پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارزيابی گرايش به خودكشی : دانلود تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
19000 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۳۱ صفحه با موضوع ارزيابی گرايش به خودكشی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

ارزيابی گرايش به خودكشی

ارزيابي افرادي كه گرايش به خودكشي دارند، هم براي فردي كه اقدام به خودكشي مي‌كند (يا فردي كه ممكن است خودكشي كرده باشد) و هم براي درمانگري كه ارزيابی گرايش به خودكشی را انجام مي‌دهد (درمانگري كه ممكن است پس از ارزيابي وي فرد موردنظر خودكشي كرده و عليه وي شكايت شود)، فرايندي دشوار و پر خطر است. ادبيات پژوهشي درباره شناخت خودكشي حجم قابل ملاحظه‌اي دارد، كه در واقع، هدف اين فصل مرور آن نيست.

ترجيح شخص من اين است كه خلاصه‌اي از شايع‌‌ترين دانش روانشناختي درباره خودكشي را ارائه كنم كه به درمانگرشان مي‌دهد در ارزيابی گرايش به خودكشی ، به چه عواملي بايد بيشتر توجه كند كه معرف خطر اقدام وقطعي فرد براي كشتن خود است. گام بعدي اضافه كردن كاربرد نظريه مكانيزم‌‌هاي دفاعي و فنون مربوط به منظور دقت بيشتر در ارزيابي است.

ضوابط جمعيت شناختي پر خطر

سن : نوجواني يا بزرگسالي

نژاد :سفيدپوستان مستعدتر از سياهپوستان هستند

سابقه اقدام به خودكشي :در۴% از خودكشي‌ها، سابقه اقدام به خودكشي وجود دارد

سابقه خانوادگي اقدام به خودكشي

خطرناك بودن [ارزيابی گرايش به خودكشی]

بايد ميزان موفقيت آميز بودن اقدام خودكشي در افراد مورد توجه قرار گيرد. اگر اقدام خودكشي صورت نگرفته و فقط به آن فكر مي‌شود، ميزان خطرناكي خودكشي در خيال‌پردازي‌ها عامل مهمي است كه بايد مدنظر باشد. براي مثال اگر فردي به استفاده از دوز بالاي آلپرازولام (زاناكس) براي خودكشي فكر كند، ميزان خطر بالا نيست، چرا كه به ندرت اين دارو موجب مرگ مي‌شود. در مقابل، اگر كسي قصد پايين پريدن از روي پل را دارد، يا به فكر تصادف با ديواري سيماني است، احتمال خطر بيشتر مي‌شود.

آشفتگي            

علاوه بر اينكه ميزان، برانگيختگي فرد، خطرناك بودن خودكشي را تحت تأثير قرار مي‌دهد. اين امر معمولاً بازتابي از حالت نيرومندي “من” را نشان مي‌دهد (تحمل عاطفي، مهارت كانشگري و بازداري از خيال‌پردازي).

خصومت

در صورتي كه خصوصيات فرد معرف دشمني او با خودش باشد (يعني، معمولاً فرد رفتارهايي دارد كه نشانه خصومت عليه خود است). احتمال ارتكاب رفتارهاي خطرناك در آنان بيشتر است.

اقدام‌هاي “نامحسوس” خودكشي گرايانه از دسته اقداماتي هستند كه با دليل تراشي همراهند، در اين موارد به نظر مي‌رسد كه واقعيت، فراتر از اقدام به خودكشي صرف است. از شايع‌ترين اقدام‌هاي نامحسوس خودكشي تصادف‌هاي مربوط به يك اتومبيل به تنهايي است.

ضوابط پر خطر از ديد ليتمن و تاباخنيك

برخي از اشكال خود كشي شايع نبوده و الزاماً شامل ضوابط استاندارد نمي‌شود. براي مثال، مستعد خودكشي بودن در برابر مستعد تصادف بودن را مي‌توان نام برد.

مستعد خودكشي بودن

* “افراد” بازنده”، وابسته، فعل‌‌پذير، بي‌تحرك، تحت فشار ”

* “افراد درمانده، نااميد، از پا درآمده… گيج”

* از دست دادن موضوع عشق هم‌زيستي به “خيال‌پردازي‌هايي… درباره فرار، انزوا، مجازات، انتقام جويي، تولد مجدد و تجديد ديدار منجر مي‌شود”

مستعد تصادف بودن

* “افراد” برنده، “تكانشي، چابك و مصمم، مستقل، حادثه جو”

* “افراد سركش و تدافعي نسبت به “مراجع قدرت” ”

* احساس تنفر ناشي از “محبوس شدن being boxed” يا از دست دادن آزادي

* تمايلات ضد هراسي Countephobicبراي اثبات آسيب ناپذيري

ضوابط پر خطر از ديد دوركهايم

نوع دوستي – براي حفظ ظاهر يا فرد ديگري

خود محوري/خود مركزي – دورري كردن از افراد محبوب

بي‌هنجاري- از دست دادن خويشتن داري اجتماعي (فاجعه مهم در زندگي)؛ از دست دادن وجه اعتبار / احساس حقارت

نوع دوستي

امروزه، در تمدن غرب، افرادي كه براي نوع دوستي مرتكب خودكشي مي‌شوند، تقريباً نادر هستند.

هاريكيري  نوعي خودكشي در ژاپن است كه قرن‌ها در مواجهه با احساس شرمندگي غير قابل تحمل صورت مي‌گرفت. ممكن است شما با اين نوع از عقايد خودكشي در موارد باليني نيز مواجهه شويد، كه فرد باور دارد به دليل بدشانسي اجتناب ناپذير، مرگ او براي فرد محبوبشان ارزشمندتر از زنده ماندن است، در برخي از موارد مزاياي بيمه زندگي مطرح است.

خود محوري

عقايد خودكشي ناشي از خودمحوري در مواردي رخ مي‌دهد كه جدايي از فرد محبوب با باور فقدان دائمي همراه است كه خود برآمده از احساس تنهايي ابدي فرد است.

خود كشي بي هنجاري

ريخت‌هاي خودكشي بي هنجار در شرايطي رخ مي‌دهد كه براي مثال فردي فرزندش را از دست داده باشد. فاجعه آميز بودن رخ داد مي‌تواند باور خودكشي را در افراد آسيب پذير، افزايش دهد. از دست دادن فرد محبوب بر اثر فاجعه يا فقدان خويشتن داري نيز مي‌تواند منجر به اقدام خودكشي شود. به نظر مي‌رسد، اين نوع خودكشي در مورد ژنرال مايكل بوردا صادق است، وقتي اخبار هفتگي ژنرال را آشكارا مورد استحضاء قرار داد، چرا كه او در استفاده از مدال‌‌هاي جنگي مرتكب اشتباه فاحشي شده بود، او به زندگي‌اش خاتمه داد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =