پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
اهم وظایف گروه ارزشيابی و برنامه ريزی آموزشی : دانلود رایگان تحقیق رشته روانشناسی
doc
تعداد صفحات : 19
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته روانشناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته روانشناسی با فرمت WORD و در ۱۹ صفحه با موضوع اهم وظایف گروه ارزشيابی و برنامه ريزی آموزشی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

اهم وظایف گروه ارزشيابی و برنامه ريزی آموزشی

  • معادل سازي فعاليت هاي اعضاي هيات علمي بر حسب واحد (فعاليت هاي آموزشي پژوهشي اجرايي و راهنمايي دانشجو)بر اساس مصوبات هيات رييسه دانشگاه
  •  ايجاد خط مشي از طريق تشکيل جلسات کميته بررسي فعاليت هاي اعضاي علمي رفع ابهامات آيين نامه هاي همامنگي لازم با معاونين آموزشي دانشکده ها به منظور تسهيل در امر معادل سازي ها
  • تعيين ميزان مشارکت اعضاي هيات علمي در طرح محروميت از مطب در هر نيمسال تحصيلي
  • بر قراري حق محروميت از مطب اعضاي هيات علمي بر اساس ضوابط مکاتبات لازم با مراجع ذيصلاح دانشگاه و کنترل نهايي قراردادها قبل از پرداخت ها
  • تعيين خط مشي و ابلاغ دستور العمل ها ي مربوط به آيين نامه هاي حق التدريس به دانشکده هاي تابعه
  • برقراي حق محروميت از مطب اعضاي هيات علمي مراکز که داراي مطب نمي باشند

تعامل برنامه‌ريزي آموزشي، برنامه‌ريزي درسي و طراحي آموزشي

برنامه‌ريزي آموزشي، برنامه‌ريزي درسي و طراحي آموزشي از مفاهيم عمده در ادبيات آموزشي است. آنچه در پي مي‌آيد مروري دوباره برتعاريف اين سه مفهوم و چگونگي تعامل آنها با يكديگر است.

از آنجا كه برنامه‌ريزي، راه و روشي براي هدايت منظم فعاليت‌هاي انساني براي اهداف و مقاصد مشخصي است و به تعبيري ديگر نقشه راه براي رسيدن به مقصود و جهت‌گيري منطقي براي فعاليت‌هاست منطقاًَ لازم است از نيازها و انتظارات، شرايط و امكانات، منابع و تجهيزات و همچنين موانع و محدوديت‌ها اطلاعات جامع و دقيقي جمع‌آوري كنيم و براي تحقق اهداف مورد نظر، مناسب‌‌‌ترين و مؤثرترين راهبردها را پيش‌بيني و توصيه نماييم.

برنامه‌ريزي آموزشي كه طبعاً به برنامه‌ريزي در حيطه آموزش و پرورش مي‌پردازد، موضوعات اساسي چون هدف‌هاي غايي و كلي با توجه به فلسفه آموزش و پرورش، نيازها، امكانات، منابع و محدوديت‌ها و موانع و همچنين راهبردهاي لازم براي رفع نيازها را دارد. تعريف يونسكو از برنامه‌ريزي آموزشي، عبارت از برداشت علمي و منطقي براي حل مسائل آموزشي است. از اين تعريف نتيجه مي‌گيريم كه اهم وظایف گروه ارزشيابی و برنامه‌ريزي آموزشي، فرايندي است مستمر كه به صورت مجموعه‌اي متشكل و كلي، مجموعه خواسته‌ها و انتظارات و مسائل آموزش و پرورش يك كشور را براساس تدبيري راهبردي و عملي هدايت مي‌كند. درون‌داد اين فرايند، شامل كليه نيازها اعم از نياز فردي و اجتماعي، اولويت‌ها، اهداف و مقاصد براساس سياست‌ها و خط‌ مشي‌هاي مورد نظر، امكانات لازم اعم از مالي و مادي و انساني، اطلاعات و دانش كمك‌دهنده وسايل و ابزارهاي لازم براي تحقق هدف‌هاست.

واحد برنامه ريزي آموزشي

برنامه ريزي راه و روشي منظم و سيستماتيک براي هدايت فعاليت هاي انساني براي اهداف ومقاصد مشخص است. برنامه ريزي درسي و آموزشي، ترکيب پيچيده اي از اهداف آموزشي، محتويات دوره، استراتژيهاي آموزشي، پيامدهاي يادگيري، تجارب آموزشي، ارزيابي محيط آموزشي، روش هاي يادگيري، برنامه زمان بندي شده برنامه کاري وعملياتي و… ميباشد که نيازمند توانائيهاي عملي، خلاقيت، تحقيق و تفحص، صرف وقت و دقت نظر است و براي شناسايي نواقص احتمالي، ضرورت انجام برنامه به صورت پايلوت وتحقيق بررسي ( اهم وظایف گروه ارزشيابی ) نتايج کار ضروري است.

اهداف و فعاليتها:

بازنگري و بهينه سازي برنامه هاي موجود

هدايت برنامه هاي آموزشي از وضعيت سنتي به سمت برنامه هاي نوين

تغييردر نحوه طراحي برنامه ها (از وضعيت تک رشته اي به سمت چند رشته اي يا Integration)

بررسي استانداردهاي برنامه آموزشي رشته هاي مختلف آموزشي علوم پزشکي در سطح ملي و بين المللي

استفاده از توانايي دانشکده ها و همکاري گروه هاي آموزشي و صاحبان رشته هاي آموزشي در خصوص بازنگري برنامه هاي تجربه شده و تغييرات مورد نياز

تطبيق برنامه هاي موجود با استانداردهاي آموزشي ملي

بررسي برنامه ها در سطح مياني (غير متمرکز) و بررسي نتايج و ارسال گزارشات

طراحي برنامه هاي سطوح مياني (غير متمرکز و منطقه اي)

هدايت برنامه ها در سطوح استراتژيکي ، تاکتيکي و عملياتي

تحقيق ومطالعه نتايج برنامه هاي ارائه شده

برنامه ريزي آموزشي از زواياي مختلف داراي تقسيم بندي هاي متعددي است از جمله  برنامه ريزي ازنظر طراحي:

  • کوريکولوم طراحي شده Planned
  • کوريکولوم ارائه شده delivered
  • کوريکولوم تجربه شده experienced

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فیل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =