پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تبیین آسیب پذیری گندم کاران نسبت به خشکسالی : پایان نامه ارشد ترویج و آموزش کشاورزی
doc
تعداد صفحات : 191
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته کشاورزی - گرایش ترویج و آموزش کشاورزی
همراه با جداول و اشکال
28000 تومان


کشور عزیزمان ایران با توجه به تنوع اقلیم ، آب و هوای مطبوع و اراضی وسیعی که در اختیار دارد در صورت مدیریت در عرصه کشاورزی میتواند یکی از قطب های بلامنازع کشاورزی دنیا باشد و با پرورش دانش آموختگان خبره در گرایش های مختلف رشته کشاورزی میتوان به این مهم نایل آمد.دیجی لود در ادامه به معرفی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کشاورزی میپردازد. پایان نامه حاضر با عنوان” تبیین آسیب پذیری گندم کاران نسبت به خشکسالی(مورد مطالعه:شهرستان باوی) ” با گرایش ترویج و آموزش کشاورزی و با فرمت Word (قابل ویرایش) تقدیم شما دانشجویان عزیز میگردد.

 

چکیده تبیین آسیب پذیری گندم کاران نسبت به خشکسالی(مورد مطالعه:شهرستان باوی) :

این پژوهش با هدف تبیین آسیب پذیری ناشی از خشکسالی با روش توصیفی-پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش متشکل از گندم کاران منطقه باوی به تعداد 816 نفر می باشد که بر اساس جدول کرجسی و مورگان نمونه ای به حجم 263 نفر تعیین و با روش تصادفی طبقه بندی شده انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخت است که روایی آن توسط گروهی از متخصصین ترویج و آموزش کشاورزی مورد تأیید قرار گرفت و برای سنجش پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد(76/0-64/0=α). تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSSv20 انجام گرفت.

فرمول به کار رفته برای سنجش آسیب پذیری شامل مؤلفه ­های در معرض بودن(Exposure)، حساسیت(Sensitivity) و ظرفیت سازگاری(Adaptive Capacity)می باشد. برای ساخت شاخص های ترکیبی هر کدام از مؤلفه ها و شاخص ترکیبی آسیب پذیری ابتدا باید رفع اختلاف مقیاس ها انجام شود که این کار با روش استاندارد سازی (Standardization Method)انجام شد.سپس بر اساس تحلیل مؤلفه های اصلی(PCA) وزن مؤلفه ها محاسبه و شاخص ها ساخته شد.

نتایج تحقیق نشان داد که ویژگی های فردی گندم کاران با حساسیت و آسیب پذیری آنان رابطه معنادار منفی دارد. میزان در معرض خشکسالی بودن گندم کاران، ظرفیت سازگاری آنان و آسیب پذیری آنان بر اساس نوع کشت متفاوت است. گروه بندی گندم کاران بر اساس شاخص آسیب پذیری نشان داد که 23 درصد گندم کاران در گروه کمتر آسیب پذیر(Less-Vulnerable)،75 درصد آنان در گروه آسیب پذیر(Vulnerable)و 2 درصد آنان در گروه شدیداً آسیب پذیر (Severely Vulnerable)قرار می گیرند.

 

 محدوده پژوهش

این پژوهش در سال 1393 در شهرستان باوی از توابع استان خوزستان، با موضوع تبیین آسیب پذیری گندم کاران نسبت به خشکسالی صورت گرفت.

 

اهداف تحقیق

هدف اصلی

هدف کلی اینتحقیق تبیین آسیب پذیری ناشی از خشکسالی در سطح خانوارهای گندم کاران شهرستان باوی است.

 

اهداف اختصاصی

  • تعیین میزاندر معرض خشکسالی قرار گرفتن گندم کاران مورد مطالعه؛
  • تعیین میزان حساسیت گندم کاران مورد مطالعه نسبت به خشکسالی؛
  • تعیین ظرفیت سازگاری گندم کاران مورد مطالعه نسبت به خشکسالی؛
  • تعیین میزان آسیب پذیری گندم کاران مورد مطالعه نسبت به خشکسالی؛
  • طبقه بندی گندم کاران بر اساس میزان حساسیت، ظرفیت سازگاری و آسیب پذیری آنان نسبت به خشکسالی.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =