پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
توليدات حيوانی : دانلود تحقیق رشته زیست شناسی
doc
تعداد صفحات : 31
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته زیست شناسی
19000 تومان


تحقیق رشته زیست شناسی با فرمت WORD و در ۳۱ صفحه با موضوع توليدات حيوانی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

توليدات حيوانی

مقدمه :

توليدات حيوانات جذاب و خوشمزه اند -غذاهاي حيواني وعده غذاي اصلي آمريكائيها را تشكيل مي دهد آنها تامين مي كنند از پروتئين كلي ،انرژي كلي ،  ca ، و  فسفرشان را و همچنين ميزان قابل ملاحظه اي از مواد معدني ديگر و ويتامين ها را از محصولات حيواني – مثلاً ويتامين B كه در منابع گياهي يافت نمي شود و ميزان آهن اين فرآورده ها (گوشت ) ۲ برابر مقدار آن در گياهان است در حدود  مقدار پروتئين  در جهان تامين مي شود ازگياهان و  از منابع توليدات حيوانی سازمان ملل متحد گزارش داده است كه نياز به پروتئين حيواني در رژيم غذايي روزانه معادل  كل نياز پروتئين است گياهان غلات به خصوص در مورد بعضي آنزيم هاي مثل ليزين داراي كمبود هستند و اسن كمبود بايد تامين شود با مصرف گوشت ،ماهي ،پروتئين تغليظ شده اما به زودي افراد درآمدهاي بالايي كسب مي كنند

فرآوري گوشت :

وقتي بر روي گوشت فرآوري انجام شده باشد حقيقتاً جنبه شيمايي پيگمانهاي غذايي بسيار مهم است محصولات فرآوري گوشت خيلي زياد است يكي از مسائل مهم و قابل توجه در اين صنعت زنگ گوشت است .

تشكيل رنگ در گوشت معمولاً در درجه حرارت پختن بحراني و بالا تشكيل رنگ تا حدودي در گوشت فرآوري شده حفظ شده و همچنين بسته بندي گوشت فرآوري بسيار مهم است گوشت به دليل  ۵ هدف اصلي بسته بندي مي شود :

۱- محافظت محصول از آلودگي به باكتري و ديگر آلودگي ها

۲- كند كردن به تاخير انداختن و يا جلوگيري نمودن از كاهش رطوبت

۳- حفاظت محصول از تماس اكسيژن و نور

روش هاي نگهداري گوشت بدون خنك سازي (تبريد )

ميكروارگانيسم ها نمي توانند رشد كنند مگر اينكه رطوبت كافي ثابل دسترس داشته باشند براي آنها و خشك كردن گوشت تحت دما ورطوبت طبيعي با كمك جريان هوا و به كمك آفتاب قديمي ترين روش نگهداري مي باشد . (FAO- 1990) آب آزاد فرآورده هاي غذايي و e10 به جز آب باند شده توسط پروتئين ها كه آب فعال ناميده مي شود (aw) آب آزاد بخشي است كه مي تواند حركت كند و مانند بخار آب( آن محتواي كل رطوبت نيست ) آب فعال بدين صورت تعربف شده كه نسبت اندازه گيري شده  فشار بخار آب در محصول به فشار اتمسفر بخار آب اشباع شده در دماي يكسان  كمترين محتواي رطوبت لازم يا ضروري براي رشد انواع باكتريها همراه نوع موجود زنده است پايين ترين مقدار آب فعال براي باكتري ها ۹۱% براي خمير ترش (خمير مايه ) هست ۸۸% براي كپك ۸۰% و براي باكتري مقاوم به شوري (هالوفيلميك) ۷۷% مي باشد.

خشك كردن جزئي- غذاهاي نيمه مرطوب

در گوشت هاي خشك شده،‌ آب فعال زير سطوح مورد نياز براي رشد ميكروب هاست بنابراين محصول در بسته هاي ثابت ومحكم مي باشد اما هنوز تغييرات فيزيكي و شيميايي باعث بيرنگي و ترشيدگي ماده مي شوند.

بعضي فرآورده ها مانند سوسيس و ران و كفل  (ران خوك) نمي توانند خشك شوند به اندازه كافي و بدون فاسد شدن فرآورده غذايي. كه آنها نيمه خشك ناميده مي شوند بنابراين تركيب لازم است كاهش ناقصي در آب فعال همراه روش هاي ديگر همانند پائين تر رفتن PH يا افزودن نيترات صورت مي گيرد.

 

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 8 =