پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تغييرات در ويژگی های مورفولوژيكی : دانلود رایگان تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 27
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۲۷ صفحه با موضوع تغييرات در ويژگی های مورفولوژيكی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تغييرات در ويژگی های مورفولوژيكی (ريخت شناسی ) شته كلم BREVCORYNE  brasssicae مربوط به استفاده گياهان ميزبان مختلف

چكيده مطلب :

تفاوتهاي مورفولوژيكي و ژنتيكي جمعيتهاي حشرات در ارتباط با استفاده گياهان ميزبان مختلف پديده  مهمي است كه تشخيص اكولوژيكي و گونه زايي در شرايط هم محلي را قديمي تر مي كند. در اين تحقيق تغيير مورفولوژيكي جمعيتهاي BREVCORYNE    brasssicae (هم بال :APHIDIDAE ) مربوط به دو گونه ميزبانBRASSICA OLERACEO. BRASSICA COMPESTRIS هستند كه از لحاظ هم محلي بودن در كوهستانهاي چياپاس مكزيكو وجود دارند . اين تحقيق هدفش بدست آوردن شاهدي در باب تحقيق مورفولوژيكي جمعيتهاي مربوط به دو گونه ميزبان هستند كه از لحاظ هم محلي بودن در كوهستانهاي چيا پاس ، مكزيكو وجود دارند .اين تحقيق ( تغييرات در ويژگی های مورفولوژيكی )هدفش بدست آوردن شاهدي در باب تفاوت فنوتيپي ايجاد شده توسط ، يا مربوط به استفاده متفاوت اما نزديك به گونه هاي ميزبان مي باشد.

مقدمه :

جمعيت هاي جدا شده از لحاظ جغرافيايي بخاطر تاثيرات بينانگذار و درصدهاي پايين مهاجرت يا بخاطر ويژگي هاي بعضي ژنوتيپ هاي ديگران در هر محيط متفاوت خواهند بود . اگر تشخيص اكولوژيكي با انتخاب بالا برود پس تفاوت فنوتيپي و ژنتيكي ميان جمعيتها حتي در فواصل كوتاه روي خواهد داد. تشخيص در استفاده منابع در يك زيستگاه فشارهاي انتخابي وسيعي را ايجاد مي كند و تطابق محلي و گونه زايي هم محلي را بالا مي برد.

مطالعه تعامل ميان گياهان و حشرات گياهخوار اهميت تشخيص ميزبان بعنوان مكانيزم گونه زايي تحت شرايط هم محلي مورد تاييد قرار مي دهد.

اگر چه بيشترين مطالعات بر تغييرات در ويژگي هاي تاريخچه زندگي متمركز شده است تعداد كمي تغيرات مورفولوژيكي هستند مربوط به فرايند تشخيص را دارند. استفاده گياهان ميزبان مختلف ارزيابي متفاوت ويژگي هاي مربوط به كارايي تغذيه را آسان مي كند.

مطالب و روش ها « تغييرات در ويژگی های مورفولوژيكی »

محدوده تحقيق

محدوده تحقيق در كوهستان چياپاس در مكزيك جنوبي در ارتفاع بين ۰۰۰/۲ و ۵۰۰/۲ متري است. آب و هوا نيمه مرطوب معتدل با ميانگين بارش سالانه ۱۰۰/۱ mm و ميانگين دماي سالانه  مي باشد . فصل باراني از ماه مي تا اكتبر ادامه دارد. منظره شديدا با زمينهاي محصولات كشاورزي محصور شده توسط دومين جنگلهاي بلوط در سكوهاي مختلف پي در پي قطعه قطعه شده است .

گونه هاي شته

BREVCORYNE    brasssicae يك گياهخوار پلي فاژ است كه روي گونه هاي گياه خانواده    brasssicae تغذيه مي كند و درنواحي معتدل جهان منتشر شده است . BREVCORYNE    brasssicae هر دو دوره جنسي و غير جنسي را در يك گياه نشان مي دهد. در كوهستانهاي چياپاس BREVCORYNE    brasssicae اصولا روي BRASSICA COMPESTRIS و BRASSICA OLERACEO   تغذيه مي كند و شايد چرخه زندگي anholocylic(فقط توليد دوباره بكرزايي ) دارند با گونه تكواژ بالدار و بي بال كه به بالاترين تراكم درباره مارس مي رسند (مشاهده فردي ) شاهدي بر توليد مثل جنسي برتوليد مثل جنسي در جمعيتهاي اين شته در چياپاس وجود ندارد ( مثلا حضور ماده تخم گذار ، تخم يا نزاها)

گياهان ميزبان

BRASSICA OLERACEO   ( كلم سبز ) BRASSICA COMPESTRIS( مترادف B.rapa شلغم ) در مكزيك حدود ۱۰۰ سال پيش شناخته شدند ( ۱۹۹۳ rollins) و هر دو گونه به كرات BREVCORYNE    brasssicae بعنوان ميزبان استفاده شده اند . اين دو گونه معمولا در هم محلي در كوهستانهاي چياپاس بوجود مي آيند. كلم سبز در چياپاس سالانه حداقل در ۵ دهه اخير كشت شده است . شلغم يك گياه يكساله علف است كه نزديك زمينهاي كشت شده كلم سبز يا در زمينهاي متروك رشد مي كند. هر دو ميزبانها براي شته ها طي ماههاي زمستان در دسترس هستند ( از اكتبر تا فوريه ) جمعيتهاي كوچك BREVCORYNE    brasssicae مي تواند طي تابستان گياهان درو شده BRASSICA OLERACEO   مانده در مزرعه يا روي گياهان اخيرا كشف شده BRASSICA COMPESTRIS يافت شوند.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =