پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تیراندازی با کمان تاریخچه: دانلود رایگان تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات : 10
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
دانلود رایگان
0 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD و در ۱۰ صفحه با موضوع تیراندازی با کمان نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

تیراندازی با کمان

تیراندازی با کمان یکی از قدیمی‌ترین ورزشهایی است که هنوز هم انجام می‌شود. در اینجا نمیخواهیم شما را به زمانی ببریم که انقلاب تیر اندازی انجام شده، بلکه می‌‌خواهیم از تاریخ بشر و انسان بگوییم.

شاهدان قدیمی که تیراندازی را از زمانهای بسیار دور در انجام میدادند شاید بتوان تاریخ انجام آن را به “عصر سنگی” نسبت دادند (در حدود ۲۰۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح). مردمان اولیه زمانی که در مصر باستان زندگی می‌کردند از تیر و کمانهای ابتدایی استفاده می‌‌کردند که قدمت استفاده از این ابزار به چیزی حدود ۵ هزار سال پیش از شروع اولین نشانه‌های جنگاوری در روی کره زمین بر می‌گردد.

گسترش در آسیا

هنگامی که چینی‌ها در قرن ۶ میلادی ژاپنیها را با تیر اندازی آشنا کردند، این مساله تأثیر برجسته و شگرفی روی رسوم و سنن مردم آسیای شرقی گذاشت. یکی از هنرهای رزمی ژاپنیها به نام Kyujutsu (کمان و نیزه) که امروزه در این کشور با نام کیودو (Kyudo)یکی از روشهای کمان داری است، از ورود تیر اندازی در همان دوران سرچشمه گرفته است. کیدوی مدرن و پیشرفته یکی از متدهای پیشرفت و بهبود فیزیکی، ذهنی و روحی است.

تاريخچه تيروکمان:

تيروکمان در قديم الايام وسيله شکار حيوانات ويک ابزار دفاعی  برای انسان بوده است. به طور کلی و دقيق نمی توان گفت که مردمان کدام قوم و در کدام سرزمين آن را اختراع کرده اند. اما بدون شک تاريخ استفاده از اين وسيله به پنج هزار سال قبل از ميلاد ميرسد.کمان گيران همواره در ادبيات، هنر، اساطير، گويشها، داستانهای حماسی و انسان شناسی گذشته مطرح بوده اندو در تمدنهای بزرگ باستانی همچون ايران، مصر، چين، يونان و روم از آنها ياد شده است.”هومر” داستانسرای نامی يونان (حدود قرن نهم پيش از ميلاد) در کتاب خود اينگونه عنوان کرده است:” در فتح شهر َ تراوا َ سربازان يونانی از تيروکمان استفاده ميکردند.”

در تاريخ  باستان، ايرانيان و مصريان دارای بهترين تيراندازان جهان بوده اند و در ارتش اين دو امپراتور، از تيروکمان استفاده ميشد.

در کتاب حماسه ملی شاهنامه فردوسی اشعاری وجود دارد که حاکی از نقش تيراندازی در بين ايرانيان قديم و جنگهای آنان بوده است و بارها از حاکمان، دليران و رزم آورانی نام می برد که در هنگام بزم و شکار، برای سرگرمی خود و مشاهده قدرت و مهارت شاهزادگان و ديگر نام آوران ،مسابقاتی را تشکيل داده و برندگان را مفتخر به دريافت جوايز خواص می کردند.

در داستان حماسی رزمی آرش کمانگير، چنين می خوانيم:

منم آرش، کمانداری کمانگيرم

مرا تير است، آتش بر

مرا باد است، فرمانبر

تیراندازی با کمان يکی از ورزشهای ايرانيان قديم بوده که به گفته”گزنوفون” به اطفال کوچک تا شانزده سالگي تعليم داده ميشد. شرح جنگ رستم و اشکبوس در شاهنامه اين ادعا را ثابت می کند.

به گفته هردوت مورخ يونانی، ايرانيان دارای سه صفت ممتاز جوانمردی بوده اند:

راست می گفتند، راست بر است می نشستند و راست تير می انداختند.

ودر جای ديگر اينگونه عنوان می کند:

” ايرانيان در تربيت فرزندان خود از سن پنج سالگی تا بيست سالگی کمانگيری و سوارکاری را می آموختند.”

مسابقات جهانی تیراندازی با کمان:

اين رشته ورزشی و رزمی، از سال ۱۹۳۱ ميلادی تحت نظر فدراسيون بين المللی رسميت يافت. پس از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۵۰ ميلادی بطور ساليانه و از آن به بعد هر دو سال يکبار برگزار ميگردد.

تیراندازی با کمان امروزه در کشورهای آمريکا،روسيه، بلژيک، ژاپن، فنلاند و … محبوبيت حاص دارد و حتی معلولين نيز در مسابقات ويژه، اين ورزش را انجام ميدهند و با هم رقابت می کنند.رکورد امتياز تيروکمان ۲۸۸۰ بوده که قهرمانی به نام “دارال پست” از آمريکا توانست ۲۵۴۸ امتياز کسب کند.اين رکورد جالب در مسابقات قهرمانی تيروکمان جهان  و در سال ۱۹۷۵ در سويس بدست آمد.

پرتاپ تيروکمان در مسافتهای زياد،نشان دهنده قدرت کمانگيرهاست.در سال۱۹۷۱ ميلادی تيراندازی به نام “هری درک” از کاليفرنيا موفق شد تير خود را تا ۴/۱۸۵۴ فوت پرتاپ کند.

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دوازده =