پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اندیشگاه تاریخچه و گونه های مختلف اندیشگاه: دانلود تحقیق رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 39
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته علوم سیاسی
19000 تومان


تحقیق رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در ۳۹ صفحه با موضوع اندیشگاه تاریخچه و گونه های مختلف اندیشگاه نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تاریخچه اندیشگاه ها:

اندیشگاهها یکی از مهمترین فعالان سیاسی در جوامع دمکراتیک هستند. می توان به اندیشگاه ها به عنوان یک مجمع عقلانی یا مکانی برای فعالیت بر اساس پایه ی علمی “Soft instructure”  نگاه گرد. همچنین در این مکان فعالیت هایی نظیر، اطمینان دادن به یک گروه در مورد فعالیتشان، باز کردن و قابل توضیح کردن مراحل مختلف یک تجزیه تحلیل سیاسی، تحقیق، تصمیم سازی و ارزیابی انجام   می پذیرد.

از اندیشگاهها در اکثر موارد به عنوان بزرگترین ابتکار بشر در قرن بیستم یاد می کنند که بعد از دوران جنگ سرد و به خصوص در دهه ی آخر قرن بیستم در سر تاسر جهان گسترده شدند. برای توضیح علت افزایش شمار اندیشگاه ها در جهان جدولی بر اساس برقراری اندیشگاهها در مناطق مختلف جهان  در Table 1 (جدول شماره یک) ارائه شده است.

اندیشگاه :

اندیشگاه یک  مؤسسه تحقیقاتی یا سازمانی است که برای مشکلات سیاسی، تجاری و نظامی نظر و ایده ارائه می دهد. همچنین گاهی اوقات با آزمایشگاههای نظامی، شرکتها، مؤسسات آموزشی و دیگر مؤسسات همکاری میکند. معمولا این واژه رجوع داده می شود به سازمان هایی که دارای تئوریسین هایی با سطح علمی بالا هستند که تلاش می کنند تا تجزیه و تحلیلی درست یا پیشنهادهای مصلحت اندیشانه ارائه بدهند.

تاریخچه اندیشگاه :

از زمانی که برای اولین بار در دهه ی ۵۰ میلادی واژه « اندیشگاه » بکار برده شد هنوز مباحثی در مورد اینکه چه کسی اولین اندیشگاه را تأسیس کرده وجود دارد. یکی از گزینه ها  Brooking Institution است که در سال ۱۹۱۶ در امریکا تاسیس شد . واژه ی اندیشگاه اگر چه به خودی خود به سازمانهایی که پیشنهادات و نظریه هایی برای ارتش می دادند رجوع داده می شود اما بیشترین توجه به شرکت RAND است که در سال ۱۹۴۵ تاسیس شده است.

گونه های مختلف اندیشگاه :

بعضی از اندیشگاه ها به طور آشکار در ردیف سازمان های محافظ کار یا طرفدار خط مشی  تجاری فعالیت می کنند در حالی که بقیه به ویژه آنهایی که فعالیت هایی در زمینه ی آسایش اجتماعی، تساوی اجتماعی و بررسی نتایج محیطی انجام می دهند خط مشی روشنفکرانه دارند.

اندیشگاه های ایالت متحده امریکا :

اندیشگاههای ایالت متحده نقش مهمی را در شکل دهی به سیاست های داخلی امریکا و حتی  کشورهای دیگر ایفا می کنند مثلا موضوعی مثل «سیستم های دفاع موشکی»که در داخل امریکا مورد بحث قرار گرفت و اندیشگاهها توانستند در این مورد بر سیاست گزاران امریکا تأثیر بگذارند. اندیشگاهها در ایالات متحده به طور عمده بودجه ی خود را از کمک کننده های شخصی دریافت می کنند که این امر باعث شده است تا اعضای این اندیشگاهها در اظهار نظر های خود و ارائه ی پیشنهادها از آزادی بیشتری نسبت به افراد دولتی برخوردار باشند .

اندیشگاه های چینی:

در جمهوری خلق چین اندیشگاهها توسط دولت حمایت می شوند. اما همواره نیاز به یک محیط آزاد و غیر اداری است تا در آنجا بتوان به راحتی پیشنهادها و ایده ها را آزاده به بحثگذاشت . با این حال بیشتر فعالیت های دیپلماسی بین چین و امریکا فرم مبادله آکادمیک بین اعضای اندیشگاهها را دارد.

اندیشگاهای اروپایی:

در انگلستان اندیشگاهها همان نقشی را دارند که در امریکا ایفا می کنند، یعنی تلاش برای شکل دهی به سیاست های دولت . اما با این حال همکاری کمی بین اندیشگاه های انگلیسی و امریکایی وجود دارد.

در آلمان اکثر حزب های بزرگ همکاری ضعیفی با سارمان های تحقیقاتی که نقش شکل دهی به سیایت ها را به عهده دارند همکاری می کنند .

اندیشگاه های روسی:

اندیشگاههای روسی در پنج اخیر (۲۰۰۲-۱۹۹۷) با نشیب زیادی رشد و پیشرفت کردند. اندیشگاههای تحت نظر شوروی سابق مدل های امریکایی خود بودند و برای شکل دهی به استراتژی های سیاسی به وجود آمدند . در زمان بلادمیرپوتین بیشتر اندیشگاههای روسی دور انداخته شدند و فقط آنهایی فعالیتشان ادامه پیدا کرد که با دولت روسیه هماهنگ بودند.

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + بیست =