پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
فتح مکه ( تاریخ تحلیلی صدر اسلام) : دانلود تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : 45
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
29000 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در ۴۵ صفحه با موضوع  فتح مکه ( تاریخ تحلیلی صدر اسلام) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

فتح مکه

مقدمه:

در میان قبائلی که اطراف مکه سکونت داشتند دو قبیله بودند بنامهای بنی بکر و خزاعة که مابین آنها از زمانهای قدیم عداوت و دشمنی برقرار بود.

و سبب آن این بود که مردی  از بنی حضرمی بنام مالک بن عباد – که هم پیمان با اسودبن رزن و قبیله بنی بکر بود برای نجات به مسافرت رفت و در راه گذارش به زمینهای قبیله خزاعة افتاد، و قبیله مذکور این مرد را کشتند

 عمروبن سالم خزاعی در محضر رسولخدا(ص):

پس از این واقعه و نقض صحلنامه از طرف قریش و بنی بکر عمرو بن سالم یکی از افراد خزاعة بمدینه آمدو جریان حمله قریش و بنوبکر را به قبیله خزاعة در ضمن اشعاری باطلاع آنحضرت رسانید و از او استمداد کرد

 

ا بوسفیان در مدینه:

ابوسفیان به مدینه آمد و گفت( چون دانسته بود که خبر حمله بنی بکر به رسول خدا(ص) رسیده است از اینرو بیمناک بود ک به نزد آنحضرت برود و یکسر بخانه دخترش ام حبیبة که همسر رسولخدا(ص) بود رفت و چون خواست تشکی که در اطاق بود(و هرگاه رسولخدا(ص) بدانجا می آمد روی آن می نشست بنشیند ام حبیبه آن را جمع کرد.

 تجهیز لشگر:

پس(  از رفتن ابوسفیان) رسولخدا(ص) به مردم دستور داد آماده سفر شوند و بخانواده خود دستور داد و سائل سفر آن حضرت را مهیا کنند ولی مقصد را بهآنها نفرمود، از اینرو ابوبکر بخانه عایشه آمد و از او پرسید: پیغمیر قصد کجا دارد؟ عایشه گفت: ما اطلاعی نداریم.

 هجرت عباس بن عبدالمطلب پیرامون فتح مکه:

همچنان که رسولخدا(ص) به سوی مکه می رفت عباس بن عبدالمطلب( عموی آنحضرت) اب خانواده اش به قصد هجرت بسوی مدینه میرفتند، و در جحفة بانحضرت برخورد کردند)(و همچنانکه می گویند حضرت دستور داد زن و بچه اش را به مدینه بفرستد و خود بهمراه سپاهیان بسوی مکه بازگردد)

 جنگ خالد با جمعی از مردم مکه پیرامون فتح مکه :

در میان مردم مکه چند تن با هم تسیم سدن در برابر پیغمبر اسلام مخالف بودند و ایشان عکرمة ب ابی جهل و وصفوان بن امیة و سهیل بن عمرو بودند که گروهی را با خود همراه کرده و کوه« خندمة» برای مقاومت در مقابل سپاه مسلمين موضع گرفتند.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 12 =