پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بررسی ساختارهای نوین در قراردادهای بین المللی نفت و گاز ایران با تاکید بر قراردادهای الکترونیکی و مطابقت آن با سایر کشورها : پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق تجارت بین الملل
doc
180 صفحه
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته حقوق - گرایش تجارت بین الملل
59000 تومان


هر دانشجویی که در مقطع تحصیلات تکمیلی، که شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری است، مشغول به تحصیل باشد، بعد از اینکه تمام واحد های درسی تعیین شده را گذراند، موظف است برای تمام کردن دورۀ خود رساله و یا پایان نامه ای بنویسد و طی مراسمی رسمی که از قبل برنامه ریزی شده است، از آن دفاع کند و نمرۀ قبولی بگیرد. نوشتن پایان نامه برای دانشجوی کارشناسی ارشد تقریباً اولین تجربۀ علمی و پژوهشی جدی و روشمند است و دانشجو با نوشتن پایان نامه در واقع راه را برای پژوهش های بعدی اش هموار می کند. همۀ ما می دانیم که نوشتن یک پایان نامۀ خوب و دفاع کردن از آن آرزو و خواستۀ قلبی هر دانشجویی است، ولی شرایط موجود سبب شده است که متاسفانه هر روز از تعداد پایان نامه های کم نقص و خوب و استاندارد کاسته شود. همان طور که می دانید پایان نامه یا رساله نوعی پژوهش دانشگاهی است و بنابراین باید از بیشتر قواعدی که در حوزۀ پژوهش ها و تحقیقات آکادمیک وجود دارد پیروی کند و بتواند پیام خود را به گونه ای که رسا، علمی، مستدل و منطقی باشد، به مخاطبانش برساند. در همین راستا ما سعی کردیم پایان نامه های کارشناسی ارشد برتر از دانشگاه های معتبر کشور را برای کمک در نگارش پایان نامه به شما معرفی نماییم .رشته حقوق در میان داوطلبان رشته انسانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. تیم دیجی لود پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد با موضوع ” بررسی ساختارهای نوین در قراردادهای بین المللی نفت و گاز ایران با تاکید بر قراردادهای الکترونیکی و مطابقت آن با سایر کشورها ” برای شما عزیزان فراهم کرده است. همچنین شما می توانید در میان مجموعه کامل از پایان نامه های رشته حقوق که تیم دیجی لود گرداوری کرده است ، مناسب ترین پایان نامه را تهیه کنید و از آن به نحو احسن بهره مند شوید. برای راحتی شما دانشجویان گرامی ، پایان نامه ها در قالب ورد بوده و کاملا قابل ویرایش است.

 

چکیده بررسی ساختارهای نوین در قراردادهای بین المللی نفت و گاز ایران با تاکید بر قراردادهای الکترونیکی و مطابقت آن با سایر کشورها

ایران به عنوان سومین  کشور نفت خیز جهان است که میزان ذخایر اثبات شده نفت خام ایران ۱۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه، معادل ۱۱٫۵ درصد ذخایر نفت جهان است .که به علت هزینه های بالای بخش بالا دستی صنعت نفت و یا در برخی موارد عدم دسترسی به تکنولوژی مناسب برای اکتشاف و بهره برداری از منابع نفت و گاز خود از کمک شرکتهای سرمایه گذار نفتی استفاده می نمایند و بر اساس ویژگی های فیزیکی مخازن نفتی و همچنین شرایط سیاسی و قانونی کشور در یکی از قالبهای امتیازی ، مشارکتی و خدماتی , قراردادهای با این شرکتها منعقد میکند. شکل قراردادهای پیش از انقلاب بیشتر به صورت امتیازی و مشارکت در تولید بوده ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به علت تغییرات سیاسی و قانونی کشور فرم قراردادهای نفتی نیز تغییر یافته و به قراردادهای خدماتی بیع متقابل تبدیل گشت و قراردادهای مشارکتی و امتیازی در بخش نفت به واسطه قانون اساسی جمهوری اسلامی ممنوع شد.

هر چند که در ایران از قراردادهای بیع متقابل استفاده میشود ولی قرارداهای مشارکت در تولید در نقاط مختلف بسیار رایج است و شرکتهای سرمایه گذار علاقه وافری به این نو از قرارداد نشان می دهند در حالی که قراردادهای بیع متقابل برای انها چندان جذاب نیست .

