تا شما دانشجویان گرامی با خیال آسوده از آنها بهره ببرید.

 

چکیده آثار تمرین هوازی بر (PMS )و ترکیب بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن

هدف از اجرای این پژوهش آثار تمرین هوازی بر (PMS) و ترکیب بدن دختران چاق و کم وزن بوده است . روش پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی بود و بر روی ۴۰ نفر از دختران دانش آموز مدرسه راهنمایی ناحیه یک رشت صورت گرفت که با روش  مبتنی برهدف و دردسترس از طریق فرم تشخیص موقت سندرم پیش از قاعدگی (PMS) صورت گرفت .

گروه کم وزن بر اساس ۵/۱۸ BMI<  و گروه چاق براساس۳۰BMI≥  تقسیم شدند. هردو گروه چاق و کم وزن به مدت ۵هفته و هرهفته پنج جلسه بود ;که با شدت ۵۰% ضربان قلب زیر بیشینه شروع شدوبه صورت پیشرونده افزایش یافت و در دو جلسه آخر به ۶۵%HRMax  رسید .

ابزار جمع آوری اطلاعات فرم رضایت نامه ، فرم تشخیص موقت (PMS) ، فرم جمع آوری مشخصات دموگرافیک ،فرم ثبت وضعیت روزانه ، آزمون پله ،اندازه گیری شاخص توده بدن و درصدچربی بدن و توده بدون چربی بدن در شروع و پایان پژوهش بودند و اطلاعات بدست آمده با آزمون –t استودنت مورد مقایسه قرار گرفتند . نتایج نشان داد که بین پیش و پس آزمون گروه چاق در موارد علائم بدنی و روانی  (PMS)، BMI و درصدچربی بدن و توده بدون چربی بدن تفاوت آماری معنی داری وجود داشت ، در حالی بین پیش و پس آزمون گروه کم وزن فقط در علائم بدنی و روانی PMS)) وBMI تفاوت معنی دارمشاهده شد ، همچنین وقتی اطلاعات مرتبط با PMS) ( در دو گروه چاق و کم وزن مورد مقایسه قرار گرفت تفاوت معنی داری مشاهده نشد ، ولی نتایج مربوط به درصد چربی بدن و توده بدون چربی بدن و BMI در گروه های چاق و کم وزن تفاوت معنی داری نشان داد (۰۵/۰P<  ) . بر این اساس می توان این گونه عنوان کرد که تمرین هوازی پیاده روی  بر (PMS) و ترکیب بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن مؤثر بوده است.

 

 اهداف تحقیق

۱-۴-۱٫ هدف کلی

آثار تمرین هوازی پیاده روی بر اختلالات قاعدگی (PMS) و ترکیب بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن

۱-۴-۲٫ اهداف اختصاصی

۱٫تعیین تأثیر یک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر علائم بدنی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی دانش آموزان دختر چاق و کم وزن

۲٫تعیین تأثیر یک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر علائم روانی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی دانش آموزان دختر چاق و کم وزن

  1. تعیین تأثیر یک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر درصد چربی بدن دختران دانش آموز چاق و کم وزن
  2. تعیین تأثیر یک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر توده بدون چربی بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن
  3. تعیین تأثیر یک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر شاخص توده بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن

فرضیه های تحقیق

۱-۵-۱٫ فرضیه های اختصاصی

۱٫اثر یک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر علائم بدنی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی در دانش آموزان دختر چاق و کم وزن متفاوت است .

۲٫اثر یک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر علائم روانی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی در دانش آموزان دختر چاق و کم وزن متفاوت است.

اثریک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر درصد چربی بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن متفاوت است .

اثریک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر توده بدون چربی بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن متفاوت است .

اثریک دوره فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی بر شاخص توده بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن متفاوت است .

 روش تحقیق

این مطالعه از نوع نیمه تجربی بر روی ۴۰ نفر از دانش آموزان دختر راهنمایی مدرسه ناحیه یک رشت صورت گرفت . آزمودنی ها به صورت مبتنی بر هدف ودر دسترس انتخاب و در دو گروه چاق و کم وزن تقسیم شدند. در دوگروه تجربی ۵ هفته فعالیت ورزشی هوازی پیاده روی اعمال شد. ابزار جمع آوری اطلاعات فرم تشخیص موقتPMS  ، همچنین مشخصات دموگرافیک افراد شامل سن ، سابقه بیماری خاص، سن شروع پریود ، مدت ابتلاء به علائم PMS ، فرم ثبت وضعیت روزانه ، قد و وزن  با متر نواری استاندارد  و ترازوی استاندارد اندازه گیری شد .

شاخص توده بدن BMI آزمودنی ها محاسبه گردید . چربی زیر جلدی توسط کالیپر اندازه گیری شد . تست پله پیش از شروع پروتکل تمرین و بعد از مراحل پروتکل تمرین گرفته شد . در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است و در بخش آمار توصیفی از نمودارها ،  توزیع فراوانی ، میانگین و انحراف استاندارد استفاده شد و آمار استنباطی در دو گروه از آزمون -t وابسته و مستقل مقایسه شد . تحلیل استنباطی اطلاعات آماری از نرم افزار ۱۸- SPSS استفاده شده است .

محدودیت های تحقیق

۱-۷-۱٫ محدودیت های قابل کنترل تحقیق

نمونه آماری مورد بررسی در تحقیق از دختران دانش آموز راهنمایی ناحیه یک رشت انتخاب شدند.

۲٫آزمودنی ها در محدوده سنی ۱۳-۱۴ سال قرار داشتند .

وضعیت سلامتی ازمودنی ها از طریق پرسشنامه تا حدی کنترل شده است .

آماده سازی شرکت کنندگان دو روز قبل از اندازه گیری ها و در روز تحقیق (دو روز قبل ، از دارو استفاده نکرده بودند ،اسیب و تمرین بدنی شدید نداشتند و در حالت گرسنگی یا کم ابی قرار نگرفته بودند).

۵ . چهار ساعت قبل از اندازه گیری ها غذا نخورده بودند.

عدم مصرف دارو ؛

ورزشکار نبودن آزمودنی ها.

زمان انجام تحقیق بین صبح تا ظهر .

در این تحقیق فقط مدارس دولتی مورد بررسی قرار گرفتند .

۱-۷-۲٫ محدودیت های غیر قابل کنترل

تغذیه

کنترل حالات روحی

۳٫ تفاوت های فردی

ضرورت واهمیت تحقیق

با توجه به مشکلات ناشی از سندرم پیش از قاعدگی ، تا کنون راه های متفاوتی نظیر درمان های دارویی ، جراحی و در مان های غیر دارویی برای رفع علائم این سندرم پیشنهاد شده است (4،110) .اما کماکان افراد بر اساس باورهای سنتی خویش میل به دارو درمانی دارند . لذا ابعاد مسئله اثر بخشی روش های غیر دارویی در کاهش سندرم پیش از قاعدگی هم چنان در پرده ابهام است . علاوه بر این ،از انجایی که برخی از افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی به روش های درمانی رایج پاسخ نمی دهند یا اینکه دارویی که با پاسخ درمانی خوبی همراه است ، دارای عوارض شدید می باشد .هم چنین روش های غیر دارویی و غیر جراحی به دلیل سهل والوصول بودن ، کم هزینه بودن و نداشتن عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو ، مورد علاقه عموم زنان مبتلا می باشد ،تا کنون بررسی های زیادی در این باره خصوصاً ورزش انجام نگرفته است . در اکثر مطالعاتی که در جوامع دیگر انجام گرفته ، فعالیت ورزشی بعنوان یک عامل مؤثر در رفع علائم سندرم پیش از قاعدگی معرفی شده است (58، 90 ،91،110،119،131) .هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت هستند، که در (مرور مطالعات گذشته) مورد بررسی قرار گرفته اند .

درباره نوع ، شدت و مدت فعالیت ورزشی بحث های زیادی انجام گرفته است .فعالیت ورزشی هوازی مانند پیاده روی ، شنا ،وجاکینگ در مقایسه با فعالیت ورزشی غیر هوازی وقدرتی در کاهش علائم روانی این سندرم خصوصاٌ افسردگی بسیار مؤثر بوده است (58،110،119،131). طبق نظر اسمیت و اسچیف (1989) انجام ورزش های منظم مانند دوچرخه سواری ،جاگینگ و شنا علائم بدنی سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می  دهند . برخی محققان انجام فعالیت ورزشی با فراوانی بیش از چهار بار در هفته را در افزایش تنش ،افسردگی و عصانیت مؤثر می دانند و معتقدند که اگر فعالیت ورزشی دو تا سه بار در هفته با مدت طولانی و در سه تا شش ماه انجام شود ،در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی بسیار مؤثر است (58،119) . درباره شدت فعالیت ورزشی و درصد کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی هنوز رابطه معنی داری پیدا نشده است و حتی انجام ورزش های رقابتی را در تشدید علائم این سندرم نیز دخیل می دانند (110،119) .

کوکریل (1995) ، نتیجه گرفت که با بیش از 4بار ورزش در هفته، تنش عصبانیت و افسردگی بیشتر می شود در حالی که اگر ورزش به 2 تا 3 بار در هفته محدود شود ،اثر مثبت بیشتری بر حالات روانی دارد (119) . بر اساس نتایج مطالعات مختلف، عواملی که در شیوع سندرم پیش از قاعدگی مؤثرند شامل سن ، مصرف سیگار ،الکل و کافئین ، الگوهای غذایی ، مصرف قرص های خوراکی جلوگیری کننده از بارداری ، عادات ورزشی ، تاریخچه قاعدگی و تولید مثل ، سابقه آزار جنسی ، سابقه ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی ، وضعیت تأهل ، نگرش نسبت به قاعدگی ، شغل ، حاملگی های متعدد ، ژنتیک ، سطح تحصیلات ، عوامل اجتمایی و فرهنگی ، مذهب و توجه به انجام فرایض مذهبی ، مدت خون ریزی قاعدگی ، مدت دوره قاعدگی ، قاعدگی دردناک و وجود فشار های روانی می باشد(5) . یکی از عوامل احتمالی در شیوع این سندرم داشتن شاخص توده بدنی بالا می باشد که در مطالعات اندکی به بررسی ان پرداخته شده است و بطور کلی مستقیم یا غیر مستقیم با سازوکار تعادل هورمونی بدن در ارتباط است (5). آمار ها نشان می دهند در سال 2000 بیش از 50% بزرگسالان در امریکا وزن بالای طبیعی داشته یا چاق بودند و شیوع چاقی در زنان تهدیدجدی به شمار می رود (5). در ایران 6/38% از زنان بالای وزن طبیعی قرار دارند و از این تعداد 2/14% چاق هستند (5) . در پژوهش رجائیان (1390) نشان داده است که علائم سندرم پیش از قاعدگی در گروه ورزشکار نسبت به غیر ورزشکار شیوع کمتری دارد وبین سندرم پیش از قاعدگی و توان هوازی در دو گروه ، همبستگی معکوس معنی داری وجود دارد (21). کرول (2010) نشان داد که ورزش ، هیچ تأثیری بر PMS ندارد (93،33) .  PMS در مطالعه ای که اسکالی (1998) و همکارانش انجام دادند، به ارتباط بین فعالیت هوازی و کاهش علائم مانند افسردگی و اضطراب پی بردند (109،118). در حالی که پژوهش های لوستیک (2004) نشان می دهد که متغیر های تمرینی اثر قابل توجهی در افراد دارای PMS  ایجاد نمی کند (96) .

با توجه به فراوانی این سندرم در طیف گسترده ای از زنان در جوامع گوناگون و از طرفی عدم وجود تحقیقات کافی در زمینه تأثیر تمرینات هوازی بر این سندرم و ترکیب بدن در کشورمان ، ضروری است که آثار تمرینات نیز به صورت اختصاصی تر بر سندرم مذکور مورد پژوهش قرار گیرد . اطلاعات بدست امده از این تحقیق می تواند در مدارس (در سطح راهنمایی و دبیرستان ) ، دانشگاه ، مراکز و کلینیک های زنان و مامایی ،مربیان و مسئولان باشگاه های ورزشی وفدراسیون های پزشکی ورزشی مورد استفاده قرار گیرد .

 

 فهرست آثار تمرین هوازی بر (PMS )و ترکیب بدن دانش آموزان دختر چاق و کم وزن

  • فصل اول : طرح تحقیق
  • ۱-۱٫مقدمه     ۳
  • ۱-۲٫بیان مسئله .      ۵
  • ۱-۳٫ضرورت واهمیت تحقیق         ۹
  • ۱-۴٫ اهداف تحقیق    ۱۲
  • ۱-۴-۱٫هدف کلی      ۱۲
  • ۱-۴-۲٫اهداف اختصاصی    ۱۲
  • ۱-۵٫فرضیه های تحقیق       ۱۳
  • ۱-۵-۱٫فرضیه های اختصاصی      ۱۲
  • ۱-۶٫روش تحقیق .    ۱۴
  • ۱-۷٫محدودیت های تحقیق .  ۱۴
  • ۱-۷-۱٫محدودیت های قابل کنترل تحقیق .  ۱۴
  • ۱-۷-۲٫محدودیت های غیر قابل کنترل .     ۱۵
  • ۱-۸ . تعریف واژه ها .        ۱۵
  • ۱-۸-۱٫ سندرم پیش از قاعدگی .     ۱۵
  • ۱-۸-۲٫علائم جسمانی سندرم پیش از قاعدگی .      ۱۶
  • ۱-۸-۳٫علائم روانی سندرم پیش از قاعدگی .        ۱۶
  • ۱-۸-۴٫تمرینات هوازی .     ۱۷
  • ۱-۸-۵٫ترکیب بدنی . ۱۷
  • ۱-۸-۶٫شاخص توده بدنی .  ۱۷
  • ۱-۸-۷٫درصدچربی بدن      ۱۷
  • فصل دوم : سابقه موضوع و پیشینه تحقیق
  • ۲-۱٫مقدمه     ۱۹
  • ۲-۲٫مبانی نظری .    ۲۱
  • ۲-۲-۱٫آناتومی سیستم تناسلی .       ۲۱
  • ۲-۲-۱-۱٫اندام های جنسی زن .      ۲۱
  • ۲-۲-۱-۲٫تخمدان ها .         ۲۱
  • ۲-۲-۱-۳٫لوله های رحم .    ۲۲
  • ۲-۲-۱-۴٫رحم         ۲۳
  • ۲-۲-۱-۴-۱٫ساختمان و فضای رحم
  • ۲-۲-۱-۴-۲٫تقسیم بندی فضای رحم         ۲۳
  •    ۲۴
  • ۲-۲-۱-۵٫دستگاه هورمونی زن .    ۲۴
  • ۲-۲-۲٫ سیکل قاعدگی        ۲۴
  • ۲-۲-۲-۱٫سیکل قاعدگی ازدیدگاه بالینی     ۲۴
  • ۲-۲-۲-۲٫چرخه قاعدگی     ۲۵
  • ۲-۲-۲-۳٫علت خون روی قاعدگی .          ۲۷
  • ۲-۲-۳٫اختلالات قاعدگی     ۲۷
  • ۲-۲-۳-۱٫آمنوره اولیه و ثانویه       ۲۷
  • ۲-۲-۳-۲٫الگیومنوره          ۲۷
  • ۲-۲-۳-۳٫دیسمنوره .          ۲۸
  • ۲-۲-۳-۴٫سندرم پیش از قاعدگی .  ۲۸
  • ۲-۲-۴٫تعریف وشیوع PMS         ۲۹
  • ۲-۲-۵٫سبب شناسی PMS   ۳۰
  • ۲-۲-۶٫علائمPMS . 31
  • ۲-۲-۷٫تشخیصPMS         ۳۲
  • ۲-۲-۸٫درمان PMS .         ۳۲
  • ۲-۲-۸-۱٫درمان های دارویی        ۳۲
  • ۲-۲-۸-۲٫درمان های غیردارویی . ۳۳
  • ۲-۲-۸-۲-۱٫رژیم غذایی .   ۳۳
  • ۲-۲-۸-۲-۲٫طب سوزنی    ۳۴
  • ۲-۲-۸-۲-۳٫کایروپراکتیک           ۳۵
  • ۲-۲-۸-۲-۴٫روش های آرام سازی و استرس زایی          ۳۵
  • ۲-۲-۸-۲-۵٫ماساژ   ۳۶
  • ۲-۲-۸-۲-۶٫فعالیت ورزشی .        ۳۶
  • ۲-۲-۹٫دستگاه های انرژی هوازی و بی هوازی    ۳۸
  • ۲-۲-۹-۱٫دستگاه بی هوازی          ۳۸
  • ۲-۲-۹-۲٫دستگاه هوازی .   ۳۹
  • ۲-۲-۱۰٫فعالیت ، وزن و ترکیب بدن        ۴۰
  • ۲-۲-۱۱٫ترکیب بدن ۴۰
  • ۲-۲-۱۱-۱٫ترکیب بدن در هنگام بلوغ       ۴۲
  • ۲-۲-۱۱-۲٫اهمیت توجه به ترکیب بدن در نوجوانی         ۴۲
  • ۲-۲-۱۱-۳٫ارزیابی ترکیب بدن .    ۴۳
  • ۲-۲-۱۱-۴٫روش های اندازه گیری ترکیب بدن     ۴۴
  • ۲-۲-۱۲٫شاخص توده بدنی .          ۴۵
  • ۲-۲-۱۳٫اندازه گیری چربی زیر پوستی .   ۴۶
  • ۲-۳٫ پیشینه تحقیقات .         ۴۷
  • ۲-۳-۱٫ پیشینه تحقیقات داخلی .      ۴۷
  • ۲-۳-۲٫پیشینه تحقیقات خارجی       ۵۶
  • ۲-۴٫ جمع بندی .      ۶۲
  • فصل سوم : روش تحقیق
  • ۳-۱٫مقدمه     ۶۵
  • ۳-۲٫جامعه نمونه آماری .    ۶۵
  • ۳-۳٫متغیرهای پژوهش .      ۶۶
  • ۳-۳-۱٫متغیرمستقل پژوهش .         ۶۶
  • ۳-۳-۲٫متغیر وابسته پژوهش          ۶۶
  • ۳-۳-۳٫متغیر مداخله گر قابل کنترل .        ۶۶
  • ۳-۳-۴٫متغیر مداخله گر غیر قابل کنترل    ۶۶
  • ۳-۴٫ وسایل و ابزارهای اندازه گیری .       ۶۷
  • ۳-۵٫روش اجرای پژوهش و گرد آوری اطلاعات . ۶۸
  • ۳-۶٫ پروتکل تمرین ۷۴
  • ۳-۷٫روش آماری .    ۷۵
  • فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
  • ۴-۱٫مقدمه     ۷۷
  • ۴-۲٫تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها .        ۷۷
  • ۴-۳٫بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها      ۸۰
  • ۴-۴٫آزمون فرضیه های پژوهش     ۸۰
  • فرضیه اول    ۸۰
  • فرضیه دوم    ۸۳
  • فرضیه سوم   ۸۵
  • فرضیه چهارم          ۸۷
  • فرضیه پنجم . ۸۹
  • فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
  • ۵-۱٫مقدمه     ۹۳
  • ۵-۲٫ خلاصه تحقیق .          ۹۳
  • ۵-۳٫ بحث و نتیجه گیری     ۹۴
  • ۵-۳-۱٫فرضیه اول . ۹۴
  • ۵-۳-۲٫فرضیه دوم . ۹۹
  • ۵-۳-۳٫ فرضیه سوم .         ۱۰۲
  • ۵-۳-۴٫فرضیه چهارم .       ۱۰۳
  • ۵-۳-۵٫ فرضیه پنجم           ۱۰۵
  • ۵-۴٫جمع بندی         ۱۰۶
  • ۵-۵٫ پیشنهادها .       ۱۰۷
  • ۵-۵-۱٫پیشنهادهای کاربردی          ۱۰۷
  • ۵-۵-۲٫ پیشنهادهای پژوهشی         ۱۰۷
  • منابع فارسی   ۱۰۹
  • منابع انگلیسی .         ۱۱۴
  • پیوست ها
  • پیوست شماره ۱٫فرم رضایت نامه   ۱۲۳
  • پیوست شماره ۲٫پرسشنامه مقدماتی .          ۱۲۴
  • پیوست شماره ۳٫فرم تشخیص موقت سندرم پبش از قاعدگی .       ۱۲۶
  • پیوست شماره ۴٫فرم ثبت وضعیت روزانه   ۱۲۸
  • پیوست شماره ۵٫جدول معادله برآوردچگالی و چربی بدن با استفاده از چربی زیر پوستی          ۱۳۰
  • پیوست شماره ۶٫ مقادیر Cut Off  برای BMI سنین مختلف       ۱۳۱
          فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول۲-۱٫طبقه بندی چاقی و اضافه وزن براساس BMI td>۴۶
جدول ۳-۱ نتایج آزمون پله کویین برای مردان و زنان بر اساس تعداد ضربان قلب …۷۱
جدول۳-۲٫پروتکل تمرین هوازی .۷۵
جدول۴-۱٫ویژگی های آزمودنی ها به تفکیک گروه .۷۷
جدول ۴-۲٫شاخص توده بدن (BMI) به تفکیک گروه۷۸
جدول۴-۳٫شاخص درصد چربی بدن به تفکیک گروه۷۸
جدول ۴-۴٫شاخص (PMS) به تفکیک گروه۷۹
جدول۴-۵٫شاخص تست پله کوئین به تفکیک گروه۷۹
جدول ۴-۶٫نتایج آزمون کالموگروف- اسمیرونوف برای نرمال بودن متغیر ها۸۰
جدول ۴-۷٫نتایج آزمون t همبسته برای مقایسه علائم بدنی پیش آزمون وپس آزمون۸۱
جدول۴-۸ . نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه علائم بدنی در دو گروه چاق و کم وزن۸۲
جدول۴-۹٫نتایج آزمون t همبسته برای مقایسه علائم روانی پیش آزمون و پس آزمون۸۳
جدول۴-۱۰٫تایج آزمونt مستقل برای مقایسه علائم روانی در دو گروه چاق و کم وزن۸۴
جدول۴-۱۱٫نتایج آزمونt همبسته برای مقایسه درصدچربی بدن پیش آزمون و پس ازمون۸۳
جدول۴-۱۲٫نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه درصد چربی بدن در دو گروه چاق و کم وزن…۸۶
جدول۴-۱۳٫نتایج آزمونt همبسته برای مقایسه توده بدون چربی بدن پیش آزمون و پس آزمون۸۷
جدول۴-۱۴٫نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه توده بدون چربی بدن در دو گروه چاق و کم وزن    ۸۸
جدول ۴-۱۵٫نتایج آزمونt همبسته برای مقایسه شاخص توده بدن پیش آزمون و پس آزمون …۸۹
جدول ۴-۱۶٫نتایج آزمونt مستقل برای مقایسه شاخص توده بدن در دو گروه چاق و کم وزن.۹۰

 

 

فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار۴-۱٫ مقایسه علائم بدنی (PMS) در مراحل پیش آزمون و پس آزمون۸۱
نمودار۴-۲٫ مقایسه علائم روانی (PMS) در مراحل پیش آزمون و پس آزمون۸۴
نمودار ۴-۳٫ مقایسه درصدچربی بدن در مراحل پیش آزمون و پس آزمون۸۶
نمودار۴-۴٫ مقایسه توده بدون چربی بدن در مراحل پیش آزمون و پس آزمون۸۸
نمودار۴-۵٫ مقایسه شاخص توده بدن در مراحل پیش آزمون وپس آزمون۹۰

 

 

 

فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل۲-۱٫محور هیپوتالاموس به تخمدان۲۶
شکل۳-۱٫ نحوه اجرای تست پله۷۱
شکل۳-۲٫نحوه اندازه گیری قد۷۲
شکل۳-۳٫ترازو۷۲
شکل۳-۴٫کالیپر۷۳
شکل۳-۵٫نحوه اندازه گیری چین پوستی۷۴

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 17 =