پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
آيين کار اصول مکان‌يابی و طراحی مهد کودک : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 44
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
19000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۴۴ صفحه با موضوع آيين کار اصول مکان‌يابی و طراحی مهد کودک نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

آيين کار اصول مکان‌يابی و طراحی مهد کودک

فهرست مطالب

آيين کار اصول مکان‌يابی و طراحی مهد کودک ( براي گروهاي سني ۳ ماهه تا ۵ ساله )

مقدمه

هدف و دامنه كاربرد

تعاريف

اصول مكان‏يابي مهدكودك از ديدگاه شهرسازي

عناصر فضايي در مهد كودك از ديدگاه معماري

اصول ايمني , فني و بهداشتي مشترك در

 

پيشگفتار

آيين کار اصول مکان‌يابی و طراحی مهد کودک ( براي گروههاي سني ۳ ماهه تا ۵ ساله ) كه بوسيله كميسيون فني مربوطه تهيه و تدوين شده و در چهل و ششمين كميته ملي استاندارد ساختمان و مصالح ساختماني مورخ ۷۵/۱۰/۳ مورد تائيد قرار گرفته , اينك باستناد بند ۱ ماده ۳ قانون اصلاحي قوانين و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مصوب بهمن ماه ۱۳۷۱ بعنوان آئين كار رسمي ايران منتشر ميگردد .

براي حفظ همگامي و هماهنگي با پيشرفتهاي ملي و جهاني در زمينه صنايع و علوم , آئين كارهاي ايران در مواقع لزوم مورد تجديد نظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پيشنهادي كه براي اصلاح يا تكميل اين آئين كارها برسد در هنگام تجديد نظر در كميسيون فني مربوط مورد توجه واقع خواهد شد . بنابراين براي مراجعه به آئين كارهاي ايران بايد همواره از آخرين چاپ و تجديد نظر آنها استفاده نمود .

در تهيه و تدوين اين آئين‏كار سعي شده است كه ضمن توجه به شرايط موجود و نيازهاي جامعه حتي‏المقدور بين اين آئين‏كار و آئين‏كار كشورهاي صنعتي و پيشرفته هماهنگي ايجاد شود .

 لذا با بررسي امكانات و مهارتهاي موجود و اجراي آزمايشهاي لازم اين آئين‏كار با استفاده از منابع زير تهيه گرديده است :

۱ ـ راهنماي آموزش و پرورش پيش دبستاني ـ دفتر آموزش و پژوهش و دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور ـ سال ۱۳۷۲

۲ ـ دستورالعمل بهداشتي مهد كودكها ـ اداره كل تغذيه و هماهنگي بهداشت مدارس ـ وزارت آموزش و پرورش ـ سال ۱۳۷۱

۳ ـ آئين كار اصول شناخت , مكان‏يابي و طراحي فضاهاي بازبراي كودكان ۱ تا ۶ ساله با شماره استاندارد ۳۵۴۶ ـ چاپ اول ـ اسفند ماه ۱۳۷۳

۴ ـ آيين نامه تاسيس و اداره مهدهاي كودك مصوب ۶۷/۱۱/۲۹ ـ سازمان بهزيستي كشور

۵ ـ فرم استاندارد مهدكودك ـ اداره بهداشت محيط ـ مركز بهداشت غرب تهران

 

مقدمه

هدف از ايجاد مراكز پيش دبستاني ( مهدكودك و آمادگي ) كمك به رشد جسمي , ذهني , عاطفي و اجتماعي كودكان و در نهايت كمك به شكوفايي استعدادها و علايق آنها مي‏باشد و يكي از مهمترين وظايف اين مراكز ايجاد محيطي امن , سالم , مطلوب و مأمني همچون كانون گرم خانواده براي كودكان است . تحقق چنين هدفي از دو بعد امكان‏پذير ميباشد : يكي تامين نيروي انساني متخصص و كارآمد ( مربيان ) از طريق اتخاذ و اعمال شيوه‏هاي نوين آموزش و پرورش كودكان و نونهالان و دوم چگونگي و اصول طراحي فضاي فيزيكي و كالبدي در خور و شايسته جهت احداث چنين مراكزي است و چنانچه بر اين باور باشيم كه انجام طراحي فضايي صحيح و منطقي مي‏تواند هدايت كننده و مبين عملكردهاي منطبق با آن باشد اغراق نخواهد بود كه براي بعد دوم ارزشي همانند بعد اول قايل باشيم .

تعاريف

۲-۱- مهدكودك : بر اساس تعريفي كه توسط سازمان بهزيستي كشور انجام شده مهدهاي كودك به موسساتي اطلاق ميشود كه براي نگهداري , مراقبت , پرورش و آموزش قبل از دبستان كودكان سالم ۱ از سه ماهگي تا پايان ۵ سالگي در سه بخش شيرخوار , نوپا و نوباوه تشكيل و اداره ميشود .

۲-۲- گروه شيرخوار : به كودكان در گروه سني سه ماهه تا ۱۸ ماهه (۱/۵ ساله ) اطلاق ميگردد .

۲-۳- گروه نوپا : به كودكان در گروه سني ۱/۵ تا ۳ ساله اطلاق ميگردد .

۲-۴- گروه نوباوه : به كودكان در گروه سني ۳ تا پايان ۵ سالگي اطلاق ميگردد .

۲-۵- عناصر فضايي : چنانچه فضاي مهدكودك را به عنوان يك كل يا مجموعه ساختماني در نظر بگيريم هر يك از عوامل تشكيل دهنده اين مجموعه از قبيل ورودي اصلي , فضاي شيرخواران , سالن چند منظوره , فضاي باز ( محوطه ) و … بعنوان عناصر فضايي آن محسوب ميشوند .

 ۲-۶- وسايل نمايشي : منظور از وسايل نمايشي موادي از قبيل تابلوي اطلاعات اعم از قابل نصب روي ديوار يا پايه‏دار , انواع بردها , استفاده از ديوارهاي جدا كننده ثابت و يا متحرك جهت نصب آگهي‏ها , دستورالعمل‏ها براي مربيان و اوليأ كودكان و همچنين ارائه كارهاي هنري كودكان ميباشد .

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 12 =