پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اختلالات اضطرابی : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 15
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
19000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۵ صفحه با موضوع اختلالات اضطرابی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

اختلالات اضطرابی

درصد جمعيت هر جامعه‌اي حداقل به يك نوع از اختلالات اضطرابي دچارند

اختلالات اضطرابی جزء شايع‌ترين اختلالات روانپزشكي هستند و براساس مطالعات انجام شده حدود يك پنجم كل جمعيت يك كشور حداقل به يك نوع از اختلالات اضطرابي دچار مي‌شوند.

دكتر«جعفر عطاري‌مقدم»متخصص روانپزشكي و داراي بورد تخصصي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)واحد علوم پزشكي ايران، اظهار داشت: متاسفانه در ايران آمار دقيقي در خصوص ميزان ابتلا به اختلالات اضطرابي موجود نيست ولي سطح اقتصادي اجتماعي با ميزان شيوع برخي اختلال‌هاي اضطرابي نسبت عكس دارد.

وي‌مراجعه به‌روانپزشك را اولين گام موثر در درمان اختلالات اضطرابی دانست وتصريح كرد: به‌اين‌ترتيب‌روانپزشك‌مي‌تواند درخصوص‌درمان‌هاي دارويي و غيردارويي تصميم‌گيري نمايد.

وي فراگرفتن روش‌هاي آرام سازي به‌كمك فرد متخصص و ممارست در انجام آنرا در كاستن نشانه هاي اضطراب بسيار موثر دانست و اظهار كرد: اين روش براساس تنفس‌هاي شكمي انجام مي‌شود و اصول آن عبارتند از عمل دم طي ۳ثانيه، سپس عمل بازدم طي ۳ثانيه مكث؛ كه تمرين فوق بايد تا ۵ دقيقه در هر مرحله ادامه يابد.

دكتر عطاري مقدم در ادامه عنوان داشت: گاهي افراد از برخي موقعيت‌ها و شرايط اضطراب برانگيز مانند حضور در مكان‌هاي شلوغ و يا سخنراني در جمع مي‌گريزند؛ درصورتي كه ترك اين موقعيت‌ها قبل از رفع اضطراب، باعث افزايش اضطراب در مواجهه‌هاي بعدي خواهد شد.
وي افزود: به اين ترتيب چنانچه فرد به كمك روانپزشك يا روانشناس و به روش غير آسيب رسان و تدريجي با موقعيت ترس‌آور مواجه شود در كاستن اضطراب وي كمك قابل توجهي خواهد شد.

ايدز و روانپزشكی

مقدمه

سندرم نقص ايمني ـ  اكتسابي (AIDS) و اختلالات وابسته به آن به همراه اعتياد، ماهيت مراقبت هاي بهداشتي را در سراسر دنيا تغيير داده است تيم هاي بهداشت رواني در سه زمينه با مشكل AIDS درگير هستند :

۱) عوارض مغزي و عصبي

۲) سندرم هاي روانپزشكي كلاسيك (اضطراب، افسردگي، سايكوز) و اختلالات وابسته بهHIV

۳) كمك به جامعه و بيمار و خانواده او با اثرات اجتماعي و آموزش درمورد رفتار هاي جنسي و سوء مصرف مواد

اين پديده جديد از طيف وسيعي تشكيل شده است كه در يك قطب آن سندرم هاي شديدAIDS و در قطب ديگر عفونت هاي بدون علامت مطرح است و اين بيماران به تمام اختلالات طبي ديگر نظير عفونت ، تومور و سندرم هاي عصبي ـ  رواني ، آسيب پذير هستند . بالاخره اين بيماران از يك طرف به خاطر بيماري وعوارض جسمي آن و از طرف ديگر به خاطر اثرات و استرس هاي اجتماعي ـ رواني آن در رنج هستند كه حمايت هاي اجتماي و درماني را طلب مي كند.

مشاوره درAIDS 

ـ  چه كسي به طور كلي بايد آزمايش شود

ـ  چه فرد بخصوصي بايد آزمايش شود

ـ  نتايج آزمايش چه اهميتي دارد

ـ  مشاوره قبل از آزمايش

ـ  مشاوره بعد از آزمايش

علائم بالينيAIDS

۱) عوارض و علائم باليني غير عصبي .

۲) عوارض عصبي و روانپزشكي

عوارض عصبي و روانپزشكي

آنسفالوپاتيHIV 

نوعي آنسفاليت تحت حاد است كه به دمانس تحت قشري پيشرونده بدون نشانه هاي عصبي موضعي منجر مي شود . فقدان علائم قشري كلاسيك (آفازي) تا مراحل بيماري از علائم اين اختلال است . در اين بيماران تغييرات خلقي شديد و تغييرات شخصيتي، مسائل مربوط به حافظه و تمركز و درجاتي از كندي رواني ـ  حركتي ، فقدان احساس ، حواس پرتي، كونفوزيون، احساس ناخوشي ، فقدان لذت و مردم گريزي كه با افسردگي اشتباه مي شود، عارض ميگردد . آنسفالوپاتي HIV به صورت دليريوم تظاهر مي كند كه دوره هاي شبه مانيا و اسكيزوفرنياي خود را نشان مي دهد. وجود علائم حركتي مربوط به دمانس تحت قشري مشتمل بر تشديد رفلكس ها، آتاكسي اسپاستيك راه رفتن، پاراپارزي و افزايش قواي ذهني، جلب توجه مي كند .

اختلالات اضطرابی (هراس يا حمله پانيك) :

حملات غير منتظره و بدون علت زمينه اي فيزيولوژيك با علائم جسمي وشناختي كه در عرض ۱۰ دقيقه به حداكثر شدت رسيده و به تدريج در عرض يك ساعت از بين مي رود . و حداقل ۴ علامت از علائم اضطراب وجود داشته باشد .

درمان :

الف) دارويي : بنزوديازپين ها ، ضد افسردگي هاي سه حلقه اي .

ب) غير دارويي : آموزش بيمار ، رفتار درماني ، روان درماني

 

 

فهرست مطالب :

مقدمه

مشاوره در ايدز

عوارض عصبي و روانپزشكي

آنسفالوپاتي ناشي از ايدز

علل دمانس در زمينه ايدز

دليريوم

اختلالات اضطرابي

۱) اختلالات اضطراب منتشر

۲) اختلالات اضطرابی (هراس يا حمله پانيك)

۳) ترس

۴)  اختلال استرس پس از ضربه

اختلال وسواسي، فكري، عملي

افسردگي و اختلال خلقي

افسردگي اساسي

اختلال خلقي دو قطبي

اعتياد و وابستگي به مواد و دارو در بيماران مبتلا به ايدز

جنون

تشخيص افتراقي خلق افسرده در بيماران مبتلا به

علائم افسردگي

اختلالات اضطرابي

علل جنون در بيماران مبتلا به ايدز

مشاوره و پيشگيري در بيماران

مشاوره

موارد مطرح شده در مشاوره با ايدز

انواع مشاوره

منابع

 

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =