پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
دانلود رایگان تحقیق در زمینه تعمیر و نگهداری ترک در ساختمان
doc
تعداد صفحات : 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته عمران
0 تومان


این تحقیق با فرمت WORD و در ۱۳ صفحه با موضوع تعمیر و نگهداری ترک در ساختمان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق آمده است:

ترک در ساختمان

  • مقدمه :

ترميم سازه هاي بتني، نياز به بررسي ومطالعه دقيق وضعيت موجود سازه، مصالح به کار رفته در ساخت سازه و مطالعه شرايط پيراموًني سازه دارد. برداشت دقيق محل و عرض ترک ها و ريشه يابي علل آن از قبيل خوردگي، واکنش هاي قليايي – سيليسي و نيز ترک هاي ناشي از جمع شدگي به عنوان اولين گام در بررسي وضعيت کنوني سازه تلقي مي شود. مغزه گيري جهت تعيين مشخصات مکانيکي (مقاومت فشاري، ضريب ارتجاعي و …) بتن موجود از پارامتر هايي مي باشد که در بحث ترميم و بهسازي مورد توجه است.
هدف از انجام اين پروژه، ارزيابي وضعيت فعلي، روش هاي بهبود وضعيت کنوني و در نهايت امکان سنجي ادامه ساخت سازه با توجه به مشکلات موجود مي باشد

 

  • پیدایش ترک در ساختمان :

افت پي بر اثر عواملي همچون رطوبت و فشارهاي وارده از طبقات ، بي مقاومتي خاك و عملكردهاي آن پيش مي آيد . همچنين نوع مصالح مصرفي و اجراي غيرفني ، سبب نشستهاي پي مي شود . در مجموع ، بر اثر حركات زمين ، اسكلت بنا حركت مي كند و شكستهاي مختلف كه شامل تركهاي عميق و يا معمولي و در مواردي به شكل مويي است ، نمايان مي شود.

تخریب خارج از صفحه دیوارهای عمودی در راستای زلزله و حرکت افقی دیوارهای در راستای زلزله و حرکت افقی دیوارهای در راستای زلزله

 

  • موقعيت ترک در ساختمان :

تركهاي عميق :

اين تركها گاهي به طور دائمي به وجود مي آيد و دليل آن نشست مرتب پي است كه در اين صورت ، بودن ساكنان در ساختمان خطرناك است.

تركهاي ثابت :

معمولا پس از نشست پي ، تحرك ساختمان كم مي شود. اين پديده بر اثر قطع رطوبت و فشرده شدن سطح زير پيش مي ايد. در نتيجه ، شكست و افت ديوارها و اسكلت بنا نيز متوقف ، و حالت ترك ثابت مي شود.

موي تركهاي معمولي :

اين تركها در اثر افتهاي كوچك در اسكلت بنا و به واسطه نيروها و در مواردي به علت نوع مصالح اندود به وجود مي ايند. رطوبت ، انقباض و انبساط حاصله در مقابل خشك شدن سطوح مرطوب ، باعث ايجاد تركهاي مويي مي شود.

 

حالتهاي ترك :

ترك را به شكلهاي مختلف مي توان آزمايش كرد. نوع خطرناك و بدون خطر آنها را به شكلهاي زير مي توان شناسايي كرد:

الف) بند دوقسمت ديوار را كه بر اثر تركهاي عميق از يكديگر جدا شده اند ، با گچ دستي طوري كف كش مي كنيم كه ملات فقط دو قسمت جدا شده را پوشش دهد ؛ يعني در تركها نفوذ نكند

پس از خودگيري و خشك شدن ملات گچ ، چنانچه از ديوار جدا شود ، اسكلت در حال نشست و افت كامل است كه بايد در مورد آن با احتياط رفتار كرد.

ب) در موارد ذكر شده در بالا ، مي توان روي ترك دو قسمت جدا شده ديوار را نوار كاغذي از جنس كاهي نازك به ابعاد ۳۰*۳ سانتيمتر به شكل ضربدر (*) با پونز نصب كرد. چنانچه كاغذ پاره شود ، شكست و نشست در ساختمان بسيار خطرناك مي باشد. در اين صورت ، ساختمان بايد از سكنه خالي شود.

ج) در نشستهاي خطرناك ، كلاف پنجره بر اثر نيروي فشار ، اهرم و دفرمه مي شود . به علت بالا بودن ضريب شكنندگي ، شيشه پنجره ها ترك مي خورند و مي شكنند.

د) در افتهاي مداوم پي و مواقع سكوت ، صداهاي “تك تك ” كه حاصل ترك مصالح و بويژه اجركاري است ، شنيده مي شود.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 14 =