پایان نامه ، تحقیق و مقاله | دیجی لود

ادامه مطلب

DOC
تیراندازی و تاریخچه تیراندازی با تفنگ بادی: دانلود تحقیق رشته تربیت بدنی
doc
تعداد صفحات: 13
تحقیق و جزوات آموزشی
رشته تربیت بدنی
رایگان
29000 تومان


تحقیق رشته تربیت بدنی با فرمت WORD  با موضوع تیراندازی و تاریخچه تیراندازی با تفنگ بادی نگارش شده است. در ادامه قسمت هایی از این تحقیق ارزشمند آمده است:

مقدمه

اولین رقابتهای رسمی و سازمان دهی شده تیراندازی در فینسبری (Finsbury) انگلستان در سال ۱۵۸۳ برگزار شد که حدود ۳۰۰۰ شرکت کننده داشت. در طول جنگ ۳۰ساله سالهای ۱۶۱۸ تا ۱۶۴۸ که استفاده از سلاح‌های آتش زا باب شده بود، تیر و کمان دیگر کاربرد چندانی نداشت و کم کم به یک ورزش و رقابت هیجان انگیز و سرگرم کننده تبدیل شد.

بدنه اصلی سازمان تیر اندازی بین المللی با نام فدراسیون تیر اندازی (FITA) در تاریخ ۴ سپتامبر ۱۹۳۱ در لهستان با حضور ۷ کشور (فرانسه، چک، سوئد، لهستان، مجارستان، ایتالیا و ایالات متحده امریکا) تأسیس شد. پس از آن با انجام مسابقات زیر نظر اتحادیه رسمی پس از مدتی این رشته به بازیهای المپیک هم راه پیدا کرد. به طوریکه به سرعت برایش قوانین جهان وضع کردند و رقابتهای قهرمانی آن هم شهرت جهانی پیدا کرد.

تیراندازی

در رشته تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی درفاصله ده متری انجام می شود که برای مردان تعداد ۶۰ تیر وبرای زنان ۴۰ تیر می باشد.  زمان ۶۰ تیر مردان ۱۰۵ دقیقه است، تیرهای قلق نیز در این زمان زده می شود، برای زنان زمان ۴۰ تیر ۷۵ دقیقه می باشد. تنها یک تیر در هر کارت قابل قبول است وهیچ محدودیتی در تعداد تیرهای قلق وجود ندارد اما بعد از زدن اولین تیر نمره، تیرانداز دیگر مجاز به تیراندازی قلق نمی باشد.

عوامل مواثر در تیراندازی

اجرای عوامل زیر به ترتیب گفته شده به میزان زیادی در تیراندازی شما تاثیر گزار است.

البته قبل از هر جیز داشتن روحیه مناسب وآرامش، بدور از استرس وعوامل منفی روحی برای تیراندازی لازم وضروری است.

  1. چک کردن سلاح ولوازم.
  2. حالت گیری درست بدن ( قرار گرفتن پاها وایستادن درست در حالت تعادل ).
  3. تنفس
  4. نشانه روی
  5. کشیدن ماشه
  6. دید تکمیلی

تاریخچه تیراندازی با تفنگ بادی

تیراندازی با تفنگ بادی از جدید ترین رشته هایی است که در برنامه فدراسیون جهانی گنجانده شده است. در اوایل قرن بیستم میلادی تیراندازی با تفنگ بادی در بسیاری از کشور ها رواج یافت اما نه به عنوان یک رشته رقابتی در سطح بین المللی. تا اینکه در ۱۹۵۸ میلادی کارل آگوست لارسن (دبیر کل فدراسیون جهانی تیراندازی در سالهای ۱۹۶۰- ۱۹۴۷) رشته تفنگ بادی را به عنوان رشته ای که می توانست جای گزین مناسبی برای رشته های خفیف باشد معرفی کرد. تا آن زمان مسابقات تیراندازی در این رشته در برخی از کشور ها انجام می گرفت اما تحقق خواسته او تا ۱۹۷۰ میلادی که مسابقات قهرمانی جهان در این رشته برگزار شد به طول انجامید. لارسن که در سال ۱۹۷۱ میلادی درگذشت. وی سرانجام شاهد بر گزاری این رشته ورزشی در برنامه رقابت های بین المللی بود.

تفنگ بادی

وزن آن ۵ کیلوگرم ودر آن ازساچمه ۴٫۵ استفاده می شود، آرایش این تفنگ ها به گونه ای است که به راحتی وبارعایت اصول حالت گیری، می توان وزن آن را محار کرد.

لازم به ذکر است که داشتن امکانات دیگر مانند: (لباس مخصوص ودستکش و…) در این رشته ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

تکنیک در تیراندازی با تفنگ بادی

تیراندازان رشته تفنگ بادی باید نسبت به جنبه های خاص تیراندازی که ویژه این رشته است آگاه باشند. وضعیت ایستاده از سطح اتکای کم ومرکز ثقل بالاتری برخوردار است بنا بر این کنترل آن کمی دشوار است.

وزن سلاح تنها فقت بوسیله بدن باید مهار شود در نتیجه تیراندازان باید وقت بیشتری را برای تمرین تکنیک های ضروری آن صرف کنند. در سالهای اخیر امتیازهای این رشته به طور چشم گیری افزایش یافته است واین موفقیت به خاطر پیشرفت های فنی در ساخت سلاح، طراحی تجهیزات وتاکید بیشتر ومواثر بر افزایش تکنیک های ذهنی وآرمیدگی است.

تپانجه بادی

استفاده از هر نوع تپانجه بادی  کالیبر ۴٫۵ (۷۷/۰) که با هوا یا گاز متراکم می شود وبا مقررات عمومی (در زیر آمده) مغایرت نداشته باشد مجاز تلقی می گردد.

  1. وزن سلاح همراه با تمامی قطعات آن نباید بیش از ۱۵۰۰ گرم    ۳۱b 5.5oz  بیشتر باشد.
  2. وزن ماشه نباید از ۵۰۰ گرم ۱۱b 1.5oz کمتر باشد. (در مسابقات وزن ماشه را آزمایش می کنند)
  3. هیچ قسمتی از قبضه نباید دور دست بپیچد. (بر خلاف تپانچه آزاد وتپانچه آتش سریع)
  4. زاویه قبضه وقسمتی که دست بر روی آن قرار می گیرد نباید کمتر از ۹۰ درجه باشد.
  5. گودی آن قسمت از تپانجه که بین شست وانگشت سبابه قرار می گیرد نباید بیشتر از ۳۰ میلی متر باشد.
  6. ابعاد سلاح از نظر طول، ارتفاع وعرض باید به گونه ای باشد که در داخل جعبه ای به ابعاد (cm50 در ۲۰۰ در ۴۲۰) است، قرار گیرد.

 

 

 

 

راهنمای خرید و دانلود فایل

برای پرداخت، از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد.

در صورت بروز  هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما  پیغام بگذارید و یا در تلگرام با ما در تماس باشید، تا شکایت شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای دانلود فابل روی دکمه خرید و دانلود  کلیک نمایید.



برچسب‌ها :
ads

مطالب مرتبط


ديدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =