پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
باغ عباس آباد بهشهر : دانلود رایگان تحقیق معماری
doc
تعداد صفحات : 9
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته معماری
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته معماری با فرمت WORD و در ۹ صفحه با موضوع باغ عباس آباد بهشهر نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

باغ عباس آباد بهشهر

مقــدمه

باغ عباس آباد بهشهر به اين دليل كه يك مجموعه سلطنتي به جاي مانده از دوران صفوي است و از اين لحاظ با بديل‌هاي خود در اصفهان، قزوين و كاشان قابل مقايسه است، بسيار شايسته توجه است. اين باغ با ارزش، دست‌كم از يك نظر ديگر اهميت زيادي مي‌يابد و آن توجه به اين نكته است كه باغ ايراني كه الگوي “نقطه‌اي بهشتي” در برهوتي كويري و سوزان را دستمايه خود قرار داده، اين بار در سرزميني شكل مي‌گيرد كه از نظر ويژگيهاي اقليمي، جغرافيايي و محيطي با خاستگاه خود تفاوتهاي بسياري دارد.

اين نكته البته در جاي خود روشنگر غناي مفهومي ايده باغ ايراني است كه توانسته به حدودي دست يابد كه تعاريف خود را در خارج از بستر اوليه‌اش ارايه نمايد.
آنچه در پي مي‌آيد گزارشي اجمالي از فعاليتهاي پژوهشي انجام گرفته در پايگاه پژوهشي باغهاي تاريخي بهشهر است كه تحت نظر و مديريت جناب عبدالوهاب موسوي نسب براي قرارگيري در سايت اينترنتي باغ ايراني تهيه گرديدهvآقاي  است.

گروه مطالعه و پژوهش باغ ايراني ضمن تشكر فراوان از ايشان و همكارانشان در پروژه باغهاي تاريخي بهشهر، توجه مسئولين سازمان ميراث فرهنگي كشور و بخشهاي پژوهشي آن و همچنين ديگر نهادهاي دست‌اندركار تحقيق و پژوهش را به انجام مطالعات دقيق در باب باغ ايراني جلب كرده و در همين راستا توجه درخور به مطالعات و عمليات ميداني و همچنين كاوشهاي باستان‌شناسي از جمله باستان‌شناسي بقاياي گياهان و درختان اينگونه باغها را گوشزد مي‌نمايد.

موقعيت جغرافيايي

مجموعه تاريخي عباس‌آباد بهشهر به فاصله ۹ كيلومتري جنوب شرقي شهرستان بهشهر، بر فراز ارتفاعات البرز بعد از روستاي علي تپه (التپه) و در دل جنگل انبوه واقع گرديده است.
مجموعه مذكور در قسمت جنوب به روستاهاي فرادست ييلاقي چون روستاي هزار جريب بهشهر، در قسمت شرق به جاده روستاهاي پاسند به هزار جريب، درقسمت غربي به اراضي كشاورزي روستاي علي تپه و در قسمت شمال به روستاي علي تپه محدود مي‌گردد.
دسترسي به مجموعه مذكور از طريق راه آسفالته‌ منشعب از جاده اصلي بهشهر- گرگان امكان‌پذير مي‌گردد كه بعد از عبور از روستاي التپه به محوطه مذكور مي‌رسد.
شيب عمومي محوطه از سمت جنوب به سمت شمال است. اين وضعيت و همچنين وجود آب و وجود چشم‌اندازهاي زيبا عامل مهم شكل‌گيري معماري دوره صفويه در محوطه مذكور بوده است.
از نظر منابع آبي، محوطه از دو چشمه بسيار معروف به نامهاي (سرچشمه و قوري چشمه) تغذيه مي‌گردد، دبي آب چشمه “سرچشمه” بسيار زياد بوده و از داخل غاري به بيرون مي‌جوشد كه در مواقع بارندگي شديد، دچار تغيير رنگ مي‌گرد

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایلبرای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 11 =