دراین خصوص نظام حقوقی اقسام قراردادها بین المللی نفت وگاز بررسی تطبیقی مفیدی ارائه نماید و همچین در شرایط نوین بین المللی ساختارهای تازه ای که در صنعت نفت و گاز شکل گرفته برای شرکتهای ملی نفت و کشورهای تولید کننده نفت بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است و از آن طرف پیش بینی ها نشان می دهد که تقاضای نفت خام در فاصله سالهای ۲۰۳۵-۲۰۰۹ به مقدار ۹۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید در همین حال در سال ۲۰۳۵ تولید نفت ۹۶ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده است که در آن صورت بسیار ضرورت دارد تا با شناختی بیشتر از اوضاع و توزیع جغرافیایی ذخایر نفت جهان چگونگی تولید نفت از ذخایر مورد توجه قرار گیرد،

زیرا در سال ۲۰۳۵ نفت خام همچنان مهم ترین منبع تامین انرژی جهان بوده بطوریکه حدود ۳۰ درصد کل انرژی مصرفی جهان از طریق نفت خام تامین خواهد شد. در اخر به برسی ابعاد حقوقی قرارداد های بین المللی اکترونیکی نفت وگاز به منظور بسط و توسعه هرچه بیشتر کاربرد این نوع قراردادها و افزایش شفافیت معاملاتی و ارتقاع سطح کاربری این نوع قراردادها و تشویق معامله گران داخلی به استفاده از این نوع قراردادها و در نهایت تثبیت و

افزایش منافع کوتاه مدت و بلند مدت جمهوری اسلامی ایران را که از این طریق می باشد به عنوان یکی از موثرترین و روبه رشدترین  روش های معاملاتی نفت و گاز در بورس های نفت وانرژی معرفی نماید.

 

واژگان کلیدی = قراردادهای امتیازی – قراردادهای مشارکت در تولید – قراردادهای بیع متقابل – قراردادهای الکترونیکی – کنوانسیونهای بین المللی – قراردادهای نفت وگاز قانون حاکم – بورس نفت – قراردادهای الکترونیکی نفت و گاز – قراردادهای بین المللی

 

 اهمیت موضوع بررسی ساختارهای نوین در قراردادهای بین المللی نفت و گاز ایران با تاکید بر قراردادهای الکترونیکی و مطابقت آن با سایر کشورها :

در شرایط نوین بین المللی و با ساختار تازه ای که در صنعت جهانی نفت شکل گرفته برای شرکت های ملی نفت و کشورهای تولید کننده نفت بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است که نسبت به برنامه ریزی و پیاده کردن ساختار های نوین در صنعت نفت خود و تشکیل ائتلاف های استراتژیک سریعا اقدام نمایند. این حرکت برای هر دو طرف از یکسو مستلزم تجدید ساختار عملیاتی با هدف افزایش کارایی از طریق به کارگیری تکنولوژی های جدید . روشهای نوین مدیریتی است و از سوی دیگر شرکت های ملی نفت حوزه خلیج فارس ملزم میکند که علی رغم موانع سیاسی ، با هم و در جهت تدوین سیاست های مشترک در مورد شرایط سرمایه گذاری خارجی در صنایع نفت و گاز خود همکاری نزدیک داشته باشند.

در فرایند جلب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز علاوه بر تحلیل های مالی- اقتصادی قراردادها ، اشنایی دولت های میزبان با انواع روشهای تامین سرمایه و ایجاد مختلف قانونی- حقوقی قراردادها اهمیت پیدا میکند. زیرا هر چه میزان اطلاع انها از کم و کیف قراردادها بیشتر باشد تنظیم قراردادهایی که منافع ملی بیشتری در بر دارد امکان پذیر خواهد شد. در شرایط فعلی ، پیشرفت های تکنولوژیکی مسیر صنعت را کاملا تغییر داده و حتی تجارت و شرایط عقد قرارداد با دولت جای میزبان نیز تحت تاثیر این مساله قرارا گرفته است. همچنین با ورود به هزاره سوم ، صنعت نفت وگاز با چالش های متعددی مواجه شده است و انتظار میرود که این روند ادامه یابد ، به همین دلیل رقابت در این صنعت بیش از پیش اوج گرفته و دولت ها به منظورتامین حداکثر منافع ملی و دستیابی به جدیدترین تکنولوژی به رقابت شدیدی خواهند پرداخت که این رقابت در مورد شرکت های بین المللی نفتی نیز مصداق دارد. زیرا انها نیز برای در اختیار گرفتن پروژه ها رقابت شدیدی در پیش دارند . افزایش سود شرکتها و رشد 33% سود توزیع شده انها از سال 2002 تا 2006 میتواند موید همین مطلب باشد (دامن پاک 1386-7) در سه دهه اخیر در صنعت نفت و گاز اتفاقات و تغییرات بسیاری رخ داده است که از ان جمله میتوان برنامه های خصوصی سازی ، ورود برخی کشورها به بازار اقتصاد باز ، نوسانات قیمت ف رشد و پیشرفت های تکنولوژی به ویژه در لرزه نگاری سه بعدی حفاری افقی ، عملیات در ابهای عمیق ، تغییرات زیر ساختی و ادغام های ایجاد شده را نام برد. در مورد حق مالکیت منابع ، به طور کلی شرکت های ملی نفت حق مالکیت و بهره برداری تمامی منابع هیدروکروبوری در حیطه جغرافیایی خود در اختیار دارند و فقط در برخی موارد عملیات بهره برداری را به پیمانکار دیگری واگذار میکنند بر اورد ها نشان میدهد که بیش از 90% دخائر یا منابع نفتی اثبات شده جهان و بیش از 60% ذخائر گاز جهان توسط شرکت های ملی بهره برداری میشود. اما در سالهای اخیر این شرکت ها به فکر ان افتاده اند که برخی از پروژه های نفت و گاز را به شرکت های خارجی واگذار کنند وا ین نظر بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است.

در وضعیت فعلی جامعه بین المللی ، و هجمه عظیم کشور ما به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای سلب استقلال علمی و حقوق مسلم ملت ایران ، استفاده از ابزارهای جدید حقوقی و توسعه هر چه بیشتر این ابزاردها میتواند یکی از روشهای موثر در کاهش و حتی خنثی نمودن فشار این هجوم نا برابر باشد. یکی از ابزارهای روبه توسعه و نسبتا جدید در این عرصه ، استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی است که با ورود شبکه های اجتماعی و ارتباطات تصویری و کلامی زنده ، وارد مرحله جدیدی از رشد و توسعه خود شده است .

قراردادهای بین المللی الکترونیکی نفت و گاز را شاید بتوان پاشنه آشیل تحریمهای نفتی غرب علیه ایران تلقی نمود چرا که با ورود به بازارهای الکترونیکی خرید و فروش نفت و گاز (بورسهای نفت و انرژی) افراد میتوانند آزادانه به خرید یا فروش نفت و گاز ب ههر مقداد دلخواه اقدام کنند.

جمهوری اسلامی ایران نیز به درستی این مهم را با دو رویکرد تعقیب نموده است :

اول اینکه با اهتمام خاصی به گشایش بورس نفت ایران در کیش و آغاز معاملات این بورس همت گمارده است تا با گشایش و فعال نمودن این بازار، اولا قیمت فروش نفت برای اولین بار توسط یک کشور تولید کننده نفت تعیین شود و ثانیا با استفاده از ارتباط بین المللی بین این بازار و بورسهای انرژی دنیا ، راحتتر و سریعتر (و البته با دردسر کمتر حاصل از تحریم) مشتریان بین االمللی بتوانند نفت و گاز مورد نیاز خود را از ایران خرید نمایند.

دوم اینکه با وارد شدن بخش خصوصی در بازرگانی و فروش نفت خام برای اولین بار در سال 1391 پس از ملی شدن نفت ف گام مهمی در رفع تحریمهای نفتی برداشته شد چرا که مطابع متن تحریمهای نفتی اتحادی اروپا ، کشورها و شرکتهای اروپایی از خرید نفت و گاز بطور مستقیم از دولت جمهوری اسلامی ایران منع شده اند و این ممنوعیت شامل افراد و شرکت های خصوصی ایرانی نمیشود . لذا بخش خصوصی بطور مستقیم نفت خام را از دولت میخرد و سپس با سود معقولی ، آزادانه وبدون هیچگونه محدودیت حاصل از تحریم ، به هر شرکت یا کشور دنیا میفروشد. این روش با توجه به اینکه ممکن است باعث اینجاد انحصار و ویژه خواری (رانت خواری) شود نباید در دراز مدت و بطور طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد و بلافاصله پس از رفع تحریم ها ، میبایست متوقف شود.

قراردادهای بین المللی الکترونیکی نفت و گاز به عنوان یکی از موثرترین و روبه رشد ترین روشهای معاملاتی نفت و گاز در بورسهای نفت و انرژی ، تلقی میشود و بررسی جوانب مختلف حقوقی این نوع قراردادها ، در منافع کوتاه مدت و بلند مدت جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

لذا مهمترین هدف این تحقیق ، بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای بیع بین المللی الکترونیکی نفت و گاز به منظور بسط و توسعه هر چه بیشتر کاربرد این نوع قراردادها و افزایش شفافیت معاملاتی و ارتقاء سطح کاربری این نوع قراردادها و تشویق معامله گران داخلی به استفاده از این نوع قراردادها و در نهایت تثبیت و افزایش منافع کوتاه مدت و بلند مدت جمهوری اسلامی ایران از این طریق ، میباشد.

 

 

این رساله در قالب هفت فصل تهیه شده است.

فصل اول که به بیان ادبیات تحقیق اختصاص داده شده است.

فصل دوم انواع قراردادهای نفتی به طور کلی تعریف و بررسی شده است و به نحوه تاثیر هر یک از انواع این قراردادها در مالکیت شرکت ملی نفت ایران و نقاط قوت و ضعف این قراردادها اشاره شده است. علاوه بر این در این فصل تاریخچه ای از اولین قراردادهای نفتی که به صورت امتیازی بوده تا قراردادهای بیع متقابل فعلی ارائه شده است.

فصل سوم مورد قراردادهای الکترونیکی و انواع آن پرداخته خواهد شد

فصل چهارم. سپس نحوه تعیین قانون حاکم بر قراردادهای الکترونیکی و تفاوت های ان با قراردادهای کاغذی از منظر قوانین ملی و بین المللی مورد بررسی قرار بگیرد.

فصل پنجم ، موضوع قانون حاکم بر قراردادهای و نحوه تعیین آنها در حقوق بین الملل خصوصی مورد بحث قرار میگیرد و با تاکید بر قراردادهای الکترونیکی ، نحوه تعیین قانون حاکم بر قراردادهای بین المللی از منظر کنوانسیون ها ومقررات بین المللی ، بررسی و مقایسه میشود.

فصل ششم مروری سریع بر قراردادهای فروش نفت و گاز انجام میگردد و جایگاه قراردادهای بین المللی الکترونیکی نفت و گاز در معاملات و بازارهای معالملاتی نفت و گاز تشریح میشود و خصوصیات و مشخصات این گونه قراردادها بیان شده و علل تمایز آنها با دیگر قراردادهای الکترونیکی بررسی میگردد.

فصل هفتم و در نهایت ، با جمع بندی مباحث و تشریح کامل حالات مختلف و تفکیک آنها به حالات کاری مجزا ، نحوه تعیین قانون حاکم بر قراردادهای بین المللی اکترونیکی نفت و گاز تشریح گردیده و کلیه موارد مربوطه و عوامل ارتباط با آنها بیان میگردد.

از این تحقیق و نتایج حاصل از آن ، میتوان در تدوین و تنظیم قراردادهای الکترونیکی نفت و گاز و فرآورده های مرتبط ، در پایین دست ، استفاده نمود. همچنین در سیاست گذاریهای بلند مدت ، برای بسط و توسعه بازارهای جدید ، برای نفت و گاز و فرآورده های مرتبط در پایین دست ، نتایج این تحقیق ، میتواند استفاده شود.

 

 فهرست بررسی ساختارهای نوین در قراردادهای بین المللی نفت و گاز ایران با تاکید بر قراردادهای الکترونیکی و مطابقت آن با سایر کشورها

  • چکیده۱
  • فصل یکم:کلیات ۱۲
  • مقدمه۲
  • سوال تحقیق۶
  • اهمیت موضوع۶
  • هدف تحقیق۱۱
  • روش تحقیق۱۲
  • پیشینه تحقیق۱۲
  • خلاصه فصول۱۳
  • محدودیتها  و امکانات تحقیق۱۴
  • فصل دوم:تاریخچه انواع قراردادهای نفتی۱۶
  • مقدمه۱۶
  • انواع قراردادهای نفتی۱۸
  • ۲-۲- موضوعات اصلی قراردادهای نفتی۲۱
  • ریسک و اعتبار مالی۲۱
  • بازده اقتصادی۲۱
  • مدیریت۲۱
  • تقسیم تولید۲۲
  • ۲-۳- وجوه مشترک قراردادهای نفتی۲۲
  • ۲-۳-۱- مدت قرارداد:۲۲
  • فاز مقدماتی یا شناسایی۲۲
  • اکتشاف۲۲
  • استخراج:۲۴
  • ۲-۳-۲- انصراف :۲۴
  • ۲-۳-۳- حفاظت:۲۴
  • ۲-۳-۴- بازاریابی۲۴
  • ۲-۳-۵- تعلق سرمایه (ابزار و لوازم تولید):۲۵
  • ۲-۴- قراردادهای امتیازی یا حق الانتفاعی یا مالیات در امد و حق مالکانه:۲۵
  • ۲-۵- سیستم های قراردادی :۲۹
  • ۲-۵-۱- قراردادهای مشارکتی۲۹
  • ۲-۵-۱-۱- قراردادهای مشارکت در تولید۲۹
  • ۲-۵-۱-۲- قرارداد مشارکت در سرمایه گذاری۳۱
  • ۲-۵-۲- قراردادهای خدماتی (خرید خدمت):۳۲
  • ۲-۵-۲-۱- قراردادهای خرید خدمت همراه با ریسک:۳۲
  • ۲-۵-۲-۲- قراردادهای صرفا خدماتی :۳۲
  • ۲-۵-۲-۲-۱- قراردادهای خدماتی بیع متقابل:۳۳
  • ۲-۶- تاریخچه قراردادهای نفتی ایران پیش از انقلاب۳۴
  • قراردادهای الحاقی گس – گلشائیان۳۶
  • ۲-۷- قراردادهای پس از ملی شدن صنعت نفت۳۷
  • قرارداد فروش نفت و گاز ۱۳۳۳۳۸
  • قرارداد الحاقی۳۸
  • قرارداد الحاقی دوم۳۸
  • قرارداد های سیریپ و ایپاک۳۹
  • قراردادهای نفتی ۱۹۶۵۳۹
  • قرارداده ای ششگانه خلیج فارس۳۹
  • قرارداد تاید واتر۴۰
  • قرارداد با شرکت های آمریکایی۴۰
  • قرارداد با گروه فرانسوی۴۱
  • قرارداد با گروه آلمانی۴۱
  • قرارداد ایران پاپ۴۱
  • قرارداد اگوگو۴۲
  • قرارداد کنیوان۴۲
  • قراردادهای پیمانکاری ششگانه ۱۳۵۳۴۳
  • قرارداد های پس از انقلاب۴۴
  • قرارداد پارس جنوبی توسعه میادین سیری آ و ای۴۶
  • فاز یک پارس جنوبی۴۷
  • فازهای چهار و پنج و شش و هفت و هشت پارس جنوبی۴۷
  • طرح توسعه دورود۴۷
  • طرح توسعه میدان نفتی بلال۴۸
  • طرح میادین نفتی سروش و نوروز۴۸
  • طرح میادین نفتی نصرت و فرزام۴۹
  • فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی۴۹
  • فازهای۱۱و۱۲و۱۳پارس جنوبی۴۹
  • فاز۱۴پارس جنوبی۵۰
  • فازهای ۱۵و۱۶پارس جنوبی۵۰
  • فازهای ۱۷و۱۸پارس جنوبی۵۰
  • طرح بیع متقابل گازرسانی –فازیک۵۰
  • طرح بیع متقابل گازرسانی-فاز دو۵۱
  • طرح جمع آوری گازهای همراه۵۱
  • ۲-۹-قراردادهای امتیازی وتاثیرآن برچگونگی مالکیت ومدیریت درصنعت نفت ایران:۵۱
  • نقاط قوت و ضعف قراردادهای مشارکتی:۵۷
  • نقاط قوت و ضعف قراردادهای پیمانکاری:۵۸
  • نقاط ضعف و قدرت قراردادهای بیع متقابل۵۹
  • فصل سوم: کلیات۲۶۱
  • کلیات۶۱
  • تعاریف اولیه۶۱
  • گفتار۱- قراردادهای تجاری۶۱
  • گفتار۲- قراردادهای بین المللی۶۲
  • گفتار ۳ – تفاوت بین “قراردادهای بین المللی الکترونیکی “با” قراردادهای الکترونیکی بین المللی”۶۳
  • گفتار ۴- تفاوت بین بازرگانی الکترونیکی و تجارت الکترونیکی۶۴
  • فصل چهارم :قراردادهای الکترونیکی۶۶
  • گفتار۱- تعریف قراردادهای الکترونیکی۶۶
  • گفتار ۲ انواع قراردادهای الکترونیکی۶۸
  • بند ۱ – قراردادهای الکترونیکی خط روشن و خط خاموش۶۸
  • بند۲- قراردادهای الکترونیکی بر حصب اشخاص معامله کننده۷۰
  • الف- تجارت تجار با تجار یا فروشنده با فروشنده (B2B)71
  • ب- تجارت تجار با مصرف کننده (B2C)72
  • ج- تجارت مصرف کننده با مصرف کننده (C2C)72
  • د-تجارت نقطه به نقطه (P2P)73
  • بند ۳ – قراردادهای الکترونیکی کلیک رپ و شرینک رپ۷۳
  • الف – موافقتنامه کلیک رپ۷۳
  • ب- موافقتنامه شرینک رپ۷۴
  • گفتار ۳- اهمیت تعیین قانون حاکم در مورد قراردادهای الکترونیکی۷۵
  • گفتار۴- قراردادهای الکترونیکی از منظر قوانین ایران۷۶
  • بند۱- زمان ارسال و وصول داده پیام۷۷
  • بند۲- مکان ارسال وصول داده پیام۷۸
  • گفتار۵- قراردادهای الکترونیکی از منظر کنوانسیون بیع بین المللی کالا (۱۹۸۰) وین۷۹
  • گفتار۶- قراردادهای الکترونیکی از منظر کنوانسیون کاربرد ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین المللی(۲۰۰۵)۸۱
  • فصل پنجم:قانون حاکم بر قراردادها۸۶
  • بند ۱- قانون حاکم بر تعهدات قراردادی بطور یکه صریحا یا بطور ضمنی در متن قرارداد تعیین شده است۸۷
  • بند۲- سکوت قرارداد نسبت به قانون حاکم۸۸
  • قانون محل دادگاه یا محل داوری۸۹
  • گفتار۱- مبانی نظری تعیین قانون حاکم بر قراردادها۹۰
  • گفتار ۲- قواعد غیر دولتی به عنوان قانون حاکم بر قراردادها۹۱
  • بند۱- قواعد عرفی و مبتنی بر رسوم بازرگانی۹۲
  • بند۲- قواعد تدوین شده توسط اتحادیه های بین الدولی حرفه ای۹۲
  • بند ۳- قواعد تدوین شده توسط سازمانهای بین المللی عمومی۹۳
  • بند ۴- عرف ها و رسومات تجاری غیر مدون۹۳
  • بند۵- اصول کلی حقوقی۹۴
  • بند ۶- قواعد منبعث از آراء صادره از محاکم و داوریهای بین المللی.۹۵
  • گفتار۳- عوامل ارتباطی در تعیین قانون حاکم بر قراردادهای الکترونیکی۹۵
  • بند۱- عوامل ارتباط ذهنی ۹۷
  • بند ۲- عوامل ارتباط عینی ۹۹۸ برسی ساختارهای نوین
  • الف –محل انعقاد عقد۹۸ برسی ساختارهای نوین
  • ب-محل اجرای عقد۹۹ برسی ساختارهای نوین
  • ج-محل اقامتگاه متعاملین۹۹
  • د-تابعیت متعاملین۱۰۰
  • ه-محل وقوع مال۱۰۰
  • و-معیار مهمترین ارتباط۱۰۰
  • ز- معیار تعهد شاخص۱۰۱
  • گفتار ۴- مروری برقواعد ایرانی رفع تعارض تعهدات قراردادی۱۰۲
  • بند ۱-ماده ۹۶۸ قانون مدنی۱۰۳
  • بند ۲- ماده ۲۷ قانون داوری تجاری بین المللی ایران۱۰۴
  • ماده ۲۷ – قانون حاکم۱۰۴
  • گفتار ۵-مروری بااصول لاهه برای انتخاب قانون حاکم برقراردادهای تجاری بین المللی (۲۰۱۱)۱۰۶
  • گفتار۶- انتخاب قانون حاکم بر قراردادهای الکترونیکی مصرف کننده بر اساس کنوانسیون اتحادیه اروپا(ROME)(2007)107
  • نتیجه گیری۱۰۹ برسی ساختارهای نوین
  • فصل ششم:قراردادهای نفت و گاز۱۱۰
  • گفتار ۱- نظام های امتیازی۱۱۱
  • گفتار ۲- نظامهای قراردادی۱۱۳
  • بند ۱- قراردادهای مشارکت درتولید۱۱۳
  • بند ۲-قراردادهای مشارکت در سرمایه گذاری۱۱۴
  • بند ۳- قرارداد های خدماتی۱۱۵
  • الف –قراردادهای صرفا خدماتی۱۱۵
  • ب- قراردادها ی خدماتی خطر پذیر۱۱۶
  • ج- قراردادهای خدماتی بیع متقابل (بای بک)۱۱۶
  • گفتار ۳- قراردادهای نفت و گاز در پایین دست ۷۶۱۱۷
  • بند ۱- بازارکالایی۸۵۱۱۸ برسی ساختارهای نوین
  • بند ۲-بازار معاملات آتی ۹۳۱۱۹
  • الف)کلیه بورسهای کالا۱۱۹
  • ب- بورس بین المللی نفت خام ۱۰۱(لندن)۱۲۳
  • ج – بورس کالای نیویورک ۱۰۵۱۲۳
  • رویه های تجاری در معاملات الکترونیکی نفت و گاز۱۲۵
  • بند۱- بازارهای نقدی (تک محموله ای )۱۱۷۱۲۵
  • بند ۲-بازارهای سلف ۱۲۵۱۲۶
  • گفتار۴-بین المللی بودن قراردادهای نفت وگاز۱۲۶
  • نتیجه گیری۱۲۸ برسی ساختارهای نوین
  • نظام حقوقی قانون حاکم بر قراردادهای بین المللی الکترونیکی نفت و گاز۱۲۸
  • گفتار۱-اشاره صریح به قانون حاکم بر قرارداد درمتن قرارداد۱۲۹
  • گفتار ۲ – استنباط ضمنی قانون حاکم بر قرارداد۱۳۰
  • بند۱-تابعیت متعاملین متعلق به چه کشورهایی است۱۳۰
  • بند۲- نفت یا گاز معامله شده مربوط به کدام کشور است۱۳۰
  • بند۳- نفت و گار معامله شده در کجا باید تحویل شود۱۳۱
  • بند۴- متصدی حمل نفت و گاز معامله شده چه تابعیتی دارد۱۳۱
  • بند ۵- نفت و گاز معامله شده، با چه ارزی معامله شدند۱۳۱
  • بند۶- مرکز اصلی تجاری سامانه معامله گر در چه کشوری مستقر است۱۳۱
  • بند۷- کشورهای دخیل در انتقال نفت و گاز معامله کدام هستند۱۳۲
  • تحویل نفت و گاز بصورت منقطع(BATCH)132
  • انتقال نفت و گاز از طریق خطوط لوله پیوسته(continous)132
  • تعیین قانون حاکم با بررسی عوامل ارتباط با قرارداد۱۳۳
  • گفتار۱- محل مذاکرات پیش از عقد۱۳۴
  • گفتار۲- محل انعقاد قرارداد۱۳۴ برسی ساختارهای نوین
  • گفتار ۳- محل اجرای عقد۱۳۵ برسی ساختارهای نوین
  • گفتار ۴- مبدا و منشاء اولی نفت و گاز۱۳۶
  • گفتار۵- اقامتگاه متعاملین۱۳۶
  • گفتار۶- تابعیت متعاملین۱۳۷
  • گفتار ۷ – مرکز تجارت متعاملین۱۳۸
  • گفتار ۸ – مقر اصلی سامانه رایانه ای معامله گر۱۳۸
  • گفتار ۹- مقر دادگاه یادیوان داوری توفق شده برای حل و فصل اختلافات قراردادی۱۳۹
  • گفتار ۱۰- محل تحویل (تسلیم)نفت و گاز به خریدار۱۳۹
  • گفتار ۱۱- کشور پرچم برای کشتی حمل نفت و گاز۱۴۰
  • گفتار ۱۲- کشور صاحب بیشترین سهم درمسیر خط لوله های انتقال نفت و گاز۱۴۰
  • گفتار ۱۳-کشور موثر انتقال معاوضه ای (سو آپ )نفت و گاز۱۴۱
  • گفتار ۱۴-کشور محل بارگیری و پایانه ذخیره سازی نفت و گاز۱۴۱
  • گفتار ۱۵ –تابعیت متصدی حمل نفت وگاز۱۴۲
  • گفتار ۱۶-تابعيت بيمه گرقرارداد نفت وگاز۱۴۳
  • گفتار۱۷-تابعيت يا اقامتگاه قانوني داورتعيين شده درقرارداد۱۴۴
  • گفتار ۱۸-تابعيت بانكهاي كار گزارمتعاملين براي تبادل وجه قرارداد۱۴۴
  • گفتار۱۹-تابعيت دلال يادلالهاي واسطه درانعقاد قرارداد۱۴۵
  • گفتار۲۰-محلي كه مالكيت نفت وگازبه خريدارمنتقل ميشود۱۴۶
  • گفتار۲۱-ارزخارجي كه ثمن قرارداد طي آن پرداخت ميشود۱۴۷
  • گفتار۲۲-تابعيت شركت مالك سامانه رايانه اي معامله گر۱۴۷
  • فصل هفتم:قانون حاكم بر قراردادهاي بين المللي الكترونيكي نفت وگازازمنظر اسناد بين المللي۱۴۸
  • گفتار۱-تعيين قانون حاكم برقراردادهاي بين المللي الكترونيكي نفت وگازازمنظركنوانسيون بيع بين المللي كالا(CIGS)148
  • گفتار۲-تعيين قانون حاكم برقراردادهاي بين المللي الكترونيكي نفت وگازازمنظركنوانسيون استفاده ازارتباطات الكترونيكي درقراردادهاي بين المللي(۲۰۰۵)۱۴۹
  • گفتار۳-تعيين قانون حاكم برقراردادهاي بين المللي الكترونيكي نفت وگازازمنظرپيش نويس اصول لاهه براي انتخاب قانون حاكم برقراردادها(۲۰۱۱)۱۶۴۱۵۰
  • فصل هفتم:نظام حقوقي قانون حاكم برقراردادهاي بين المللي الكترونيكي نفت وگاز۱۵۱
  • گفتار۱-قانون حاكم برقراردادازنظر شكلي۱۵۱
  • بند۱-قانون حاكم برقراردادكه درمتن قراردادتصريح شده است۱۵۳
  • بند۲- سکوت قرارداد نسبت به قانون حاکم بر ماهیت قرارداد۱۵۳
  • تعیین قانون حاکم در فروش محموله ای(BATCH) نفت و گاز۱۵۳
  • تعیین قانون حاکم در فروش خط لوله ای (CONTINOUS) نفت  و گاز۱۵۵
  • گفتار ۳ – مهمترین عوامل ارتباط برای تعیین قانون حاکم۱۵۷
  • نتیجه گیری۱۵۸
  • منابع فارسی۱۶۰
  • -کتابها۱۶۰ برسی ساختارهای نوین
  • مقالات۱۶۱ برسی ساختارهای نوین
  • پایان نامه۱۶۲ برسی ساختارهای نوین
  • منابع انگلیسی۱۶۳- برسی ساختارهای نوین

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فایل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =