پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
کنترل یک اینورتر تکفاز در سیستم تولید پراکنده متصل به شبکه  :پایان نامه ارشد مهندسی برق
doc
تعداد صفحات : 98
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته برق قدرت
همراه با جداول ، اشکال و نمودار
79000 تومان


پایان نامه ای که به شما همراهان صمیمی فروشگاه دیجی لود معرفی میگردد از سری پایان نامه های جدید رشته  مهندسی برق و با عنوان کنترل یک اینورتر تکفاز در سیستم تولید پراکنده متصل به شبکه در 98 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد تهیه و نگارش شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران سایت و دانشجویان عزیز مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته های جذاب مهندسی برق قرار گیرد.

 

چکیده تحقیق کنترل یک اینورتر تکفاز در سیستم تولید پراکنده متصل به شبکه:

این پایان نامه یک استراتژی کنترل جدید برای کنترل سیستم تولید پراکنده DG[1]تکفاز متصل به شبکه بر اساس تئوری پایداری لیاپانوف را پیشنهاد می کند. ایده اصلی در این استراتژی این است که یک تایع لیاپانوف شبیه انرژی با درنظر گرفتن حالات مختلف سیستم تولید پراکنده تعریف و سپس قانون کنترلی که مشتق زمانی تابع لیاپانوف را همواره و برای همه حالت­ها منفی سازد، تعیین می­شود. نشان داده می­شود که یک کنترل پایدار با تعریف یک تابع مرجع متغیر با زمان برای ولتاژ DC خازن امکان پذیر است. لازم به ذکر است که این استراتژی نیارمند تخمین یا اندازه ­گیری اجزای ریپل هارمونیک ولتاژ خازن می­باشد. لذا یک کنترل اصلاح شده با نادیده گرفتن اجزای ریپل هارمونیک ارائه خواهد شد. مرجع جریان تولید پراکنده  از تفاضل جریان بار اندازه ­گیری شده با مرجع جریان منبع تغذیه تولید شده بدست آمده است. دامنه مرجع جریان تغذیه می­تواند با استفاده از کنترل کننده انتگرالگیر-تناسبی (PI) که ولتاژ DC خازن را تنظیم می­کند، تنظیم شود.

نتایج شبیه سازی که برای هر دو با خطی و غیرخطی و برای عملکرد حالت پایدار بدست آمده و تغییرات مرحله ­ایی که در بارها اعمال گردیده است بمنظور بررسی عملکرد صحیح روش کنترل ارائه شده می­باشد.

همچنین استراتژی­های کنترل غیر خطی مانند تطبیقی، خطی سازی ورودی-خروجی فیدبک و کنترل­کننده پسیویتی در این پایان­نامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. و روش کنترل هیسترزیس برای یک سیستم تولید پراکنده سه فاز بجهت جبران بارهای نامتعادل متصل به شبکه بکار گرفته می­شود.

 

مقدمه

در سالهای اخیرکنترل سیستمهای تولید پراکنده (DG) براساس اینورتر، که هدف اصلی آن علاوه بر تولید توان اکتیو، تولید توان راکتیو شبیه یک فیلتر اکتیو است چه در حالت بدون اتصال به شبکه[1] و چه در حالت اتصال به شبکه، برای کمک به شبکه­های قدرت در جهت حفظ و افزایش کیفیت و قابلیت اطمینان و همچنین تأمین بارهای دوردست و بسیار دور از شبکه مورد توجه زیادی قرار گرفته است]1[. این علاقه روز افزون ناشی از حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بعلت عدم نیاز به سوختهای سنتی و استفاده از منابع تجدید پذیر همچون باد, فتوولتاییک و … در سیستمهای DG براساس اینورتر بعنوان توان DC ورودی اینورتر می باشد. هرچند عملکرد سیستم تولید پراکنده بدون اتصال به شبکه نسبت به عواملهای مختلف همچون روشهای کنترل خطی و غیرخطی، بارهای خطی و غیر خطی، بارهای نامتعادل، تغییرات گذرا و دینامیکی بارها و غیره دارای حساسیت بیشتری نسبت به سیستمهای DG متصل به شبکه است اما تنظیم سریع ولتاژ نقطه اتصال مشترک (PCC)[2] و کاهش موثر اغتشاشهای سریع این ولتاژ در سیستمهای DG متصل به شبکه نیز مورد توجه است. در این قسمت به طور اجمالی سیستمهای تولید پراکنده مبتنی بر اینورتر تکفاز در حالتهای بدون اتصال به شبکه و متصل به شبکه را بررسی کرده و هدفهای کنترلی ان را مرور خواهیم کرد] 3-2 [

 

سیستمهای تولید پراکنده مبتنی بر اینورترتکفاز بدون اتصال به شبکه(Stand-Alone)

سیستم تولیدپراکنده (DG) مبتنی بر اینورتر تکفاز بدون اتصال به شبکه در شکلهای  (1-1)- (1-3) نشان داده شده است. همانطوریکه از این شکلها مشخص استمنبع DC ورودی اینورتر تکفاز منابع انرژی تجدید پذیر مانند فتوولتاییک، انرژی باد، انرژی زمین گرمایی و … و همچنین باتری می­توانند باشند. نقطه ای که در ان هم اینورتر و هم بار متصل است را نقطه اتصال مشترک یا PCC می گویند.

سیستمهای تولید پراکنده مبتنی بر اینورترتکفاز متصل به شبکه(Grid-Connected)

سیستم تولیدپراکنده (DG) مبتنی بر اینورتر تکفاز متصل به شبکه در شکلهای  (1-5)- (1-7) نشان داده شده است. این شکلها موضوع بحث ما در این پایانامه خواهند بود. توضیحات مربوط به بارهای خطی و غیرخطی مانند قسمت قبل است. همانطوریکه از این شکلها مشخص است شبکه تکفازبا ولتاژ سینوسی با مقاومت و سلف  در نقطه اتصال مشترک یا PCC به بارهای خطی و غیرخطی و همچنین سیستم DG متصل شده است. جریان این شبکه باید سینوسی مطلوب با هارمونیک بسیار پایین باشد. همچنین برای بهبود و افزایش کیفیت ولتاژ، جریان و توان شبکه مطلوب این است که جریان شبکه هم فاز با ولتاژ شبکه گرد.] 4[

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 16 =