پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
گزارش کارآموزی تعمیر موتور بنزینی
doc
تعداد صفحات : 167
رشته مهندسی مکانیک
گزارش کارآموزی
49000 تومان


همانطور که میدانید کارآموزی به دوره ای حدودا یک ماهه از نظام آموزشی گفته می شود که در ان دانشجو های سال اخر دوره های کاردانی و کارشناسی میتواند بر مهارتهای مورد نیاز خود بیافزاید و با توجه به اندوخته های علمی در طول تحصیل در میدان عمل و محیط کار نیز خود را بسنجند. دوره های کارآموزی معمولا در تابستان انجام میشود و حاوی نکات بسیار مثبتی برای کارآموزان خواهد بود. در این دوره ها دانشجو با شغل اینده خود بیشتر اشنا می شود. بخصوص در رابطه با مشاغل صنعتی و مهارتی ( فنی و حرفه ای و کاردانش) کارآموزان میتوانند برای آینده شغلی خود تجربیات عملی مفیدی کسب نمایند. کارآموزانی که در طول تحصیل موفق به متقاعد کردن کارفرمایان از شرکت های معتبر می شوند در واقع پس از پایان دوره کارآموزی هم راحت تر میتوانند کار پیدا کنند. این گزارش در ۱۶۷ صفحه با فرمت Word توسط دانشجوی رشته مکانیک درباره تعمیر موتور بنزینی و از مرحله باز کردن و تشریح قسمتهای مختلف تا بستن موتور را توضیح میدهد.

 

مقدمه گزارش تعمیر موتور بنزینی :

احتراق عبارت است از سوختن مخلوط سوخت و هوا در اطاقك احتراق و تبديل آن به انرژي. اين انرژي توليد شده ناشي از احتراق توسط پيستون و شاتون و ميل لنگ به انرژي مكانيكي چرخشي تبديل مي شود تمامي اين عمليات داخل محيطي كه موتور نام دارد صورت مي گيرد ( همچنين به عبارتي دگر در وسيلع اي كه انرژي را از حالتي يا نوعي به حالت و نوع ديگر تبديل مي كند موتور نام دارد . ) بطوركل دو نوع موتور

۱-   بنزيني

۲-   ديزلي

وجود دارد كه ساختمان و عملكرد آنها با هم متفاوت بوده و داراي تفاوت هاي عمده اي

از لحاظ نوع سوخت مصرفي ،

نحوه احتراق ماده سوختني ،

نحوه مخلوط كردن سوخت و هوا مقدار نيرو و قدرت توليدي و … مي باشند.

احتراق در موتور بنزيني نياز ضد ايجاد جرقه در داخل محفظه احتراق زماني كه مخلوط سوخت و هواي داخل آن به حد كافي فشرده شده اند مي باشد اين جرقه نيز به نوبه خود نيازمند قسمتهاي مختلفي از قبيل باطري ، دينام . كوئل ، دلكو ، شمع مي باشد همچنين در اين موتورها ( موتور بنزيني) جهت مخلوط كردن هوا و بخار بنزين به يك دستگاه كاربراتور نام دارد نياز داريم . اما نحوه احتراق در موتو ديزل به اين شكل است كه ابتدا تنها هوا در داخل سيلندر تا حد زيادي متراكم مي شود بطوري كه دماي آن تا حد بسيار زيادي بالا مي رود وقتي كه هوا كاملا فشرده شد سوخت توسط انژكتو ر با فشار زياد بصورت ذرات بسيار ريزي داخل محفظه احتراق پاشيده مي شود و دماي  بسيار زيادي هواي داخل سيلندر را باعث احتراق سوخت مي شود پس در موتور هاي انوع دوم به شمع و ساير قسمتهاييي كه در بالا ذكر شد براي توليد جرقه نيازي نيست همچنين كاربراتور نيز در نوع دوم حذف مي شود و يك انژكتور  به همراه بارل و پلانجرجاي تمامي اين قسمتها را مي گيرد .

پس از توضيحات كوتاهي كه در مورد اين موتور ارائه كردم با توجه به اينكه نوع موتورهاي كه در دوره كارآموزي مورد تعميرقرار گرفتند از نوع اول ، يعني بنزيني بود پس  اين گزارش به تعمیر موتور بنزینی و بازسازي موتورهاي بنزيني مي پردازد.

بطور كلي پياده كردن قطعات موتور ممكن است بعلل مختلفي از قبيل شكستگي رينگها ، چسبيدن ياتاقاهاي ميل لنگ چسبيدن رينگ هاي پيستون ، كاهش كمپرس سيلندر ، سائيدگي رينگ هاي پيستون و سيلندر هاي موتور كه به مرور بر اثر كاركرد كوتور پيش مي آيد . در اينصورت لازم است كه قطعات موتور باز شده و تعمير و تعويض گردند .

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، میتوانید از کلیه کارتهای عضو شتاب  استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



موضوعات :
برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =