پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آمریکا و سیاست های آن و حوادث۱۱سپتامبر:دانلود رایگان تحقیق رشته ی علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته ی علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع آمریکا و سیاست های آن و حوادث۱۱سپتامبر نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

 

 مقدمه  ی در مورد آمریکا

قضيه انفجار برج‌هاي دو قلوي امريكا در ۲۰ شهريورماه سال ۸۰،شرايطي را ايجاد كرد كه ما وارد يك صورت بندي جديد جهاني شديم .

اگر زماني درباره‌ي جنگ سرد صحبت شود. شما احساس مي‌كنيد كه اين مسئله در عصر پدران و مادران شما اتفاق افتاده و شما از شكل گرفتن اين صورت بندي در عرصه روابط بين‌الملل اطلاع چنداني نداريد. در زمان انقلاب اسلامي، وقتي گفته مي‌شد انقلاب مشروطيت، خود ما برداشت صحيحي از آن نداشتيم، يعني چيزي بود كه در زمان ما شكل نگرفته بود. مگر اين كه كسي مطالعات تاريخي داشت. كما اينكه شما از انقلاب اسلامي برآورد عمومي داريد، يعني در متن مسئله نبوده‌ايد .

امريكا و مشكلات اساسي

ايالات متحده چندين مشكل اساسي دارد كه ما در دو حوزه آن‌ها را بيان مي‌كنيم

۱٫حوزه درون خاك امريكا

۲٫حوزه درون تمدن غرب

هر كدام از اين دو گزاره، دو لايه را بر مي‌تابد،اين چهار دليل عمده باعث فرافكني امريكا شده است.

فروپاشي اقتصادي آمریکا

مي‌دانيد كه امريكا يك كشور اقتصاد محور است،و در مقابل، كشور ما فرهنگ محور. ‌يعني اگر بر اقتصاد ما ضربه سهمگيني هم وارد شود،چون عمده‌ي منابع تغذيه مردم از طريق كشاوري و نفت و معادن و… است . هيچ اتفاقي نمي‌افتد اما اگر بر فرهنگ ما خدشه وارد شود همه نگران مي‌شوند .

به عبارت ديگر سقف امنيت ملي،چهار ستون دارد به نام‌هاي سياست،اقتصاد، قدرت نظامي و فرهنگ . اگر يكي از اين ستون‌ها تضعيف شود بقيه ستون‌ها نيز تضعيف مي‌گردد .

در هر كشوري يكي از اين ستون‌ها بنيادي است و در كشور ما اين ستون، فرهنگ است. در حالي كه در امريكا، اروپا و ژاپن، اين ستون اقتصاد است . بعني نظام كاپيتاليسم يا سرمايه‌داري،نظامي است كه فرهنگ، سياست،‌ اقتصادو سيستم نظامي‌اش با ستون اقتصاد تعريف مي‌شود به عبارت ديگر همين گونه كه همه ما نگران فرهنگ خودمان هستيم، امريكايي‌ها نيز نگران اقتصاد خود هستند .

حوادث يازده سپتامبر در آمریکا

تا الان ما ۱۴ دليل محكم داريم كه نشان مي‌دهد امريكا در يازده سپتامبر خودش اين كار را كرده است. از همان ۲۰ روز اول پس از اين حادثه، آرام آرام مستندات اين واقعه در حال جمع‌آوري است . القاعده سازی پروژه‌ای بود كه توسط سازمان سيا ساخته شد تا چهره‌ی خشني از اسلام نشان دهند .

برج‌های دوقلو بايد تا ۴ سال ديگر خراب مي‌شد زيرا جای آن‌ها مناسب نبوده است . رسما اعلام كردند كه سه ـ چهار طرح براي آن ساختمان دارند و ديگر ساختمان ۱۱۰ طبقه به ارتفاع ۴۰۰ متر نخواهند ساخت،بلكه ساختمان ۸ طبقه مي‌سازند و يك آنتن تلويزيون رويش مي‌گذارند كه بشود همان ۴۰۰ متر،زمين آنجا براي چنين ساختماني مناسب نبود و مجبور بودند خراب كنند . در ساختماني كه در آن ساعت پر ترافيك بايد ۱۰۰ هزار نفر داخلش باشند . شما مي‌بينيد چيزي در حدود ۴ هراز و پانصد نفر كشته مي‌شود و يهودي‌ها هم در آن جا حضور نداشتند . دوربين تلويزيوني آماده بودند تا از زاويه‌هاي مختلف اين واقعه را فيلمبرداري كنند .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =