پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار فولادهای ميكروآلياژی Nb : دانلود رایگان تحقیق متالوژی
doc
تعداد صفحات : 21
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته متالوژی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته متالوژی با فرمت WORD و در ۲۱ صفحه با موضوع تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار فولادهای ميكروآلياژی Nb نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این گزارش آمده است:

تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار فولادهای ميكروآلياژی Nb

خلاصه

در اين مقاله تأثير ميزان سردكردن بر ميكروساختار فولادهای ميكروآلياژی Nb را توضيح مي‌دهيم، كه قبلاً به عنوان ستون‌هاي ساختاري سه ميزان سردكردن مختلف بودند. فولادهاي ميكروآلياژيNb- با افزايش در نيروي به دست آمده با افزايش در سرعت سردكردن در طول اين مرحله از كار را نشان مي‌دهد. گرچه، افزايش در قدرت به دست آمده همراه افت در سفتي بوده است، ميكروساختار در سرعت سردكردن معين، ابتدا شامل:

ريز تركيبات چندگانه‌ي آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن- مي‌باشد، در حالي كه در ميزان متوسط سردكردن از طرفي آلياژ آهن و كربن- هيدروكسيد آهن- چندگانه‌‌ي كثيرالاضلاع داراي كاهشي قابل ملاحظه از آلياژ آهن و كربن فاسد شده و لايه ي آهن هيدروكسيد آهن دار مي‌باشد. در ميزان سردكردن بيشتر، ابتدا نوع لايه اي- سوزني شكل- يا چدن نشكن بينيتي داراي هيدروكسيد آهن به دست مي‌آيد.

مقدمه

سردكردن سريع از فولادهاي ميكروآلياژ كه قبلاً به طور مكانيكي حرارت ديده اند، هم اكنون به طور گسترده به عنوان وسيله اي براي به دست آوري قدرت زياد در رابطه با سختي بسيار زياد و توانايي شكل پذيري به كار مي‌روند. اين رفتار و شيوه همراه با تأثير ميزان سردكردن روي انتقال و شكل گيري چدن به تركيبات ميكروساختار مختلف مي‌باشد، كه به طور تقريبي، خصوصيات نهايي را تعيين مي‌نمايد. بدين خاطر، سردكردن سريع قدرتمندي فولادهاي ميكروآلياژي با كربن كم را به وجود مي‌آورد و ماده‌ي آن به همان نسبت سختي بسيار زياد به دست مي‌آيد.  اين حالت از طريق دو سودمندي اوليه از پالايش و خالص سازي هيدروكسيد آهن و تغيير درجه حرارت به طور قابل ملاحظه اي «بينيت» و هيدروكسيد «آسيكولار» به دست مي‌آيد.

تجربي

ميزان تركيب مخصوص سازي ASTM، به خصوصA992 را دربرمي گيرد. اندازه‌ي خلوص ميانگين با شيوه‌ي خزش خطي تعيين مي‌شد. تست‌هاي Tensile بر اساس خصوصيات ASTM A370, ASTM E8 و تستCharpy كه فشرده و بريده بريده بود به عنوان يك ASTM A673, ASTM E23 عمل شدند.

تكنيك‌هاي فلز شناسي استاندارد شامل، آسيب سازي، پرداخت و براق سازي و تيزاب زني روي فلز، با۲% Nital براي رها كردن ميكرو ساختار از استفاده‌ي لوز و اسكن دقيق با ميكروسكوپي‌هاي الكتروني بوده، كاهش حجم مواد متشكله‌ي ميكروساختار مختلف با استفاده از شيوه‌ي نقطه اي شمارش مرسوم، تخمين زده مي‌شد.

ميزان تركيب شيميايي فولادهاي ميكروآلياژيNb

انتقال ميكروسكوپي الكترون روي ورقه‌هاي نازك فولادهاي ميكرو آلياژيNb عمل شدند. اين ورقه‌ها براي بريدن ويفرهاي نازك (لايه ي پهن) از نمونه‌هاي فولاي آماده شدند و آنها را آسيا مي‌كنند تا به اندازه‌‌ي تقريبي  برسند. سه ديسك ۳ ميلي متري از لايه‌ها سوراخ شدند و با استفاده از براق سازي الكتروني، يك حلال با ۱۰% پركلريد اسيد در الكتروليت اسيد استيك ريخته شد. عين كربن استخراج شده هم چنين براي خصوصيت سازي رسوبي آماده شدند. سطح نمونه‌هاي براق شده با ۲% nital  تيزاب ميكروي شدند و كربن به سطح تيزاب خورده بخار شد.

سرانجام سطح، تا حدود~۳mm2 اندازه گيري شد و نمونه‌ي تيزاب زده ابتدا با ۱۰%Nital اندازه گيري شد و سپس با ۲%Nital. به همان نسبت، عين استخراج شده، با آب مقطر شسته مي‌شود و روي ورقه اي مسي قرار مي‌گيرد و خشك مي‌شود

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =