پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تاریخچه پیدایش اسرائيل :دانلود تحقیق کارشناسی رشته علوم سیاسی
doc
تعداد صفحات : 70
کارشناسی
رشته علوم سیاسی
15000 تومان


تحقیق کارشناسی رشته علوم سیاسی با فرمت WORD و در۷۰ صفحه با موضوع تاریخچه پیدایش اسرائيل نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است.

یهودیت:

يهوديت در بخش دين وتفکر بر خلاف نژاد و نسب ،سابقه اي طولاني دارد. اگر چه گروهي برآنند که اين يهوديت ديني، همان يهوديت نژادي است اما بايدگفت که امروزه از نژاد بني اسرائيل خبري نيست و تنها مي توان آنها را با مشخصات و توصيفشان درکتب تاريخي و قديمي يافت. امروزه هيچ کس نمي تواندخودرا به طور خالص از نژاد بني اسرائيل بداند.

پیدایش اسرائیل:

جنگ جهاني دوم به پايان رسيد انگلستان تصميم داشت در سال ۱۹۴۸ روز ۱۹ ماه مه فلسطين را ترک کند ، اما هيچ دولتي تعيين نشده بود.در ساعت ۱۲ شب دسته هاي ارتش انگليس قدس را ترک گفتند و صبح همان روز ديويد بن گوريون اعلام نمود:کشور يهوديان درفلسطين اسرائيل ناميده خواهد شد.
به دنبال آن کشتارها و اخراج آغاز گرديد ، قتل عامها شروع شد و بخشهاي وسيعي از فلسطين به اشغال صهيونيستها درآمد .شبه نظاميان هاگانا بر سر مردم ريختند ودسته هاي اشترن ، ايرگون و … مردم بي گناه را به گلوله بستند.
گروهْي را گرفته بيني و گوش آنها را بريدند و به آنها گفتند به بقيه بگوئيد اگر نروند حکايت همين خواهد بود.در همان روزها بود که در ۹ آوريل سال ۱۹۴۸ مناخيم بگين که بعدها نخست وزير اسرائيل شد با شبه نظاميان خود موسوم به اشترن ، ۲۵۴ نفر از ساکنان روستاي ديرياسين اززن ،مرد و کودک را قتل عام کرد.
اشغال فلسطين واکنشهاي بين المللي را برانگيخت.سازمان ملل در بيانيه اي آن را محکوم کرد ، اما با تلاشهاي امريکا شوراي امنيت قطعنامه اي تصويب کرد که در آن طرح تقسيم فلسطين به دو منطقه يهودي و مسلمان- مسيحي تصويب شد.
بخش اعظم اين قسمتها به اسرائيل سپرده شد در حاليکه جمعيت آنها در آن زمان کمتر از ۱۰% کل فلسطين بود.

 قرارداد اسلو میان اسرائیل و فلسطین

قرارداد اسلو اول يا همان اعلاميه اصولي ميان شيمون پرز نخست وزير وقت اسرائيل به نمايندگي از اسحاق رابين و محمود عباس از طرف هيات فلسطيني به نمايندگي از ياسر عرفات به امضا رسيد. دو طرف در اولين گام موجوديت يکديگر را به رسميت شناختند [۱۸] و اسرائيل تحت اين اعلاميه اختياراتي را به دو منطقه غزه-اريحا اعطا نمود. بعضي اين اعلاميه را اولين موافقتنامه سازش ميان اسرائيل و فلسطين مي دانند[۱۹] که موجب ايجاد تشکيلاتي تحت عنوان حکومت خودگردان در مناطق غزه و اريحا گرديد. تاسيسي که تا قبلا با اين ويژگيها در حقوق بين الملل سابقه اي نداشته است.

تعهدات مهم اسرائيل:

۱٫ پس از خروج اسرائيل از اين مناطق قدرت از حکومت نظامي اسرائيل به فلسطينيان منتخب انتقال داده خواهد شد (ماده۶)
۲٫ در راستاي ايجاد يک قدرت خودمختاري فلسطيني و شوراي منتخب مردم فلسطين، اسرائيل متعهد مي گردد که انتخابات مستقيم آزاد عمومي به منظور گزينش شوراي تحت نظارت مورد توافق و اشراف بين المللي برگزار گردد (ماده ۲).
۳٫ اسرائيل متعهد است کرانه باختري و نوار غزه را به مثابه يک واحد اقليمي يکپارچه در نظر گيرد و از يکپارچگي و تماميت ارضي آن حمايت کند (ماده۵)
۴٫ اسرائيل متعهد به ادامه مذاکرات قبل از انقضاي ۳ سال پس از دوره انتقالي در رابطه با ديگر موضوعات که داراي فايده مشترک باشد مي گردد (ماده ۵)
۵٫ اسرائيل مسئوليت دفاع در برابر تعهدات خارجي و امنيت داخلي و عمومي اسرائيلي را به عهده خواهد داشت.
۶٫ شوراي منتخب فلسطيني حق قانونگذاري خواهد داشت (ماده ۸)

بررسي شرايط اسرائيل طبق تعريف حقوق بين الملل از کشور مي پردازيم:

الف. در صورتي که جمعيت را به معناي ملت در مفهوم جامعه شناسي نزديک کنيم، با وجود کثرت يهوديان فعلي در فلسطين بايد گفت که اين مردم به اين کشور تعلق ندارند.[۲] چرا که تحت سياستهاي حمايتي انگلستان و آمريکا از چهارگوشه جان به اين منزل مقصود آمده اند. ليکن اين نظر امروزه کمتر قابليت طرح دارد چرا که امروزه جمعيت اسرائيل شامل اعراب و غير اعراب سالهاست فرهنگ و آداب مربوط به خود را ارائه داده اند.

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − ده =