پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تفاوت مشروطیت و انقلاب اسلامي ۱۳۵۷ : دانلود رایگان تحقیق رشته تاریخ
doc
تعداد صفحات : ۲۳
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تاریخ
رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تاریخ با فرمت WORD و در۲۳  صفحه با موضوع تفاوت مشروطیت  و انقلاب اسلامي ۱۳۵۷ نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تفاوت مشروطیت و انقلاب اسلامي ١٣٥٧

در آستانه‌ی صدمين سالگرد مشروطيت که با بيست و هفتمين سال انقلاب اسلامی ايران مصادف است، جای دارد که ميان ايده‌ها، عقايد و ادبياتی که به مشروطیت منجر شد با آن افکار و ادياتی که انقلاب سال ١٣٥٧ را شکل داد، مقايسه يی اساسی صورت بگيرد.

اين نوشته‌ی کوتاه اشاره‌ای به برخی از آن تفاوت‌هاست:
نخست اين که مشروطیت نتيجه‌ی پسين ايده‌های پيشينی بود که منورالفکران و متجددان ايرانی در انتقاد از جامعه‌ی مسلمانان، در انتقاد از دين و دولت، روحانيت و حکومت، آداب و سنت، اخلاق و نوع زندگی و روابط فردی و جمعی مردم ايران مطرح می‌کردند.
آن‌ها با “معيار قراردادنِ” افکار ليبرالی و عوامل ترقی جوامع اروپايی، دسپوتيسم و استبداد شرقی را بی رحمانه می‌کوبيدند. مذهب و روحانيت را شجاعانه و با آگاهی نقد می‌کردند. بدآموزی‌ها و بداخلاقی‌ها و جهل و خرافات و عقايد پس مانده‌ی رايج ميان توده‌ی مردم را، بی هيچ واهمه يی از مردم، زير تيغ تيز نقدهای عريان خويش قرار می‌دادند.
در واقع امر، در نظام حکومت‌گری ايلی و استبدادی، در آداب و عادات دست و پا گير، در مذهب و ذهن خرافات زده، در روح مرده و برده وار توده مسلمان ايرانی، ريشه‌ی بيچارگی‌ها و سرشکستگی‌های ايرانی را جستجو می‌کردند.

مظفرالدين شاه قاجار

مظفرالدين شاه قاجار که بدون همکاری او پيروزی مشروطیت در آن برهه از زمان غيرممکن بود، قبل از ماجرای مشروطه خطاب به امين الدوله می‌نويسد:
“سلطنت ايران بر حسب شان و مقام خود به مقتضای وقت و زمان بسيار عقب افتاده. خيلی بايد جد و جهد و کوشش کرد تا به همسايگان و دول مجاور خود برسيم. لذا تعويق در اجرای اصلاحات و تامل در کارها ابداً روا نيست، چه هر قدر زودتر به اصلاحات بپردازيم دير است بايد دو اسبه تاخت تا به منزل رسيد.

کسروی تبريزی

“دل بستگی به استقلال ايران، و از دست ندادن هيچ گوشه‌ای از آن بايد مقصد اول باشد. ايرانيان بايد استقلال خود را ارج گذارند و دلبستگی نشان دهند. بايد به همه‌ی توده معنی آن را بفهمانند. اين سرزمين ماست. اين خانه ماست. ما اينجا می‌نشينيم و زندگی می‌کنيم… هر چه داريم از اينجاست. بايد قدرش را بدانيم و به آباديش بکوشيم…”

جامعه و خبرها

همانگونه که می دانيم هر تغيير اجتماعی ابتدا از زمان تغيير افراد آن اجتماع بوجود می آمد. اين ناب ترين و ابتدايی ترين تعريف تغييرات اجتماعی است. مثلا يک پديده جغرافيايی باعث بوجود آمدن اين تغييرات می شود .

اما پس از آن بزرگ تر شدن جوامع و ازدياد جمعيت و تعريف ديگر کار ،  پول و قدرت ، اين تغييرات بصورت يک بايد روزمره در آمد .

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =