پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
بهبود کیفیت چوب به كمك پرتوگاما (چوب پلاستيك): دانلود رایگان تحقیق
doc
تعداد صفحات : 10
تحقیق و جزوات آموزشی
رایگان
0 تومان


این تحقیق با فرمت WORD و در ۱۰ صفحه با موضوع بهبود کیفیت چوب به كمك پرتوگاما (چوب پلاستيك) نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق آمده است:

 بهبود کیفیت چوب به كمك پرتوگاما (چوب پلاستيك)

توسعه وپيشرفت تكنولوژي در جهان سبب گشته تا از يك سو به علت امتيازات فرآورده هاي چوبي براي بسياري از مصارف به ويژه در صنايع و از سوي ديگر عرضه آن براي مصرف كننده بسته به فاكتورهايي از قبيل مقاومت، تثبيت ابعاد و عمر مفيد آن در برابر عوامل بيولوژيكي نياز به فرآورده هاي چوبي و افزایش کیفیت چوب روز به روز افزايش يابد.

تركيب چوب- پلاستيك در حدود سال ۱۹۶۰ شناخته شده وبا تحقيقات گسترده در اين زمينه تعداد زيادي مواد شيمايي جديد مانند منومرهاي وينيل را جهت پر كردن فضاي خالي چوب وپليمر مريزاسيون آن مورد استفاده قرار گرفت.

در همين سال سازمان انرژي اتمي ايالات متحده مطالعه توسعه تركيبات چوب و پليمر به كمك پرتو گاما براي پليمر نمودن منومرهاي ونيل را در دانشگاه واشنگتن به منظور رفع نياز دوشركت به تركيبات چوب- پلاستيك آغاز نمود.

تحقيقات متعددي در اين زمينه به علت مصرف تركيب چوب- پليمر در جهان با استفاده از تكنيكهاي متفاوت(پرتو گاما، امواج حرارتي وحرارت مستقيم) صورت پذيرفته است.

تركيب چوب- پليمر

به طوركلي مطالعات زيادي در جهان روي تركيب چوي- پليمر انجام شده كه ارائه كامل آنها از حوصله اين مقاله خارج است. به طور كلي نتايج اين تحقيقات رضايت بخش بوده وچنين به نظر مي رسد كه اگر براي چوب-پلاستيك از نظر اقتصادي محدوديتي وجود نداشته باشد ،  مي‌تواند براي كاربردهاي مختلف، نظير ماكو و ماسوره مورد استفاده در نساجي، مدلهاي صنعتي قالب، ابزار باغباني، پاركت سازي، جعبه ابزار دقيق، وسايل ورزشي، دسته كارد، يخچال و غيره كه همگي از مداد وارداتي بوده و ساليانه ارز قابل توجهي را به خود اختصاص مي دهند توصيه مي گردد.

با معرفي پليمر، دانشمندان جهت اندود واشباع چوب به تعدادي از مواد شيمايي دست يافتند. در نتيجه اشباع چوب با رزين هاي طبيعي و پليمرزاسيون آنها با هدف بهبود كيفيت چوب قوت گرفت.

در تكنيك پرتو گاما، از روش هاي متفاوتي از قبيل چشمه كبالت ۶۰، پرتو گاما ساطع از عناصر سوختي فعال، تركيب اشعه گاما ونترون حاصل از يك راكتور و پرتوهاي الكتروني استفاده مي شود. پليمريزاسيون منومرهاي ونيلي در چوب طي دومرحله هموپليمريزاسيون (پر كردن فضاي خالي چوب با پلمير) وكوپليمريزاسيون(پيوند چوب با پليمر) صورت مي پذيرد.

چوب- پلاستيك

براي دستيابي به تركيب چوب- پلاستيك با اتصال پليمر سلولز نياز به عامل شيمايي جهت واكشيدگي چوب ونهايتا نفوذ منومرهاي ونيلي در ديواره ثانويه سلول چوب ميباشد. اين موضوع يعني بهينه نمودن كيفيت چوب و دامنه وسيع كاربرد تركيبات چوب.پلاستيك موجب شده كه تحقيقاتي در اين زمينه روي دو گونه چوب صنوبر انجام گيرد.

در اين تحقيق از منومر متيل كريلات و روش هموپليمريزاسيون استفاده وبه كمك اشعه گاما ساطع شده از كبالت ۶۰ با دور ثابت در زمان،واكنش پليمريزاسيون صورت پذيرفته است.

نتايج اين تحقيق نشان مي‌دهد كه پليمريزاسيون چوب با پرتو اشعه گاما(كبالت ۶۰)، خواص فيزيكي ومكانيكي چوب افزايش مي يابد.

درصد تثبيت ابعاد چوب با استفاده از روش فوق رضايت بخش است و حتي مي توان با كمك مواد افزودني شيميايي تا حد بالاتري قابل افزايش باشد. افزون بر اين در صورت استفاده از پليمرهاي الاستيك، مقاومت به ضربه را نيز ميتوان افزايش داد.

هر چند در اين زمينه ودر رابطه با ساخت چوب- پلاستيك با استفاده از چوب ساير گونه هاي بومي،مونومرهاي متفاوت و تركيبات مختلفي از آنها وهمچنين دوزهاي مختلف نياز به انجام تحقيقات بيشتري است كه در صورت ادامه تحقيق حاضر به انجام خواهد رسيد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
,
ads

ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =