پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارزيابی كارآفرينی سازمانی و نوآوری در دادگستری شهرستان ساری : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 38
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
29000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۳۸ صفحه با موضوع ارزيابی كارآفرينی سازمانی و نوآوری در دادگستری شهرستان ساری نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ارزيابی كارآفرينی سازمانی و نوآوری در دادگستری شهرستان ساری

چكيده تحقيق

در شرايطي كه توسعه سريع اقتصادي و اجتماعي، يك هدف كلان و آرزوي ديرينه براي تمامي كشورهاي صنعتي و در حال توسعه است، تحقيق اين هدف منوط به توجه روز افزون به مبحث كارآفريني است. و كليد حل اين معنا در دست مديران كارآفرين، خلاق و ريسك پذير در بخشهاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور است. در اين ميان كارآفريني سازماني نيز نقش بسزايي در دستيابي به نوآوري و رشد در سازمان ها دارد. اين تحقيق درصدد بررسي ارزيابی كارآفرينی سازمانی در دادگستري شهرستان سازي مي باشد.

فهرست

فصل اول- مقدمه و كليات طرح تحقيق

۱- مقدمه

۲- تعريف موضوع

۳- اهميت موضوع و ضرورت تحقيق

۴- فرضيات تحقيق

۵- نوع و روش تحقيق

۶- روش و ابزار گردآوري اطلاعات

۷- جامعه و نمونه آماري

۸- روش تجزيه و تحليل اطلاعات

۹- قلمرو تحقيق

۱۰- محدوديتهاي تحقيق

۱۱- فصل بندي تحقيق

فصل دوم- مباني نظري تحقيق

۱- مقدمه

۲- تعاريف كارآفريني سازماني

۳- سير تاريخي كارآفريني سازمان

۴- عناصر كارآفريني سازمان

۵- ويژگي هاي كارآفرينان سازماني

۶- شاخص هاي فرهنگ كارآفرينانه سازماني

۷- مدل كارآفريني سازماني

۸- تعريف نوآوري

۹- انواع نوآوري سازماني

۱۰- فرآيند نوآوري

۱۱- منابع نوآوري در كارآفريني

۱۲- موانع كارآفريني و نوآوري در سازمان

فصل سوم- روش شناسي تحقيق

۱- فرضيات تحقيق

۲- مدل تحقيق

۳- نوع و روش تحقيق

۴- جامعه و نمونه آماري

۵- روش ها و ابزارهاي جمع آوري اطلاعات

۶- روايي و پايايي پرسشنامه هاي تحقيق

۷- روش هاي تجزيه و تحليل اطلاعات

فصل چهارم- تجزيه و تحليل اطلاعات

۱- تحليل توصيفي تحقيق

۲- تحليل آماري فرضيات تحقيق

۲- تحليل فرضيه اهم ۲

۳- مدل نهايي تحقيق

۴- اولويت بندي مولفه هاي ابعاد اصلي مدل تحقيق

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادها

۱- نتايج و پيشنهادهاي تحقيق

۲- پيشنهادهاي براي تحقيقات آينده

۳- فهرست نمودارهاي جداول

منابع و ماخذ

 

فصل اول

 ۱- مقدمه

كارآفريني واژه ايست نو، و از معاني كلماتش به مفهوم واقعي آن دست نمي يابيم. اين واژه به جاي Entrepreneur Ship كه در فارسي معادل دقيقي براي انتقال مفهوم آن نداريم و به اين ترتيب«كارآفرين» به جاي Entrepreneur، كه در اصل از زبان فرانسه به ديگر زبان ها راه يافته، به كار گرفته شده است. تاكنون براي«كارآفرين» به مفهوم فوق در منابع و ماخذهاي خارجي تعاريف گوناگوني شده است. به طور مثال در يك تعريف آمده است«كسي كه سياست گذاري كسب و تفاوت كارآفرين با ديگر دست اندركاران مرتبط با كار مانند مدير، صاحب سرمايه، كارفرما و ساير نيروهاي كار مشخص مي گردد»

افرادي كه توان كارآفريني دارند در جامعه فراوانند اما در اينكه چه كساني اين موقعيت را كسب مي نمايد جاي سوال است. در صورتي كه اين موقعيت را افرادي كم استعداد، صرفا با اتكا به امكانات مادي در اختيار گيرند، بار نقصان كفايت آنان بر جامعه تحميل مي شود. دنياي كه امروزه ما در آن زندگي مي كنيم، هر چند در طول آن، ايرانيان نيز با ساير همنوعان خود اشتراك زيستي دارند، اما در عرض آن، از بسياري عقب ترند، بدين معنا كه شايد ايرانيان از نظر جسمي در قرن حاضر زندگي مي كنند، اما از نظر فكري و نرم افزاري در زمان هاي دور از زمان حاضر زندگي مي كنند. خوشبختانه چند سالي است كه موضوع كارآفريني مدنظر دولتمردان جمهوري اسلامي قرار گرفته است. در چنين شرايطي، چنانچه صاحبنظران كارآفريني كشور احساس مسئوليت نكنند و با يك همت گروهي مفهوم حقيقي كارآفريني را معرفي ننمايند و از آن حفظ و صيانت نكنند، ممكن است به انحراف، فراموشي و نهايتا به نابودي كشيده شود.

 ۲- تعريف موضوع:

در حال حاضر با توجه به شرايط اقتصادي، صنعتي و اجتماعي كشور آنچه بيش از حد، ضرورت آن در جامعه ما احساس مي شود وجود مديراني كارآفرين است كه با خلاقيت و نوآوري خود موتور توسعه كشور را به راه بياندازند. اكنون در سطح جهاني افراد خلاق و مبتكر و نوآور به عنوان «كارآفرينان» منشا تحولات بزرگي در زمينه هاي مختلف شده اند و از آن ها به عنوان قهرمانان ملي ياد مي شود. در جامعه فعلي ما در سطح سازمان ها، مديران و كارمندان بيشتر موافق ثبات و درصدد حفظ رويه هاي موجود هستند و براي دستيابي به موفقيتهاي جديد حاضر به ريسك و نوآوري نيستند در حالي كه جامعه ما امروز بيش از هر چيز به كارآفرينان نياز دارد تا مدير، كارآفرينان هستند كه با ريسك پذيري، نوآوري و خلاقيت ها، استقلال طلبي و انگيزه زياد براي موفقيت طلبي مي توانند كشور را از ركود به سوي نوآوري و شكوفايي سوق دهد. در تحقيق فعلي ما به دنبال بررسي ارزيابی كارآفرينی سازمانی در دادگستري بوده و جامعه آماري خود را دادگستري شهرستان سازي در نظر گرفته ايم.

۳- اهميت موضوع و ضرورت تحقيق:

امروزه به علت رويدادهاي متنوعي كه در سطوح اجتماعي، فرهنگي و كسب و كار رخ داده است، در كشورهاي مختلف توجه خاصي به كارآفريني و كارآفرينان مي شود و تقويت ارزيابی كارآفرينی سازمانی در سازمان هاي فعلي و ايجاد بستر مناسب براي توسعه آن، از ابزار پيشرفت اقتصادي كشورها بويژه كشورهاي در حال توسعه به شمار مي رود. از طريق توسعه روحيه كارآفريني در درون سازمان كه كارآفريني سازماني ناميده مي شود، مي توان بر موانع موجود بر سر راه انعطاف پذيري، رشد و نوآوري فائق آمد(هاديزاده، مقدم ۱۳۸۳: ۳۲) به طور كلي مهم ترين عواملي كه باعث افزايش توجه به كارآفريني سازماني شده در پاسخ به سه نيازي است كه به شركتها تحميل گرديده است:

  • افزايش سريع رقباي جديد
  • ايجاد حس بي اعتمادي نسبت به شيوه هاي مديريني سنتي در شركت ها
  • خروج بهترين نيروي كار از شركتها و اقدام آن ها به كارآفريني مستقل

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =