پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آمیزش و انواع آن و روشهاي ضد بارداري:دانلود رایگان تحقیق درس دانش خانواده
doc
تعداد صفحات : 14
تحقیق و جزوات آموزشی
درس دانش خانواده
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق دانش خانواده فرمت WORD و در ۱۴ صفحه با موضوع آمیزش و انواع آن و روشهاي ضد بارداري نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

روشهاي ضد بارداري

تا كنون روشهاي گوناگون و متعددي براي پيشگيري از آبستني ابداع شده است كه برخي از آنها بعلت زيان آور يا خطر ناك بودن , بتدريج كنار رفته و فراموش شده است . مطالب اين تحقيق شامل آخرين تحقيقات در مورد روشهاي ضد بارداري  مي باشد .

آمیزش ناپيوسته:

اولين تجربه بشر در مورد جلو گيري از بارداري , روش (( آميزش ناپيوسته )) است . اين روش در تمام دنيا انجام شده و به اسامي مختلفي از قبيل روش ناكام و مراقب بودن ناميده مي شود . در اين روش , مرد در هنگام انزال , آلت تناسلي خود را از مهبل خارج مي كند تا مايع مني وارد دستگاه تناسلي زن نشود. به اين ترتيب از حاملگي جلوگيري بعمل مي آيد . از آنجا كه روش آميزش ناپيوسته نياز به تعليمات خاص و ابزار ويژه اي ندارد , به اندازه كافي مورد توجه قرار نگرفته است . اين روش در هر شرايطي قابل انجام است و هيچگونه عوارضي براي زن يا مرد ايجاد نمي كند . با انجام اين روش , خطر ابتلا زن به سرطان دهانه رحم كاهش مي يابد و بعنوان يك را پيشگيري از سرطان رحم بشمار ميرود .

آمیزش انباشته:

در اين روش مرد بايد از انزال جلوگيري كند و هر بار كه احتمال انزال پيش مي آيد بايستي آلت تناسلي را خارج نمايد و بوسيله تمركز رواني از انزال جلوگيري كند . به اين ترتيب مقاربت طولاني و پر لذت براي زن و مرد ( بويژه زن ) فراهم مي شود . در اين روش اصلا انزالي صورت نمي گيرد . آميزش انباشته روش نسبتا دشواري است و براي همه كس قابل انجام نمي باشد و مطالعات زيادي در مورد آن انجام نشده است . خطر حاملگي در اين روش , نسبتا زياد است و جز روشهاي ضد بارداري مطمئن بحساب نمي آيد .

آمیزش ساكسوني

در اين روش , مرد در هنگامي كه احساس مي كند انزال در شرف وقوع است , فورا با دست خود ناحيه بين مقعد و بيضه ها ( محل عبور مجراي ادرار ) را فشار مي دهد و تا زماني كه انزال ادامه دارد اين فشار را ادامه مي دهد تا مني از آلت خارج نشود . در اين حالت هيچگونه مايعي از آلت خارج نمي شود و مني    وارد مثانه ميشود و در هنگامي كه مرد ادرار مي كند مايع مني با ادرار خارج خواهد شد . در برخي اقوام , زن موظف است در هنگام مقاربت اين فشار را در ناحيه مذبور وارد نمايد تا مايع مني خارج نشود . آميزش ساكسوني اخيرا در امريكا تحت عنوان ((روش الماس )) مورد توجه قرار گرفته است .

ديافراگم :

ديافراگم , رايج ترين وسيله مسدود كننده مهبل است كه براي جلوگيري از حاملگي بويژه در كشورهاي غربي به كار مي رود و براي اكثر زنان , راحتترين وسيله مي باشد . ديافراگم از يك پرده محدب نازك با يك لبه ضخيم تشكيل شده است كه در داخل لبه آن يك حلقه فلزي وجود دارد . ديافراگمها در اندازه هاي مختلف ساخته مي شوند و از قطر ۴۵ ميلي متر تا قطر ۱۰۵ ميلي متر هستند . ارتفاع گنبد ديافراگم بستگي به كارخانه سازنده آن دارد.

كاندوم:

كاندوم يا كاپوت , يك سرپوش پلاستيكي است كه در هنگام آميزش بر روي آلت تناسلي مرد كشيده مي شود تا از ريختن مايع مني بداخل مهبل و ايجاد حاملگي جلوگيري شود . كاندوم هاي Latex از نظر جلوگيري از بيماريهاي مقاربتي بويژه ايدز موثرتر هستند و حساسيت به آنها نيز كمتر ديده مي شود (احتمال سرايت ايدز ۲۰۰ برابر كاهش پيدا مي كند) . يك مزيت ديگر كاندوم اين است كه موجب جلوگيري از انتقال بيماريهاي آميزشي , ازجمله سوزاك مي شود . قدرت ضد بارداري كاندوم قابل توجه است ولي بستگي به نحوه استفاده از آن دارد .

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =