پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
ارزیابی توسعه گردشگری شهرستان رامسر:پایان نامه ارشد مدیریت گردشگری
doc
تعداد صفحات : 176
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت گردشگری
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
99000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته  مدیریت گردشگری و با عنوان ارزیابی توسعه گردشگری شهرستان رامسر در 176صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مدیریت قرار گیرد.

 

اهميت و ضرورت تحقيق

در حال حاضر گردشگري ( Tourism) در رامسر به شکل داخلي آن ( ايرانگردي ) مطرح است و شکل خارجي آن (جهانگردي) کمتر مطرح مي باشد. مع الوصف، اين نوع گردشگري نيز که غالباً با گذران اوقات فراغت همراه است، حائز اهميت فراوان مي باشد. از نظر اقتصادي، مسافران و ميهمانان تابستاني و نوروزی يکي از منابع عمده درآمد شهرستان رامسر را تشکيل مي دهند. اقلیم مناسب ، نزدیکی به کلانشهر تهران و همجواری کوه ، دریا و ساحل همراه با امکانات تفریحی شهرستان هرساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است . استقبال گردشگران  از جاذبه های طبیعی و مصنوعی شهرستان پیامدهای مثبت و منفی را  در محیط به جای خواهد گذاشت که نیاز به  بررسی های دقیق و کارشناسانه داشته  تا آسیب ها شناسایی و راهبردهای مناسب جهت بهبود و حفاظت از میراث طبیعی شهرستان ارائه  شود.

 

اهداف تحقیق:

با توجه به اينکه استان مازندران جزء نواحي سرسبز و زيباي ايران است و هر ساله ميليونها نفر گردشگر از جاذبه هاي بکر و زيباي شهري و روستايي اين استان ديدن مي کنند و با توجه به اين موضوع که صنعت گردشگری مي تواند باعث کسب درآمد و ايجاد اشتغال در منطقه شود لذا تدبير يك راهكار كارآمد و سنجيده به منظور برقراری تعادلی  مناسب به منظور استفاده درست از گردشگری تلفیقی (شهری و روستایی) با هدف ساماندهي  و بهره وري صحيح  اين صنعت و دسترسی به گردشگری پایدار و جلوگیری از فشار مضاعف بر اکوسیستمی خاص در شهرهاي شمالي ايران می تواند موثر باشد.

بنابراين اهداف تحقيق عبارتند از:

1) بررسی تأثير تعداد و آگاهي گردشگران بر حفظ ميراث طبيعي؛

2) شناخت علل كمبود و ناكارآمدي زيرساخت هاي گردشگري و تأثير آن بر ميراث طبيعي؛

3) كاربست مدل هاي مورد نظر با شاخص سازي مناسب در منطقه موردمطالعه.

 

 

مناسب فرضیه های این تحقیق عبارتند از:

1- به نظر مي رسد رشد گردشگري در شهرستان رامسر منجر به تهديد توان اكولوژيكي منطقه شده است.

2- به نظر مي رسد كمبود و ناكارآمدي تسهيلات و امكانات گردشگري منجر به تشديد تهديد ميراث هاي طبيعي منطقه گرديده است.

3- به نظر مي رسد  به علت عدم وجود رشد مناسب و هماهنگ گردشگري تلفيقي (شهري-روستايي) فشار زيادي بر محيط زيست شهرستان رامسر وارد مي شود.

 

حدود پژوهش:

اين تحقيق در محدوده شهرستان رامسر در غرب استان مازندران با توجه به تأثيرات و پيامدهاي گردشگري بر ميراث هاي (اكولوژيكي) طبيعي منطقه با استفاده مدل هاي فرايند تحليل سلسله مراتبي و دلفي انجام مي شود.

 

خلاصه مراحل روش پژوهش:

مرحله اول: مروری بر مطالعات نظری انجام شده بر روی تأثيرات رشد گردشگري بر ميراث هاي طبيعي درجهان و ايران با تاکید بر جنبه های توسعه پايدار و استخراج ابعاد مختلف گردشگري پايدار .

مرحله دوم: تحلیلی از ویژگی ها و خصوصیات منطقه مورد مطالعه  به منظور شناخت ابعاد مطرح در گردشگري در مناطق شمالی کشور در تبعات رشد گردشگري.

مرحله سوم: مطالعه تحلیلی به منظور استخراج شاخص های مناسب برای ارزیابی تأثيرات رشد گردشگري بر ميراث هاي طبيعي  در منطقه.

مرحله چهارم: کاربست مدل های تحليل سلسله مراتبي و دلفي  در سطح منطقه جهت رتبه بندي عوامل مؤثرو پذرش يا رد فرضيات تحقيق.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید

 



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =